fallback

Колко печелят автоконцерните от всеки продаден автомобил

Близо 17 000 евро прибира Porsche, докато Opel отчита средна загуба от почти 1000 евро

Колко печелят производителите на автомобили от всяка продадена нова кола? Отговор на този въпрос дава изследване на Center Automotive Research (CAR) към университета Дуисбург – Есен, цитиран от DPA. За първите шест месеца с всяка продадена нова кола BMW печели средно 4 325 евро преди лихви и данъци, което го подрежда на първо място в "голямата немска тройка". Audi се задоволява с оперативна печалба от 4 242 евро на автомобил, с което изпреварва Daimler. Компанията със седалище в Щутгарт е спечелила средно по 3 621 евро на всяка нова продадена кола. Ръководителят на института Фердинанд Дуденхьофер обаче все пак вижда добри шансове за наваксване от страна на Daimler: „Те ще бъдат много силни през четвъртото тримесечие", казва експертът. Очакванията му са, че стартът на продажбите на новата А класа ще ускори бизнеса с леки автомобили. Освен това „те значително подобриха разходната си структура“.Сравнително по-малкият по приходи производител на спортни автомобили Porsche играе в друга лига. С всяка продадена нова кола базираният в Цуфенхаузен концерн е спечелил средно през първата половина на годината по 16 826 евро преди данъци – никой друг производител не може да се похвали с подобни данни. С оперативен марж от 18,64% те са недостижими в Германия и същевременно са и един от най-печелившите автоконцерни в световен мащаб. Отвъд горната класа изненадващо лидер е Chrysler с печалба от 1 436 евро за продаден автомобил. „Дори и Hyundai-Kia, най-печелившият масов производител на последните години, не успява да отчете такава печалба от продаден автомобил“, казва Дуденхьофер.Корейският концерн отчита средна печалба от 1 386 евро на кола и по този начин изпреварва по показателя най-големия европейски автоконцерн Volkswagen с 916 евро печалба на кола и лидера в света Toyota, който печели по 845 евро на автомобил. „Най-късно през 2020 г. Hyundai-Kia ще поеме лидерството“, прогнозира Дуденхьофер.Много по-зле е положението при концерните, които действат предимно в Европа. С всяка продадена нова кола Opel отчита средна загуба от 939 евро, а Peugeot-Citroen - 789 евро. Сравнително добре на този фон се справя друг такъв производител – Renault, който отчита лека печалба (Ebit) от 65 евро с всяка продадена кола.Още за пазара на автомобили четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #7
    anonymous ( преди 12 години )
    Абе, защо навсякъде комбинацията от букви к-у-р се замества с г-л-о-к...
  • #6
    Анонимен ( преди 12 години )
    Миризма, преди 15г. "специалистите" прогнозираха, че в света до 2010г. ще оцелеят само 5 фирми за коли, 4 японски и една немска. Както се вижда прогнозите са пълен провал. Единственото нещо което може да разберем от проучването в тази статия е, че оплакванията за лошите материали в Хюндай си имат причина, въпреки че продават на по-ниски цени от конглокентите си, Хюндай печелят най-много. Това е от пестене на качествените материали.
  • #5
    бб ( преди 12 години )
    Интересно след като Порше печели по 17 хил евро, колко ли печели Ферари от 1 кола? И двете са скъпи спортн марки, Ферари даже повече. Щом има данни за Порше, което е част от VW би трябвало да има данни и за Ферари, което е част от Фиат.
  • #4
    jok ( преди 12 години )
    Най-после някой да се престраши да каже това което всички виждат, но си мълчат - Най-късно през 2020 г. Hyundai-Kia ще поеме лидерството, прогнозира Дуденхьофер.
  • #3
    Wane ( преди 12 години )
    *конкyренция ...забравих за малоумната цензура
  • #2
    Wane ( преди 12 години )
    Анонимен, до това води стабилната конглокенция. Някои избират да продават на по-ниски цени и да изкарват баланса от продадена кола на плюс в последствие - чрез сервизното обслужване.
  • #1
    Анонимен ( преди 12 години )
    Малко е непонятно когато разбираш, че някой марки продават коли само да са в играта а не, за да печелят. Има нещо сбъркано в такава политика.
fallback
Последни