fallback

Колко печелят автоконцерните от всеки продаден автомобил

Близо 17 000 евро прибира Porsche, докато Opel отчита средна загуба от почти 1000 евро

Колко печелят производителите на автомобили от всяка продадена нова кола? Отговор на този въпрос дава изследване на Center Automotive Research (CAR) към университета Дуисбург – Есен, цитиран от DPA. За първите шест месеца с всяка продадена нова кола BMW печели средно 4 325 евро преди лихви и данъци, което го подрежда на първо място в "голямата немска тройка". Audi се задоволява с оперативна печалба от 4 242 евро на автомобил, с което изпреварва Daimler. Компанията със седалище в Щутгарт е спечелила средно по 3 621 евро на всяка нова продадена кола. Ръководителят на института Фердинанд Дуденхьофер обаче все пак вижда добри шансове за наваксване от страна на Daimler: „Те ще бъдат много силни през четвъртото тримесечие", казва експертът. Очакванията му са, че стартът на продажбите на новата А класа ще ускори бизнеса с леки автомобили. Освен това „те значително подобриха разходната си структура“.Сравнително по-малкият по приходи производител на спортни автомобили Porsche играе в друга лига. С всяка продадена нова кола базираният в Цуфенхаузен концерн е спечелил средно през първата половина на годината по 16 826 евро преди данъци – никой друг производител не може да се похвали с подобни данни. С оперативен марж от 18,64% те са недостижими в Германия и същевременно са и един от най-печелившите автоконцерни в световен мащаб. Отвъд горната класа изненадващо лидер е Chrysler с печалба от 1 436 евро за продаден автомобил. „Дори и Hyundai-Kia, най-печелившият масов производител на последните години, не успява да отчете такава печалба от продаден автомобил“, казва Дуденхьофер.Корейският концерн отчита средна печалба от 1 386 евро на кола и по този начин изпреварва по показателя най-големия европейски автоконцерн Volkswagen с 916 евро печалба на кола и лидера в света Toyota, който печели по 845 евро на автомобил. „Най-късно през 2020 г. Hyundai-Kia ще поеме лидерството“, прогнозира Дуденхьофер.Много по-зле е положението при концерните, които действат предимно в Европа. С всяка продадена нова кола Opel отчита средна загуба от 939 евро, а Peugeot-Citroen - 789 евро. Сравнително добре на този фон се справя друг такъв производител – Renault, който отчита лека печалба (Ebit) от 65 евро с всяка продадена кола.Още за пазара на автомобили четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #37
    Анонимен ( преди 12 години )
    66 спри с лепилото,докато е време,халюцинираш вече!
  • #36
    Cenitell ( преди 12 години )
    Ново потвърждение, че високата цена на немските коли се дължи на зададените умишлено големи надценки, понеже много хора са готови да платят високата цена.А затова и пък немските фирми поддържат древния мит за себе си! Най-добрите пазарни стратези са те!
  • #35
    Ime ( преди 12 години )
    "За дизелова кола излиза 180-190 лв. по сегашните цени"Какви са тези цени бре...в Испания смяната на масло и филтри ми излиза около 50-60 евро /ако сменям и въздушният/. Само за маслен и масло- 35/40е, цени с включена работа. Цените са аналогични за повечето коли. Разликите идват от различните цени на филтрите и колко масло събират, но нищо фрапиращо. Пасат модел 2008 излизаше около 70 евро...ББ ако казаното е вярно- регистрирай си ника и никой няма да ти го ползва.
  • #34
    математик ( преди 12 години )
    ОК.извинения от мен!
  • #33
    бб ( преди 12 години )
    Математик, аз пиша от доста време тук с този ник, но *** е, че някакво *** от миналата седмица започна да пише от моя ник. Призовах го да си измисли свой, различен от моя, за да е ясно кога пише той, но те деца бе, кажеш им да не правят нещо, те на пук започват само това да правят. Все пак мисля че става ясно кое съм писал аз и кое той-фалшивия бб. Аз не работя за Хюндай и няма да седна да убеждавам другите че е кола, като всеки знае, че Хюндай е нещо, което ще бъде кола, ама друг път.
  • #32
    Анонимен ( преди 12 години )
    Едно сравнение на изданието autoexpress.co.uk в пряк двубой комбитата на i30,Golf и Megan.На първо място Hyundai i30, второ място Renault Megan, третро място VW Golf.http://***.hyundai-blog.com/review-hyundai-i30-tourer-vw-golf-renault-megane
  • #31
    Анонимен ( преди 12 години )
    Нищо не с случайно,шеф на европейското поделение на Хюндай е Томас Бюркле,бивш шеф на БМВ.В клипа за i30 показаха и една жена,германка,която отговаряла за интериора на колите им.Тя също дошла от БМВ.Какво очаквате, тези хора да си плюят на името ли?Дизеловите мотори също се проектирали и произвеждали в Европа,този път с хора от Ауди,които работят за КИА.Нормално е да се получи качествен продукт.
  • #30
    Анонимен ( преди 12 години )
    В два броя назад на АБ сравняваха i40 и последния Avensis.Изводът на редакторите в карето в ляво на страницата "Hyundai i40 е премиум,Avensis е за всеки ден".Имаше израз за хюндая "интериора е качествен като в ауди" а за тойотата "озоваваме се в царството на твърдата и черна пластмаса".И има снимки на дръжките на вратите с надпис "Любов към детайла".На Тойотата дръжката стои като цепеница,а на корейката изпипана, с капковидна форма,не се виждат никакви фуги,с матово лъскав цвят.
  • #29
    Математик ( преди 12 години )
    66,престани да дишаш лепило,демоде е!
  • #28
    66 ( преди 12 години )
    Корейците имат високи продажби, но не е заради цените,а защото колите им са добри.Един пример, писаха, че новото i30 има 60 000 поръчки в Европа предварително, преди първите доставки.И това при положение,че цените им са ПО-ВИСОКИ от тези на Голф.Сори,хората предпочитат да е по-скъпо ,но да е качествено.
fallback
Последни