Новият Volkswagen Golf още не е влязъл в производство, но вече си има и противници. Първият от тях е екологичната организация Greenpeace, която настоява 7-ото поколение на хечбека да изхвърля в околната среда не повече от 75 г/км СО2 при дизеловата версия и 80 г/км при машините с бензинови мотори. Нещо, непосилно за съвременните коли, с изключение на някои хибриди. Освен това активистите са на мнение, че бензиновите модификации не трябва да харчат повече от 3 л/100 км, за да не вредят на околната среда.
Според разчетите на членовете на Greenpeace при разход на гориво 5 л/100 км, 10 млн. хечбека от Golf VII при среден годишен пробег от 12 500 км ще изхвърлят в околната среда около 50 млн. тона въглероден двуокис. Ако разходът обаче е по-нисък, щетите ще бъдат в пъти по-малки.
Представители на неправителствената организация обвиниха ръководството на Volkswagen в неспособност да изпълни собствените си обещания. Екоактивистите твърдят, че ръководството на германския концерн е обещало да произвежда автомобили с минимално ниво на потребление на гориво.
Отгоре на всичко специалисти от Greenpeace са създали ред предложения за Volkswagen. В частност активистите предлагат на концерна допълнително да намали масата на новия Golf, да поработи върху снижаване на челното му съпротивление, да намали съпротивлението при търкалянето на гумите и да направи двигателите по-икономични.
По-рано тази седмица Volkswagen разкри първи подробности за новото поколение на хечбека. Той ще бъде със 100 кг. по-лек от своя предшественик, като в гамата двигатели ще влезе мотор с мощност 140 к.с. с функция за деактивация на цилиндрите. Този агрегат ще харчи 4.8 л/100 км. Ще се предлага и дизел (105 к.с.), чийто разход ще е едва 3.8 л/100 км.


25