IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Greenpeace се заяде с неродения Golf

Активисти от екоорганизацията критикуват Volkswagen

Greenpeace се заяде с неродения Golf

Новият Volkswagen Golf още не е влязъл в производство, но вече си има и противници. Първият от тях е екологичната организация Greenpeace, която настоява 7-ото поколение на хечбека да изхвърля в околната среда не повече от 75 г/км СО2 при дизеловата версия и 80 г/км при машините с бензинови мотори. Нещо, непосилно за съвременните коли, с изключение на някои хибриди. Освен това активистите са на мнение, че бензиновите модификации не трябва да харчат повече от 3 л/100 км, за да не вредят на околната среда.
Greenpeace се заяде с неродения Golf
Според разчетите на членовете на Greenpeace при разход на гориво 5 л/100 км, 10 млн. хечбека от Golf VII при среден годишен пробег от 12 500 км ще изхвърлят в околната среда около 50 млн. тона въглероден двуокис. Ако разходът обаче е по-нисък, щетите ще бъдат в пъти по-малки.

Представители на неправителствената организация обвиниха ръководството на Volkswagen в неспособност да изпълни собствените си обещания. Екоактивистите твърдят, че ръководството на германския концерн е обещало да произвежда автомобили с минимално ниво на потребление на гориво.

Отгоре на всичко специалисти от Greenpeace са създали ред предложения за Volkswagen. В частност активистите предлагат на концерна допълнително да намали масата на новия Golf, да поработи върху снижаване на челното му съпротивление, да намали съпротивлението при търкалянето на гумите и да направи двигателите по-икономични.

По-рано тази седмица Volkswagen разкри първи подробности за новото поколение на хечбека. Той ще бъде със 100 кг. по-лек от своя предшественик, като в гамата двигатели ще влезе мотор с мощност 140 к.с. с функция за деактивация на цилиндрите. Този агрегат ще харчи 4.8 л/100 км. Ще се предлага и дизел (105 к.с.), чийто разход ще е едва 3.8 л/100 км.
 

0 от 500
  • #27
    33 rate up comment 8 rate down comment
    ФЕС ( преди 13 години )
    Който има уста говори.Приказки и изисквания много, но защо тези *** не кажат как да го постигнат. Да ходят да си сеят тревица, да не се занимават със сериозните неща.
  • #26
    36 rate up comment 18 rate down comment
    Propov ( преди 13 години )
    Германците знаят смятат и затова не бързат с хибридите.Хибридната технология все още е много скъпа.Удвоява цената на колата,пък после спестявката е мнооого малка.Да не говорим,че е и скъпа за потдръжка.На тоя етап това е екзотична технология,а германците обичат екзотиката по време на ваканция,ама не и в ежедневието.
  • #25
    34 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    не е за бедни!
  • #24
    34 rate up comment 10 rate down comment
    asd ( преди 13 години )
    ave tva pod pokrivkata da ne e bugatti :D
  • #23
    34 rate up comment 11 rate down comment
    vagen6tazen_nain_nai ( преди 13 години )
    pi4ove vagen e mrusna duma dorii v statiqta si pi6e :D
  • #22
    37 rate up comment 14 rate down comment
    Началника ( преди 13 години )
    Икуфьлите екота, които по цял ден са на козче, може и да си купят някой смешен хибрид и да си мислят че правят нещо за природата. А статията няма какво да я коментираме, еко защитниците винаги си представят че идва колапс и едва ли не трябва да спрем да караме коли а да ходим пеша и да не носим дрехи, защото при производството на дрехи шивачките отделят СО2, а ако нямаше дрехи шивачките щяха да работят друго и да не произвеждат СО2.... болни мозъци...
  • #21
    36 rate up comment 16 rate down comment
    Triforce ( преди 13 години )
    АХА! Значи зелени, а?Баси мамата!А иначе големите дизели, които имат норма от МНОГО/100 се продават като топъл хляб. Това е като съотношението за запатите сравнено с теорията за 100 мравки и 1 слон = средно 1 мравка е 500 килограма :DЗащо не сложат норми на моторите над 3.0? В Германия масово се карат 3.0 мотори. Да вкарат филма там, а не да търсят под вола теле. Вярно, малолитражките пък са най-продавани, ама 5 грама при 1 милион автомобила и 100 грама при 100 000 автомобила...
  • #20
    39 rate up comment 16 rate down comment
    ДД ( преди 13 години )
    Одобрявам намаляване масата и челното съпротивление на автомобилите, както и повишаване на мощността. А, дали ще харчат 3 или 5 на 100...стига да има бензин на поносими цени, Грийнпийс да гушват букетите, дръвчетата и...все тая, не ме интересуват глупостите им.
  • #19
    51 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Германец и хибрид е като магаре и космос.Чакайте от технологично най-изостаналата компания ВАГ да изкара хибрид,чакайте!Още 2008-9-та в АутоБилд,Ауто Магазин,Ауто Цайтунг и Ауто,мотор и спорт писаха надълго и на широко как ФВ ще пуснат дизелов хибрид с 2-2,5/100 разход,който щял да убие Приус.Все още го чакам този техен хибрид.Явно тази компания предвид умствения капацитет на феновете си разчита,че няма да помнят какво са обещавали.Да но другите хора помнят лъжите им всяка година.
  • #18
    47 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Tо беше миналата година... Тази година февруари обещаха 4 хибрида!!! Бензинов 1.4TSI с 80kW електромотор в две версии- едната от които PLUG-IN. Още 2 хибрида с двигатели 1.6 и 2.0 TDI с мощност от 85 до 185 коня! Минимален пробег на ток 30км. със стандартните батерии, ама щяло да има и екстремно натоварени батерии за над 100км. пробег! Това го обещаваха в CAR AUTO ONLINE и още в MOTOR TREND. ДА, ама НЕ! ПРАКТИЧЕСКИН голф хибрид не чакайте в скоро време. Поне до 2015 няма да има такова животно!