IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Конфликтът Volkswagen – Fiat се задълбочава

Немците поискаха оставката на Сержио Маркионе като президент на ACEA

Конфликтът Volkswagen – Fiat се задълбочава

Конфликтът между два от най-големите автомобилни концерни Volkswagen  и Fiat се задълбочава. През миналата седмица президентът на италианската компания, която е и собственик на американската Chrysler, Сержио Маркионе обвини немците, че са твърде агресивни с ценовата си стратегия в Европа. А това е недопустимо при условията, в които се намира автомобилната индустрия на Стария континент.
Конфликтът Volkswagen – Fiat се задълбочава
В отговор на това от Volkswagen поискаха незабавно оставката на Маркионе като председател на ACEA – асоциацията на европейските автомобилни производители. „Оставането му на поста е неприемливо, тъй като коментарите му отново показаха колко е неквалифициран. Настояваме веднага да подаде оставка”, заяви шефът на комуникациите във Volkswagen Стефан Грюхсем.
Отговорът на италианския мениджър не закъсня. Пред The International Herald Tribune той заяви, че случващото се на европейския пазар е „кървава баня при образуването на цените на автомобилите”. Маркионе призова Европейската комисия да се намеси и да помогне на индустрията, тъй като тя изпитва проблеми с големи брой произведени автомобили, които няма как да бъдат продадени.
„Това, което трябва да се направи, е да се координира рационализацията на индустрията чрез производителите – обясни Маркионе. – Тези, които не искат да приемат подобни правила, са германците и французите”.
Конфликтът Volkswagen – Fiat се задълбочава
Според анализаторите на пазара в Европа ситуацията е критична, тъй като конкуренцията е огромна. И докатоVolkswagen отчита рекордни продажби и съответно печалби, то други големи концерни като Fiat и PSA Peugeot Citroen търпят сериозни загуби. А в същото време броя на продадени автомобили намалява.
Конфликтът между Volkswagen и Fiat датира от доста време. Една от основните причина за неговото избухване бе отказа на италианците да продадат марката Alfa Romeo на германския концерн.
 

0 от 500
  • #66
    12 rate up comment 1 rate down comment
    др.Гьобелс ( преди 13 години )
    До W12, прочетох историята ви,и си мисля,че медицината все още е безсилна за твоята диагноза,има изход обаче,евтаназията е страхотен и единствен начин обществото да се отарве от ТЕБ !!! др.Гьобелс(на Гьоринг брат му)
  • #65
    23 rate up comment 6 rate down comment
    Реалист ( преди 13 години )
    Фен съм на италианското автомобилостроене. Факт е, че в момента, в класовете, в които произвеждат коли, именно техните са относително най-технологичните, най-качествените и най-надеждните. Карал съм и нови, и стари коли. Напълно неверни са почти всички общо достъпни коментари по отношение на качествата на италианските коли. В момента карам обаче нова японска кола. Защото я купих на цена, на която не можех да си купя Алфа например... каквато и да е. И дума не може да става за сравнение между качествата на тази японка и на която и да е Алфа. Алфата е просто друга Лига. Както казах, имам представа от тази марка, при това само от старите им модели, т.е. тези, за които най-вече се отнасят негативните коментари. Японската машина е изградена изцяло въз основа на остарели, но изпитани технологии. Всъщност, в нея не работи система, изобретена или дори съществено подобрена през последните 15 години. Всичко е по-старо. Качеството на изработката е несравнимо с качеството на Алфа 156 например, която е модел 1996г. Японката е модел 2009г. Тези стари технологии правят две неща първо, колите, изработени по такава схема, са общо взето надеждни, т.е. не отварят проблеми през първите 5 години, защото използваните технологии в тях са изпитани, и второ себестойността им за производителя е символична, което му дава възможност да постави ниска цена за базовите нива на оборудване. Огромните печалби от добрите продажби пък се наливат в зверска, агресивна реклама, за каквато останалите по-малки играчи нямат възможност. Не в развойна дейност, а в реклама. Така се правят продажби. И така хората карат нискотехнологични, но приемливо надеждни немски и японски коли. За онези, които търсят в колата само средство за придвижване около 90% от купувачите на нови коли това е чудесен вариант. За онези 10 %, които искат от колата емоция, представяне, дизайн, звук, усещане за качество и брилиантна водимост обаче, VW груп, Toyota, Honda, Mitsubishi и т.н. никога не са имали какво да предложат. Говоря, разбира се, за сравняване на сравними неща. Има ли смисъл да се сравнява например Поло с Фиат 500; или Голф с Джулиета; или Пасат с Алфа 159; или Широко с Брера? Само човек, който никога не е виждал или сядал в тези машини, може сериозно да твърди, че немските варианти са по-добри. Не са! Но това да са по-добри, не е равнозначно на това да се продават по-добре. Защото качеството струва пари. И още повече струва то за онзи производител, който продава по-малко и печели по-малко. Ако на VW би му коствало единица средства производството на кола с определени качества, на Алфа ще са нужди 5 единици, за да произведе кола със същите. Затова един Голф струва 35 хил. лева, а Джулиета с аналогично оборудване 44 хил. лева. Но нямат база за сравнение, повярвайте ми. би си купил Голфа, ако има парите за Джулиета. Ако не вярвате, идете и покарайте едното и другото. После пак ще говорим. Разликата е като между Ту 154 (Голфа) и Космическа совалка (Джулиета)... в абсолютно всяко отношение технологичност, качество на изработката, надеждност, динамика, представяне, дизайн всичко!!! Но... въпреки това, Фиат не са прави в претенциите си. VW са улучили по-сполучлива пазарна и маркетингова стратегия и съвсем закономерно правят кинти, а Фиат и Алфа ги гледат. За жалост, това вероятно ще доведе до продажбата на легендарната марка. А от това ще загубят всъщност само споменатите по-горе 10% от клиентите, измежду които за жалост съм и аз. Останалите дори няма да забележат. Жалко, но така стоят нещата от живота.
  • #64
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Не бе той тука обяснява, че щом една марка се продава е добра, в статията за Тойота обаче къде е лидер по продажби, пее песента, че са пълни ***... ми що се продават тогава бе ? ти си шизофреник сам си спориш.
  • #63
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Тоа па сега акции имал от Порше.......пази Боже......вече знам, че си психично болен.Няма да ти се подигравам обещавам.
  • #62
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    За какво да влагат нали ги избират редовно за автомобил на годината, а Голфа даде име на цял един клас "Голфов" щото там от години никой не може да го бие. Представи си ако започнат да влагат нови технологии какво ще стане!! То сега един двулитров ГолфР прави за смях "спортното" купе на "технологичния"Хюндай Генезис което е с незнам си колко стотин коня.
  • #61
    19 rate up comment 1 rate down comment
    итал фен ( преди 13 години )
    Добре , бе "капацитети" и любители на немското.ФВ бил 1 , добре.Фиат били дървета , добре.Вас това какво ви топли.Да не би да имате акции на ФВ и всяка година да получавате дивидент от тях.ФВ скача срещу Фиат защото просто са им трън в очите , не ПСА , не ФОРД , не японците , не корейците , а ФИАТ.Те много добре си спомнят 60,70, че и почти целите 80-те години на миналия век когато просто дишаха праха на италианците.Какво си мислите всъщност -ФВ е нещо от едва 10 години и това няма да продължи.
  • #60
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Заради агресивна рекламна политика.РЕкордните им печалби идват от това, че не влагат в нови технологии а дъвчат един и също *** по 15 години.Е за това.Все пак убитаците откриха комънрейла 2008г
  • #59
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Моето BMW E60 Touring бих го заменил само с новия модел и това ще стане след 3-4 години, тези Фиати са някакъв виц бе !
  • #58
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Статията е за коректността в авт .бранш, но едва ли знаете значението на думата коректност ? Колкото VW e коректен към Suzuki!!!!
  • #57
    7 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Без да претендирам, че разбирам от коли но специално Фиат е дори и след френските марки. Никой нормален няма да си купи фиат като за тези пари може да си купи ФВ, Тойотна или дори Форд.