IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Golf може да направи Volkswagen лидер в света

Нововъведената модулна платформа ще се превърне в "печатница за пари" за концерна

Новият Golf може да направи Volkswagen лидер в света

Новият Golf може да направи Volkswagen лидер в света
Cross Golf по време на премиерата си през 2010 г. в Женева. Снимка: Ройтерс

Първият Golf беше повратна точка за Volkswagen - той докара изпадналия в началото на 70-те години концерн отново на пътя на печалбата. Тази есен, почти 40 години след първото издание на компактния бестселър, седмото поколение на Golf ще се появи на пазара. И отново се очаква да възвести нова глава: с модела си VW най-накрая иска да изпревари Toyota и General Motors и да достигне световния автомобилен връх, пише в свой анализ Wall Street Journal.

След новия Audi A3 Golf VII ще е втората кола на концерна Volkswagen, която ще бъде построена на основата на нововъведената модулна платформа MQB.

Тя е проектираната така, че на нея да могат да бъдат изграждани модели с различна големина - от Polo до Passat. Освен това, MQB позволява различни модели да бъдат изграждани на едни и същи производствени линии, независимо от дължината, широчината или междуосието на автомобилите.

Това ще позволи на немците да изграждат модели на VW, Seat, Skoda и дори на Audi върху една и съща поточна линия. Новата система определено ще облекчи производствения процес, давайки възможност на немския автомобилен гигант да увеличи осезаемо производството си.

Друг ключов аспект на платформата MQB е общата система за монтиране на двигатели, при която бензиновите и дизеловите двигатели ще се монтират по един и същ начин, под един и същ ъгъл на наклон.

Модулната напречна платформа ще се превърне в "печатница за пари" за Volkswagen, пише още WSJ. Разходите, направени за разработването и производството на един автомобил, ще се свият с 1/5, а производственото време ще намалее с повече от 30%.

В резултат на това VW ще произвежда както масови, така и нишови модели на сравнително изгодна цена. В допълнение и в масовите модели ще може да се влага технология, която преди това е била запазена само за по-високите сегменти.
Новият Golf може да направи Volkswagen лидер в света
Новата модулна платформа MQB. Снимка: VW

Пускането в продажба на новия Golf, който се счита за най-важния немски автомобил и във вечното класиране по продажби в световен мащаб е надминат само от Toyota Corolla и Ford F-150, е изключително важно събитие за Volkswagen.

Колата трябва не само да помогне за покачване на продажбите, за да може, както е планирано, до 2018 г. концернът да се изкачи до световния връх с повече от 10 милиона продажби. Моделът трябва да осъществи и амбициозните цели за маржа на печалбата - VW се стреми да достигне до 2018 г. марж от най-малко 8%.

Така новият Golf ще възвести нова ера за VW. Още първият Golf , който беше пуснат на пазарите през 1974 г., стана повратна точка за производителя на автомобили.

Ситуацията по онова време е съвсем различна: петролната криза и рецесията удариха тежко автомобилната индустрия. Продажбите на Beetle се свиват драстично, а разглезеният от много успехи концерн от Волфсбург започва да отчита горчиви загуби и изпада в сериозни финансови затруднения.

С инвестиционната програма за няколко милиарда долара VW модернизира своята продуктова гама. Първият резултат е новият Passat, вторият – новият Golf. В тогавашната преса той е наричан "малкия спасител", като саксонците възлагат на него цялата си надежда в компактния автомобил, изоставяйки досегашната господстваща концепция за автомобили със задвижване на задните колела и въздушно охлаждане.

Стратегията проработва. Близо четири десетилетия по-късно Volkswagen е един от най-успешните производители на автомобили в света, VW Golf  завладя целия свят. Golf даде своето име на целия клас на компактните автомобили и дори на цяло поколение от германците.

Цялата статия вижте ТУК

Тагове: mqb volkswagen golf
0 от 500
  • #10
    7 rate up comment 12 rate down comment
    До Cenitell ( преди 11 години )
    и останалите белтъчни акселерати - Дошо,Славо,doc и т.н. Golf винаги ще остане на върха в своя клас. И така цели 40 год. до сега и поне още толкова в бъдеще. Предполагам,че и другата информация от днес за скоростния рекорд на VW Jetta ви е разстроил,но трябва да свиквате с доминацята на концерна. А и електроавтомобила на Audi е най бърз на Nurburgring, както и хибридните им прототипи на Le Mans.Но е забавно да ви чете човек - някак е релаксиращо като "смешките" на Арлекин в цирка.
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    до Гущера ( преди 11 години )
    Това м.р. , ж.р. за нищо ги нямаш?
  • #8
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ахахахаха,ВАГиналната марка пак е имала мокри сънища,че са щели да стават номер 1.Ще станат,ама на 31 февруари на високосна година.Що един път не напишат статия,че ЩЕ станат по-качествени,по-надеждни,по-добри,а само ги вълнува кога ЩЕ са номер 1,колко по-големи печалби да реализират и колко по-голямо производство да направят с някакви си там платформи.До кога ще имат гаранция,като на китайски автомобилостроител?Кога?Ама като има балъци да им купуват трошките що да не печелят?Ами нека!
  • #7
    18 rate up comment 9 rate down comment
    Slavo ( преди 11 години )
    "ще се превърне", "ще се появи", "се очаква", "иска да изпревари", "да достигне", "ще е", "ще бъде", "да могат да бъдат", "да бъдат", "ще позволи", "да изграждат", "ще облекчи", "да увеличи", "ще се превърне", "ще се свият", "ще намалее", "ще произвежда", "ще може да се", "трябва не само", "за да може, както е планирано", "да се изкачи", "трябва да осъществи", "ще възвести нова ера" Същите речи и статии ги имаше във вестник "Работническо дело". За промиване на гладки мозъци. Без разлика в стила
  • #6
    5 rate up comment 6 rate down comment
    $ ( преди 11 години )
    Тук спора е ожесточен,с факти и бърза мисъл,а KA52AllIGATOR e тъпо парче,едва ли,ще си покаже мутрата с "тъмен цвят"!
  • #5
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    Не бях чел досега автомобилна реклама с толкова възторг и патос!Статията навярно е раздена безплатно за печат по цял свят!
  • #4
    10 rate up comment 12 rate down comment
    A8W12 ( преди 11 години )
    ГУЩЕРИ И БЕЗПОЛОВИ ГОЛИ ОХЛЮВИ, давайте пълна газ по-плюене.
  • #3
    15 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Кисело А?
  • #2
    17 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хахахахахахахаха велик смях,с такава *** да ставаш лидер.
  • #1
    18 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    хайде хейтъри,налазвайте.