IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis обяви кои от двигателите му могат да вървят с биодизел

Гигантът очевидно разчита, че планираната забрана на биогоривата от 2035 ще бъде отменена

Ключова новина от Stellantis. Компанията обяви, че цялата й гама от автомобили и лекотоварни превозни средства вече е съвместима с HVO (хидротретирано растително масло) дизел. Това е биогориво, получено от възобновяеми суровини, обикновено се използват растителни масла, включително използвани за готвене.
   

биогориво

 

Благодарение на процеса на хидрогениране - HVO e по-чист от традиционния дизел, тъй като не съдържа сяра и има ниско съдържание на замърсяващи съединения. Емисиите на CO2 от двигателя са с до 5% по-малко. Но ако отчетем целия производствен процес, те са с цели 90% по-малко в сравнение с дизела, произведен от петрол.

Това е огромна стъпка напред към устойчивостта на автомобилния парк на Stellantis Group. Гигантът очевидно уверен в преразглеждане на разпоредбата, която отхвърля биогоривата след 2035 г. Съвместимостта на Hvo дизела също е разширена до превозни средства Stellantis, които вече са в обращение с Euro 5 и Euro 6 и имат надписа "XTL" на резервоара. Нещо важно - биогоривото може да се използва от следните дизелови двигатели Euro 6 без маркировка XTL:

1.3 MultiJet. 
1.6 MultiJet. 
2.0 MultiJet.
2.2 MultiJet.
Нов 2.2 MultiJet 4.0. 
3.0 V6 MultiJet. 
2.3 MultiJet (F1A - Fiat Ducato) 

Ако европейското бъдеще на биогоривата изглежда ход въпрос след 2035 година, то в Южна Америка интересът към тях непрекъснато нараства. Особено в Бразилия, един от ключовите пазари за Stellantis.
 
 

0 от 500
  • #1
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Истината е само исти ( преди 1 седмица )
    "Емисиите на CO2 от двигателя са с до 5% по-малко. Но ако отчетем целия производствен процес, те са с цели 90% по-малко в сравнение с дизела, произведен от петрол."В прав текст заявяват, че повечето въглеродни емисии на горивата за транспорта все отделят при тяхното производство ах не от ауспуха на автомобила. Само са забравили да напомнят, че въглеродният диоксид не е отрова, за разлика от всички останали вещества, които излизат от ауспуха и са отровни за човека, включително от био дизела