fallback

Колко печелят автоконцерните от всеки продаден автомобил

Близо 17 000 евро прибира Porsche, докато Opel отчита средна загуба от почти 1000 евро

Колко печелят производителите на автомобили от всяка продадена нова кола? Отговор на този въпрос дава изследване на Center Automotive Research (CAR) към университета Дуисбург – Есен, цитиран от DPA. За първите шест месеца с всяка продадена нова кола BMW печели средно 4 325 евро преди лихви и данъци, което го подрежда на първо място в "голямата немска тройка". Audi се задоволява с оперативна печалба от 4 242 евро на автомобил, с което изпреварва Daimler. Компанията със седалище в Щутгарт е спечелила средно по 3 621 евро на всяка нова продадена кола. Ръководителят на института Фердинанд Дуденхьофер обаче все пак вижда добри шансове за наваксване от страна на Daimler: „Те ще бъдат много силни през четвъртото тримесечие", казва експертът. Очакванията му са, че стартът на продажбите на новата А класа ще ускори бизнеса с леки автомобили. Освен това „те значително подобриха разходната си структура“.Сравнително по-малкият по приходи производител на спортни автомобили Porsche играе в друга лига. С всяка продадена нова кола базираният в Цуфенхаузен концерн е спечелил средно през първата половина на годината по 16 826 евро преди данъци – никой друг производител не може да се похвали с подобни данни. С оперативен марж от 18,64% те са недостижими в Германия и същевременно са и един от най-печелившите автоконцерни в световен мащаб. Отвъд горната класа изненадващо лидер е Chrysler с печалба от 1 436 евро за продаден автомобил. „Дори и Hyundai-Kia, най-печелившият масов производител на последните години, не успява да отчете такава печалба от продаден автомобил“, казва Дуденхьофер.Корейският концерн отчита средна печалба от 1 386 евро на кола и по този начин изпреварва по показателя най-големия европейски автоконцерн Volkswagen с 916 евро печалба на кола и лидера в света Toyota, който печели по 845 евро на автомобил. „Най-късно през 2020 г. Hyundai-Kia ще поеме лидерството“, прогнозира Дуденхьофер.Много по-зле е положението при концерните, които действат предимно в Европа. С всяка продадена нова кола Opel отчита средна загуба от 939 евро, а Peugeot-Citroen - 789 евро. Сравнително добре на този фон се справя друг такъв производител – Renault, който отчита лека печалба (Ebit) от 65 евро с всяка продадена кола.Още за пазара на автомобили четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #27
    66 ( преди 12 години )
    До последния анонимен,момче невежо,с тези лъжи не заблуждаваш никой.Смяна на масло на коли до i40 струва 26 лв. труда,а маслото е на цена с 5% под тази на свободна продажба.За дизелова кола излиза 180-190 лв. по сегашните цени.Да не говорим,че в 5 годишната гаранция труда 5 години не се плаща.За сметка на това смяната на масло на базов Голф 1.6 102 коня струва 460 лв.,от личен опит знам.
  • #26
    66 ( преди 12 години )
    Шефът на Хюндай не само, че не е в затвора, но и го питат на пресконференция за думите Винтеркорн към подчинените му "...забравете за японците, следете изкъсо Хюндай..." едва ли ще обяви за приоритетна една незначителна или третокласна фирмичка.http://***.hyundai-blog.com/motor-group-chairman-chung-mong-koo
  • #25
    Анонимен ( преди 12 години )
    Балъка купува Хюндай а дилара после като го знае че е балък го дере по 5 кожи ха ха ха. Фиксирани цени! Това по цял свят се нарича картел. Всеки търговец сам може да определя цената за услугата в сервиза си. Не може дилъра да ти казва ще вземаш 300лв. за смяна на масло и точка! Човек ако е умен заобикаля магазина на Хюндай, е вярно не може всички да са умни и дилърите на корейците разчитат на по-глупавата част от обществото. Да си Миризлив и страхлив е задължително условие при покупка на Хюндай.
  • #24
    Анонимен ( преди 12 години )
    Нормално Българския дилър и сервизите му пък печелят още повече. НАли ги разследваха, за картел. Дилъра и сервизите са с фиксирани цени за коли и части, за да не се свалят цените и да има конглокенция, всички цени и услуги са с фиксирани и надути цени. Смотания Хюндай накрая е с цени на обслужване като на Мерцедес. За периода на гаранцията си налял пари за още един Хюндай: http://***.sniffthe.net/1240432-kzk-proverqva-distributori-na-hyundai-za-vazmojno-neloqlno-saglashenie
  • #23
    Анонимен ( преди 12 години )
    Той шефа на корейците няма как да се изложи повече то от киснене в затвора не може да отиде на едно изложение. Горкия заедно със синът му който управлява КИА ги съдиха за раздаване на 1 милиард долара подкупи, за да подкупват политици, да им глокпуват стоката, после акционерите го съдиха, скоро няма да го видиш на изложенията:http://frognews.bg/news_45510/Hiundai_se_izloji_pred_starta_na_Evro_2012/
  • #22
    Анонимен ( преди 12 години )
    Миризма вземи прочети кои са надеждните и ненадеждните коли. Нови ФВ при ненадеждните няма а от най-ненадаеждните коли най-най-ненадеждната кола в Германия е Хюндай Санта Фе още чисто нов и вече не става за движение по обществените пътища ха ха:http://***.automedia.bg/news/article_15108_cp2.html
  • #21
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не знам пичове, шефа на корейците не се излага по изложенията да влиза вбесен във фолксвагените да ги следи какво са направили, но Мартин Винтеркорн го направи.САМО ТОЗИ ФАКТ СТИГА ДА РАЗБЕРЕШ КОЙ Е КОТКАТА О КИЙ МИШКАТА.
  • #20
    Анонимен ( преди 12 години )
    Има малка подробност, че когато имаше промоция 18 990 лв. без ДДС за i30, в същото време имаше Голф на промоция 20 990 без ДДС.
  • #19
    Анонимен ( преди 12 години )
    Абе не знам за хюндаите ама вагените чисто нови не могат техническия преглед да минат в Германия.А за скърцащите пластмаси ФВ .Но *** това не го знае,защото беден кавал. За двигателите да не говорим, най-тромавите от всички останали производители в света. Ама За без пари толкова.
  • #18
    Анонимен ( преди 12 години )
    Чул той за скърцащи пластмаси,но те били в продуктите на VAG.Ако намери статията в АБ за i30 на прод. тест доста неприятно ще му стане, че хвалеха страхотната сглобка точно германците.
fallback
Последни