fallback

Колко печелят автоконцерните от всеки продаден автомобил

Близо 17 000 евро прибира Porsche, докато Opel отчита средна загуба от почти 1000 евро

Колко печелят производителите на автомобили от всяка продадена нова кола? Отговор на този въпрос дава изследване на Center Automotive Research (CAR) към университета Дуисбург – Есен, цитиран от DPA. За първите шест месеца с всяка продадена нова кола BMW печели средно 4 325 евро преди лихви и данъци, което го подрежда на първо място в "голямата немска тройка". Audi се задоволява с оперативна печалба от 4 242 евро на автомобил, с което изпреварва Daimler. Компанията със седалище в Щутгарт е спечелила средно по 3 621 евро на всяка нова продадена кола. Ръководителят на института Фердинанд Дуденхьофер обаче все пак вижда добри шансове за наваксване от страна на Daimler: „Те ще бъдат много силни през четвъртото тримесечие", казва експертът. Очакванията му са, че стартът на продажбите на новата А класа ще ускори бизнеса с леки автомобили. Освен това „те значително подобриха разходната си структура“.Сравнително по-малкият по приходи производител на спортни автомобили Porsche играе в друга лига. С всяка продадена нова кола базираният в Цуфенхаузен концерн е спечелил средно през първата половина на годината по 16 826 евро преди данъци – никой друг производител не може да се похвали с подобни данни. С оперативен марж от 18,64% те са недостижими в Германия и същевременно са и един от най-печелившите автоконцерни в световен мащаб. Отвъд горната класа изненадващо лидер е Chrysler с печалба от 1 436 евро за продаден автомобил. „Дори и Hyundai-Kia, най-печелившият масов производител на последните години, не успява да отчете такава печалба от продаден автомобил“, казва Дуденхьофер.Корейският концерн отчита средна печалба от 1 386 евро на кола и по този начин изпреварва по показателя най-големия европейски автоконцерн Volkswagen с 916 евро печалба на кола и лидера в света Toyota, който печели по 845 евро на автомобил. „Най-късно през 2020 г. Hyundai-Kia ще поеме лидерството“, прогнозира Дуденхьофер.Много по-зле е положението при концерните, които действат предимно в Европа. С всяка продадена нова кола Opel отчита средна загуба от 939 евро, а Peugeot-Citroen - 789 евро. Сравнително добре на този фон се справя друг такъв производител – Renault, който отчита лека печалба (Ebit) от 65 евро с всяка продадена кола.Още за пазара на автомобили четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #17
    Анонимен ( преди 12 години )
    Какви части, какво наливане на пари...?!? казанлъшкото ***, пак се опитва да твори несъществуващи новини.Сигурно е прочел статията за шкодата в АБ и сега газ пикае.
  • #16
    66 ( преди 12 години )
    Я прочети статията,че стана смешен "Комисията е установила, че договорите включват клаузи, които ограничават конглокенцията. Например - фиксиране на препродажните цени на нови автомобили, резервни части и сервизни услуги. Освен това на дилърите е била наложена забрана да продават конглокентни марки коли и части, както и да извършват кръстосани сделки помежду си. Но това не е всичко - те нямат право и да продават на клиенти от други административни области"
  • #15
    Анонимен ( преди 12 години )
    Нормално Българския дилър и сервизите му пък печелят още повече. НАли ги разследваха, за картел. Дилъра и сервизите са с фиксирани цени за коли и части, за да не се свалят цените и да има конглокенция, всички цени и услуги са с фиксирани и надути цени. Смотания Хюндай накрая е с цени на обслужване като на Мерцедес. За периода на гаранцията си налял пари за още един Хюндай: http://***.sniffthe.net/1240432-kzk-proverqva-distributori-na-hyundai-za-vazmojno-neloqlno-saglashenie
  • #14
    Анонимен ( преди 12 години )
    Абе не знам за шкодата ама Хюнаите чисто нови не могат техническия преглед да минат в Германия. А за скърцащите пластмаси моля, Хюндай е недостижим питайте миризмата как чисто нова кола струва 18000лв. а като бърза трябва да я бута. и30 за 18000лв. и20 за 16000лв. като сложим че са и с най-голяма печалба, можем да си представим, за какви евтини и третокачествени материали са ползвали. А за двигателите да не говорим, най-тромавите от всички останали производители в света. Ама За без пари толкова.
  • #13
    Анонимен ( преди 12 години )
    dilara na Audi v grada vzema 10% ot stoynostta na kolata - za nego... e edno audi za 100 000 znachi ostavat 10 000 za dilara... ama sq ste kajete che ne moje da vzema 10% nali :D :D mihski vseznaeshti
  • #12
    Анонимен ( преди 12 години )
    По тази шкода имаше отделено много внимание на лошата сглобка на интериора,все нещо поскърцвало и тракало,но най-изнервящи били падащите уплътнения на вратите.Стигнаха до извода,ч е проблема е в дизайна им.Та това е истината за прехвалената "техника" на Фолксваген.Техника, за която не могат да гарантират повече от 2 години,че ще работи.Само това стига да кажеш "VW ли, не благодаря!Предпочитам нещо качествено"
  • #11
    Анонимен ( преди 12 години )
    Добре ще е *** с миризмите да изкрънка 2 лв. от майка си и да си купи последния АБ.Има резултати от 100 хил. км. тест на една шкода,направо я разпиляха.Проблеми с електрониката, спирачките не са ги сменяли,но в края на теста спирачния път се увеличил с 3 метра..?!?..през целия тест падали уплътненията на вратите,на 3 пъти проблеми със задната врата,шофьорската седалка се хлътнала и се получило дупка,тапицериите били толкова евтини,че се получавали топчета като от турски анцунг.
  • #10
    Анонимен ( преди 12 години )
    И ако не можеш да смяташ това прави 8 МИЛИАРДА. Кво викаш дилърите печелели повече....много си кух
  • #9
    Анонимен ( преди 12 години )
    Я умножи 8 000 000 автомобила по 1000 евро и ще разбереш как се строят заводи. 8 млн бяха за година продажбите на фолксваген.
  • #8
    Анонимен ( преди 12 години )
    wow kakvi mazni gluposti! te dilurite pechelqt poveche ot prozivoditelite be xaxaxaxa glupaci pone 50% procenta ot cenata na kolata (ot zavoda) e chista pechalba... kak s pechlabi ot po 1000 evro ste se storqt zavodi be - vie ludi li ste ili ste glupaci?
fallback
Последни