IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

И Audi разработва електрическа турбина

Тя ще бъде поставена първо на 3.0 литров дизелов мотор

И Audi разработва електрическа турбина

Audi разбаротва електрически турбокомпресор, който ще се появи за първи път на 3.0 литров, 6-цилиндров дизелов мотор, съобщиха от компанията. В момента разработката е на стадий прототип. Това ще е първата турбина на германския производител, която ще се развърта с електрическа енергия, а не с помощта на отработените газове.
И Audi разработва електрическа турбина
Електрическата турбина ще работи съвместо със стандратния компресор. Тя ще осигурява високата „отзивчивост” на мотора при ниски обороти, докато компресорът ще отговаря за работата при средни и високи обороти. Комбинацията от двете трябва да помогне на двигателя да избегне „турбо-дупката” и да му позволи по-бързо да набере обороти.

Засега от Audi не разкриват технически характеристики за новото си творение, както и кога то ще бъде готово за пускане в серийно производство. В момента двигателят 3.0 TDI на концерна от Инголщад използва една турбина, а в по-мощната си версия – 313 к.с. (650 Нм) има 2 компресора.

По-рано патент за електрибески турбо-компресор получи и компанията BMW. Нейният вариант обаче може да работи както с изхвърлените газове, така и с помощта на електромотор. Очаква се баварците да сложат новата турбина на 6-цилиндров, бензинов мотор. Подобна система на турбото разработват и в Subaru.
 

0 от 500
  • #22
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Кво напомпване бе бъчво?Ел.компресор не е за напомпване,а за премахване на турбодупката и да има по-плавно и в същото време бързо реагиране на мотора при натискане на газта.Явно няма как да го разбереш.Пък Тойота не знам какво ти бърка отзад?Нито става на въпрос за тях,нито нищо.Е вярно е че са най-големите и няма начин да не се споменават след всяка статия,но май става прекалено.Особено за тези които искат да ги представят в някаква друга светлина.Форд са доста след Тойота във всяко отн.Факт!
  • #21
    1 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Те и Тойота разработват "турбини", ама си имат и хибриди, нали? Сега кой по-назад, не е много ясно, след като може би вече 50 % от новите мотори са с турбини и вероятно 1-2 % хибриди. А за мен ще е най-интересно какво ще стане с еднолитровия мотор на Форд, при който също се предвижда електрически компресор за напомпване до 180 к.с. при серийните модели.
  • #20
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Който не може да разработва двигатели и хибриди, разработва турбини.
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Не съм сигурен, че е безмислена разработка. Първо, ел. двигателя е с най-високо КПД, около 95% от всички съществуващи двигатели. Освен това, много прецизно могат да се регулират оборотите му, респективно налягането на пълнене, и то без турбо лаг. Освен това, няма ремъци, ролки, лагери и.т.н за разлика от механичния компресор, и не взема мощност дирецтно от двигателя.Между другото, Субару дори имат разработки маслената помпа да бъде електрическа, за да намалят разхода на гориво!
  • #18
    6 rate up comment 3 rate down comment
    до фермера ( преди 13 години )
    Ти на трактора Infiniti M ли казваш?И защо ли няма по-вече такива "полуфалирали фирми в трета глуха"-добре щяхме да си живеем!
  • #17
    3 rate up comment 6 rate down comment
    фермера ( преди 13 години )
    Тази разработка е напълно излишна.Това е още един скъпоструващ агрегат който консумира енергия.Да се научат да правят хибриди.Карал съм INFINITI M,то няма нито едно турбо но няма и дупка.Ел.двигателя му дава 200nm при всякакви обороти.
  • #16
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Абе щом е от Ауди значи ще е добро. Това все пак не е Тойота, японците още *** не са се научили да правят.
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Та ел.турбина,задвижвана с ел. ток, наричана компресор, се ползва от 100 години.
  • #14
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Да, така е,но SAMSUNG поне са номер едно,а Audi са в трета глуха, някаква полуфарила фирмичка.
  • #13
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Striker ( преди 13 години )
    Е може ли и те да не разработват...моля ви се. И Ауди като Самсунг, давай да копираме.