IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японските концерни намаляват двойно производството си в Китай

Най-силно пострадалата заради конфликта японска компания засега е Toyota

Японските концерни намаляват двойно производството си в Китай

Японските концерни намаляват двойно производството си в Китай
По време на протестите в Китай демонстрантите разрушаваха всеки изпречил се пред тях японски автомобил. Снимка: Ройтерс

Големи японски автомобилни производители планират да намалят наполовина производството си в Китай заради резкия спад на търсенето. Причина за слабите продажби в момента е островният спор между двете държави.

Както пише местният икономически вестник Nikkei в броя си от понеделник, Toyota, Nissan и Honda планират да произвеждат значително по-малко автомобили в страната.

Така например Nissan ще отмени нощните смени и в двата си завода. Toyota и Honda планират да въведат по-къси смени и така да намалят значително производството.

Още през миналата седмица Ройтерс предаде, като се позова на свои вътрешни за компаниите източници, че продажбите на Toyota в страната са се сринали с 40 на сто. От това са се възползвали конкуренти като BMW и Hyundai.

Китай е най-големият пазар на автомобили в света. Toyota прави там единадесет процента от глобалните си продажби, Honda – 18%, а Nissan – цели 27%.

Китай и Япония спорят за група от необитаеми острови, за които се предполага, че крият големи находища на минерали. В събота и неделя в много китайски градове избухнаха антияпонски протести. Протестиращите поискаха дори обявяване на война.

Представителство на Toyota в Жиндао бе подпалено. Китайци нападнаха и унищожиха японски автомобили, а в четвъртък ситуацията се поуспокои. Отношенията между двете страни са сложни още от времето на японската окупация през Втората световна война, когато милиони китайци са били убити.

Още по темата:
Протестите в Китай ще струват на японските автоконцерни милиони

Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #22
    3 rate up comment 3 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    О НЕ ...Японското качеството не е оценено...не може да бъде..ха ха ха
  • #21
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    Ако сте гледали филми за Китай и Япония ще знаете, че Японците много лошо са се отнасяли с китайците. За съжаление, сега им се връща! Съгласен съм, че това, което правят е супер глупаво, ама го правят! И като гледам, продължава...
  • #20
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Техника,баджанак! ( преди 11 години )
    Преди не можеха да спират, сега нещат да потеглят!Май си е по-сигурно с немските"тракащи" дизелчета, а Доше!
  • #19
    2 rate up comment 4 rate down comment
    ^^ ( преди 11 години )
    (y) :)
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    toyota ( преди 11 години )
    Da, ne warwqt, no pone spirat! \za6toto predi se samouskorqwaha/
  • #17
    5 rate up comment 4 rate down comment
    до: ЛЪЖАТА, ( преди 11 години )
    нарекъл се ИСТИНАТА да спре с тъпите си плитки лъжи повтаряни,като от папагал!Някой си ги е измислил и доукрасил нещата,около този проблем.Ето статия по въпроса:Има още много други в които много от измислиците не се споменават.Няма никакво гаснене,а само нестабилна работа на двигателя на празен ход.Проблемът съм сигурен,че е софтуерен и бързо ще го решат.
  • #16
    6 rate up comment 3 rate down comment
    b.b. ( преди 11 години )
    Никой ли не прочете, че производството се намаля на половина заради "резкия спад на търсенето"! Т.е. няма пазар, а протестите минават и си заминават. Самия факт, че намалят производството значи че продължават да работят. В такъв случай не разбирам защо сметнахте, че японските производители ще дойдат в БГ!? То нашия пазар е микроскопичен в сравнение с китайския. А заводи си имат в Европа, но и тук ги затварят. Клони режели, не знам си какво... Не купуват, това е проблема!
  • #15
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Кико ( преди 11 години )
    Проба: Я, май думата ) се цензурира от редактора.
  • #14
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Кико ( преди 11 години )
    До Рарара:колега, който ти е писал минус да му изсъхнат ръчичките!Ето го реалното в Б-я, за никъв не ставаме. Всъщност ставаме - на масата сме 1.Особено там всички ги оправяме.
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    И това ( преди 11 години )
    ако е повод да се лаеме на тема немски срещу японски автомобили,здраве му кажи!Всяка интервенция по подобен маниер срещу индустрията е недопустима, независимо дали става дума за японски коли в Китай или немски в Мексико.Това са огромни инвестиции,дълги договори за кооперирани доставки,банкови линии, и най-вече доходи на огромен брой хора по веригата.А поне в 5 от коментарите прозира хейтърската същност на Дошо, но от него друго не може да се очаква.Дано поне събере за стар Civic и се поуспокои.