Audi разбаротва електрически турбокомпресор, който ще се появи за първи път на 3.0 литров, 6-цилиндров дизелов мотор, съобщиха от компанията. В момента разработката е на стадий прототип. Това ще е първата турбина на германския производител, която ще се развърта с електрическа енергия, а не с помощта на отработените газове..jpg)
Електрическата турбина ще работи съвместо със стандратния компресор. Тя ще осигурява високата „отзивчивост” на мотора при ниски обороти, докато компресорът ще отговаря за работата при средни и високи обороти. Комбинацията от двете трябва да помогне на двигателя да избегне „турбо-дупката” и да му позволи по-бързо да набере обороти.
Засега от Audi не разкриват технически характеристики за новото си творение, както и кога то ще бъде готово за пускане в серийно производство. В момента двигателят 3.0 TDI на концерна от Инголщад използва една турбина, а в по-мощната си версия – 313 к.с. (650 Нм) има 2 компресора.
По-рано патент за електрибески турбо-компресор получи и компанията BMW. Нейният вариант обаче може да работи както с изхвърлените газове, така и с помощта на електромотор. Очаква се баварците да сложат новата турбина на 6-цилиндров, бензинов мотор. Подобна система на турбото разработват и в Subaru.


1