IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Golf може да направи Volkswagen лидер в света

Нововъведената модулна платформа ще се превърне в "печатница за пари" за концерна

Новият Golf може да направи Volkswagen лидер в света

Новият Golf може да направи Volkswagen лидер в света
Cross Golf по време на премиерата си през 2010 г. в Женева. Снимка: Ройтерс

Първият Golf беше повратна точка за Volkswagen - той докара изпадналия в началото на 70-те години концерн отново на пътя на печалбата. Тази есен, почти 40 години след първото издание на компактния бестселър, седмото поколение на Golf ще се появи на пазара. И отново се очаква да възвести нова глава: с модела си VW най-накрая иска да изпревари Toyota и General Motors и да достигне световния автомобилен връх, пише в свой анализ Wall Street Journal.

След новия Audi A3 Golf VII ще е втората кола на концерна Volkswagen, която ще бъде построена на основата на нововъведената модулна платформа MQB.

Тя е проектираната така, че на нея да могат да бъдат изграждани модели с различна големина - от Polo до Passat. Освен това, MQB позволява различни модели да бъдат изграждани на едни и същи производствени линии, независимо от дължината, широчината или междуосието на автомобилите.

Това ще позволи на немците да изграждат модели на VW, Seat, Skoda и дори на Audi върху една и съща поточна линия. Новата система определено ще облекчи производствения процес, давайки възможност на немския автомобилен гигант да увеличи осезаемо производството си.

Друг ключов аспект на платформата MQB е общата система за монтиране на двигатели, при която бензиновите и дизеловите двигатели ще се монтират по един и същ начин, под един и същ ъгъл на наклон.

Модулната напречна платформа ще се превърне в "печатница за пари" за Volkswagen, пише още WSJ. Разходите, направени за разработването и производството на един автомобил, ще се свият с 1/5, а производственото време ще намалее с повече от 30%.

В резултат на това VW ще произвежда както масови, така и нишови модели на сравнително изгодна цена. В допълнение и в масовите модели ще може да се влага технология, която преди това е била запазена само за по-високите сегменти.
Новият Golf може да направи Volkswagen лидер в света
Новата модулна платформа MQB. Снимка: VW

Пускането в продажба на новия Golf, който се счита за най-важния немски автомобил и във вечното класиране по продажби в световен мащаб е надминат само от Toyota Corolla и Ford F-150, е изключително важно събитие за Volkswagen.

Колата трябва не само да помогне за покачване на продажбите, за да може, както е планирано, до 2018 г. концернът да се изкачи до световния връх с повече от 10 милиона продажби. Моделът трябва да осъществи и амбициозните цели за маржа на печалбата - VW се стреми да достигне до 2018 г. марж от най-малко 8%.

Така новият Golf ще възвести нова ера за VW. Още първият Golf , който беше пуснат на пазарите през 1974 г., стана повратна точка за производителя на автомобили.

Ситуацията по онова време е съвсем различна: петролната криза и рецесията удариха тежко автомобилната индустрия. Продажбите на Beetle се свиват драстично, а разглезеният от много успехи концерн от Волфсбург започва да отчита горчиви загуби и изпада в сериозни финансови затруднения.

С инвестиционната програма за няколко милиарда долара VW модернизира своята продуктова гама. Първият резултат е новият Passat, вторият – новият Golf. В тогавашната преса той е наричан "малкия спасител", като саксонците възлагат на него цялата си надежда в компактния автомобил, изоставяйки досегашната господстваща концепция за автомобили със задвижване на задните колела и въздушно охлаждане.

Стратегията проработва. Близо четири десетилетия по-късно Volkswagen е един от най-успешните производители на автомобили в света, VW Golf  завладя целия свят. Golf даде своето име на целия клас на компактните автомобили и дори на цяло поколение от германците.

Цялата статия вижте ТУК

Тагове: mqb volkswagen golf
0 от 500
  • #50
    13 rate up comment 5 rate down comment
    фермера ( преди 11 години )
    INFINITI M Hibrid има същите характеристики като AUDI S65 и то само със 6цилиндъра и е само със 5 сантиметра по късо.И разхода е на половина и дават заместващ автомобил по време на гаранцията!
  • #49
    13 rate up comment 4 rate down comment
    ka52alligator ( преди 11 години )
    ако беше се качил в ферари, сигурно щеше да си мисли, че кара самолет, за съжаление, така са простите, ограничените и невиделите хора!!!!!
  • #48
    8 rate up comment 6 rate down comment
    до A8W12 ( преди 11 години )
    Ей я да не кълнеш с тия Шкоди.....
  • #47
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не съм му говорител ,просто като не е тук тогава сте смели.A8W12 ( преди 5 дни )Коментарите оставям на Вас, томаневерниците могат да заповядат. Колата я карам само аз, чукача , ГТ-Ра на ГУЩЕРА бил на чукача на жена му. Отговори +5 Положителни: 6 Отрицателни: 1 от: A8W12 ( преди 5 дни )http://img838.imageshack.us/img838/4894/alim2572.jpg Отговори +6 Положителни: 6
  • #46
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Славе , много си *** , човека ти качи снимки в темата за ЛЕКСУС IF , има последен модел А8 , ЗА КАКВИ 80000 злори думаш , колата най-малко е 130 000 евро.
  • #45
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Slavo до A8W12 ( преди 11 години )
    Плашиш гаргите. В Полша в град Bielsko Biala се продава точно такава кола на 118729км. А8 L 6.0 W12 Quattro. Струва колкото 15/17 заплати на лекар специалист в нормална болница. 79999PLN (полски злоти) не са много пари. Може да си го позволи всяка една гинеколожка! Говорим за страна от бившия Източен комунистически блок, където ВСИЧКО е по-евтино отколкото в Бг! Какво ес напъваш с такава кола да обясняваш, че на останалите им било проблем? Проблем е Ферари или Порше, ама това твоето...
  • #44
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    С тази талига ВАГените щели да стават номер едно.Да се смееш ли,да плачеш ли...Чудя се има ли толкова големи ***,които да им вярват!Те и е-трон щяха да пущат тази година,ама нищо не стана.Е как да стане,като са една от най-ниско технологичните компании.Хората електромобили,хибриди и автомобили на водород правят а ВАГените още си тракат с дизелите.Поне да можеха да ги правят,а и там никакви ги няма.До преди няколко години все още развиваха помпа-дузата.Смяяях,целият свят им се смее.
  • #43
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Гад ***, смрадлив гущер, ще те обидя *** ***.
  • #42
    7 rate up comment 5 rate down comment
    ka52alligator ( преди 11 години )
    абе ей шемет анонимен, казах ти че си ми прозрачен, в какъв филм се вкарваш, с ловешки ***, не се разправям, и когато ми имаш номера аз ще съм трамвай.
  • #41
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Що до 2 дена бе олигофренски?Питай майка си,тя веднага може да ти го даде.