IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Конфликтът Volkswagen – Fiat се задълбочава

Немците поискаха оставката на Сержио Маркионе като президент на ACEA

Конфликтът Volkswagen – Fiat се задълбочава

Конфликтът между два от най-големите автомобилни концерни Volkswagen  и Fiat се задълбочава. През миналата седмица президентът на италианската компания, която е и собственик на американската Chrysler, Сержио Маркионе обвини немците, че са твърде агресивни с ценовата си стратегия в Европа. А това е недопустимо при условията, в които се намира автомобилната индустрия на Стария континент.
Конфликтът Volkswagen – Fiat се задълбочава
В отговор на това от Volkswagen поискаха незабавно оставката на Маркионе като председател на ACEA – асоциацията на европейските автомобилни производители. „Оставането му на поста е неприемливо, тъй като коментарите му отново показаха колко е неквалифициран. Настояваме веднага да подаде оставка”, заяви шефът на комуникациите във Volkswagen Стефан Грюхсем.
Отговорът на италианския мениджър не закъсня. Пред The International Herald Tribune той заяви, че случващото се на европейския пазар е „кървава баня при образуването на цените на автомобилите”. Маркионе призова Европейската комисия да се намеси и да помогне на индустрията, тъй като тя изпитва проблеми с големи брой произведени автомобили, които няма как да бъдат продадени.
„Това, което трябва да се направи, е да се координира рационализацията на индустрията чрез производителите – обясни Маркионе. – Тези, които не искат да приемат подобни правила, са германците и французите”.
Конфликтът Volkswagen – Fiat се задълбочава
Според анализаторите на пазара в Европа ситуацията е критична, тъй като конкуренцията е огромна. И докатоVolkswagen отчита рекордни продажби и съответно печалби, то други големи концерни като Fiat и PSA Peugeot Citroen търпят сериозни загуби. А в същото време броя на продадени автомобили намалява.
Конфликтът между Volkswagen и Fiat датира от доста време. Една от основните причина за неговото избухване бе отказа на италианците да продадат марката Alfa Romeo на германския концерн.
 

0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 16 rate down comment
    до 1-вия "капац ( преди 13 години )
    прочитането на някоя статия,в някое списание не ти дава квалификацията да говориш,отдалеч се разбира,че си някакъв анти-ваг-фен и от там ти идва идеята изобщо да пишеш тук,няма нужда
  • #5
    25 rate up comment 7 rate down comment
    Profesora ( преди 13 години )
    Писал съм за мечтата и завистта на Пиех към FIAT, това което правеше още през 80е год. италианския гигант VW го копира от тях,а как им се подиграха с Alfa Romeo. С пари легенда не се става.Още преди кризата Маркионе спря инвестициите в Европа и се насочи към САЩ. Ами да не забравяме SUZUKI,самураите са хора на честа,как наритаха VW! Европа е санаториум,перспективите са катастрофални.
  • #4
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Дебелия ( преди 13 години )
    Основен проблем е ЕВРО-то. Направи продукцията на ФИАТ, СЕАТ, френските производители на цената на немските такива. Логично е техните продажби да спаднат. Преди това слабата лирета, песета, франк беше огромен плюс за индустрията на тези страни. Сега ЕВРО-то реално защитава немската индустрия, а останалите го духат и взимат нон-стоп заеми, за да купуват немска продукция. Ако ЕВРО-зоната се разпадне големия губещ ще е Германия, не Италия или Испания.
  • #3
    5 rate up comment 19 rate down comment
    Triforce ( преди 13 години )
    Да попитам първият коментар - за теб БМВ и Мерцедес не са ли автомобили? Вярно, скъпи са, ама така го написа, все едно ги няма. А французите колкото и да са калпави, Пежата биват. Така го написа, все едно има само 2-3 марки...
  • #2
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    каквото си знаят от 50 год *
  • #1
    35 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Всичко се диктува от това, че в Германия пазарът за автомобили е огромен в сравнение с тези в англия франция и ииталия примерно. Друг фактор е че германците са овце и каквото си знаят от 5 години го купуват независимо, че е *** и то скъп. Фиат правилно от** европа и се насочи към Америка, като там си постига завидни успехи. Тъжното е че накрая за европа ще останат скъпи коли внесени от америка или *** на VW, който просто се купуват в германия и това определя позициите им в европа.