IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Golf може да направи Volkswagen лидер в света

Нововъведената модулна платформа ще се превърне в "печатница за пари" за концерна

Новият Golf може да направи Volkswagen лидер в света

Новият Golf може да направи Volkswagen лидер в света
Cross Golf по време на премиерата си през 2010 г. в Женева. Снимка: Ройтерс

Първият Golf беше повратна точка за Volkswagen - той докара изпадналия в началото на 70-те години концерн отново на пътя на печалбата. Тази есен, почти 40 години след първото издание на компактния бестселър, седмото поколение на Golf ще се появи на пазара. И отново се очаква да възвести нова глава: с модела си VW най-накрая иска да изпревари Toyota и General Motors и да достигне световния автомобилен връх, пише в свой анализ Wall Street Journal.

След новия Audi A3 Golf VII ще е втората кола на концерна Volkswagen, която ще бъде построена на основата на нововъведената модулна платформа MQB.

Тя е проектираната така, че на нея да могат да бъдат изграждани модели с различна големина - от Polo до Passat. Освен това, MQB позволява различни модели да бъдат изграждани на едни и същи производствени линии, независимо от дължината, широчината или междуосието на автомобилите.

Това ще позволи на немците да изграждат модели на VW, Seat, Skoda и дори на Audi върху една и съща поточна линия. Новата система определено ще облекчи производствения процес, давайки възможност на немския автомобилен гигант да увеличи осезаемо производството си.

Друг ключов аспект на платформата MQB е общата система за монтиране на двигатели, при която бензиновите и дизеловите двигатели ще се монтират по един и същ начин, под един и същ ъгъл на наклон.

Модулната напречна платформа ще се превърне в "печатница за пари" за Volkswagen, пише още WSJ. Разходите, направени за разработването и производството на един автомобил, ще се свият с 1/5, а производственото време ще намалее с повече от 30%.

В резултат на това VW ще произвежда както масови, така и нишови модели на сравнително изгодна цена. В допълнение и в масовите модели ще може да се влага технология, която преди това е била запазена само за по-високите сегменти.
Новият Golf може да направи Volkswagen лидер в света
Новата модулна платформа MQB. Снимка: VW

Пускането в продажба на новия Golf, който се счита за най-важния немски автомобил и във вечното класиране по продажби в световен мащаб е надминат само от Toyota Corolla и Ford F-150, е изключително важно събитие за Volkswagen.

Колата трябва не само да помогне за покачване на продажбите, за да може, както е планирано, до 2018 г. концернът да се изкачи до световния връх с повече от 10 милиона продажби. Моделът трябва да осъществи и амбициозните цели за маржа на печалбата - VW се стреми да достигне до 2018 г. марж от най-малко 8%.

Така новият Golf ще възвести нова ера за VW. Още първият Golf , който беше пуснат на пазарите през 1974 г., стана повратна точка за производителя на автомобили.

Ситуацията по онова време е съвсем различна: петролната криза и рецесията удариха тежко автомобилната индустрия. Продажбите на Beetle се свиват драстично, а разглезеният от много успехи концерн от Волфсбург започва да отчита горчиви загуби и изпада в сериозни финансови затруднения.

С инвестиционната програма за няколко милиарда долара VW модернизира своята продуктова гама. Първият резултат е новият Passat, вторият – новият Golf. В тогавашната преса той е наричан "малкия спасител", като саксонците възлагат на него цялата си надежда в компактния автомобил, изоставяйки досегашната господстваща концепция за автомобили със задвижване на задните колела и въздушно охлаждане.

Стратегията проработва. Близо четири десетилетия по-късно Volkswagen е един от най-успешните производители на автомобили в света, VW Golf  завладя целия свят. Golf даде своето име на целия клас на компактните автомобили и дори на цяло поколение от германците.

Цялата статия вижте ТУК

Тагове: mqb volkswagen golf
0 от 500