IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Конфликтът Volkswagen – Fiat се задълбочава

Немците поискаха оставката на Сержио Маркионе като президент на ACEA

Конфликтът Volkswagen – Fiat се задълбочава

Конфликтът между два от най-големите автомобилни концерни Volkswagen  и Fiat се задълбочава. През миналата седмица президентът на италианската компания, която е и собственик на американската Chrysler, Сержио Маркионе обвини немците, че са твърде агресивни с ценовата си стратегия в Европа. А това е недопустимо при условията, в които се намира автомобилната индустрия на Стария континент.
Конфликтът Volkswagen – Fiat се задълбочава
В отговор на това от Volkswagen поискаха незабавно оставката на Маркионе като председател на ACEA – асоциацията на европейските автомобилни производители. „Оставането му на поста е неприемливо, тъй като коментарите му отново показаха колко е неквалифициран. Настояваме веднага да подаде оставка”, заяви шефът на комуникациите във Volkswagen Стефан Грюхсем.
Отговорът на италианския мениджър не закъсня. Пред The International Herald Tribune той заяви, че случващото се на европейския пазар е „кървава баня при образуването на цените на автомобилите”. Маркионе призова Европейската комисия да се намеси и да помогне на индустрията, тъй като тя изпитва проблеми с големи брой произведени автомобили, които няма как да бъдат продадени.
„Това, което трябва да се направи, е да се координира рационализацията на индустрията чрез производителите – обясни Маркионе. – Тези, които не искат да приемат подобни правила, са германците и французите”.
Конфликтът Volkswagen – Fiat се задълбочава
Според анализаторите на пазара в Европа ситуацията е критична, тъй като конкуренцията е огромна. И докатоVolkswagen отчита рекордни продажби и съответно печалби, то други големи концерни като Fiat и PSA Peugeot Citroen търпят сериозни загуби. А в същото време броя на продадени автомобили намалява.
Конфликтът между Volkswagen и Fiat датира от доста време. Една от основните причина за неговото избухване бе отказа на италианците да продадат марката Alfa Romeo на германския концерн.
 

0 от 500
  • #16
    7 rate up comment 15 rate down comment
    Стоян ( преди 13 години )
    Политиката си е политика всеки си води неговата, а доколкото се отнася до автомобилите Фолксваген са много по-добри от Фиат във всяко отношение...всичко останало е плюене и злобеене...
  • #15
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    ХахАХ някъв по долу е писал, че германците са най-интелигентната нация ?! АХХА добре ме развесели. Тя тая нация след 2рата световна (когато Хитлер беше достатъчно хитър, че да доведе умове от цял свят там) та от тогава нямат почти никаква нова разработка, която да е положила основите на някаква нова технология. Че те преди време се смееха на ФиАТ, че развива команрейла бе ? НАй-интелигентната нация хахХАх най-овчата нация ... Турците ги завлядяха без война, товарат ги с *** ама те си трая
  • #14
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Profesora ( преди 13 години )
    Който се ориентира по-добре,той ще оцелее,света отдавна не е само Европа!За съжаление,най-пострадал от цялата ситуация със свръх производството,ще се окаже PSA,и то опасността за тях,идва от родния конглокент RENAULT.
  • #13
    26 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Освен всичко немската правителствена политика и толериране на ФВ им играе много лоша шега.Те не се стремят продуктите им да стават по-добри,защото продажбите са им сигурни.Гледат да изкупуват конглокенцията и по този начин да е елиминират,а не чрез качество.За какво да развиват развойна дейност,като могат да купят някоя марка и да и вземат наготово разработките,като после си ги препишат,като свои.Ето тази нечестна игра дразни всички.
  • #12
    18 rate up comment 0 rate down comment
    до Triforce ( преди 13 години )
    Точно защото ги имам за автомобили не ги споменавам. VW понеже не ми отговарят много на определението автомобили, та за това ги дадох за пример. Но Мерцедес и БМВ имат съвсем различно продуктово позициониране и не се състезават с тях пежо и фиат или поне в много ограничена област, която област на потребители не е засегната толкова от кризата.
  • #11
    6 rate up comment 28 rate down comment
    Алов ( преди 13 години )
    Жабаря още малко и ще поиска от ЕС да му гарантират квоти за таралясеците.... Кой луд ще си купи ФИАТ бе, това е сининим за ниско качество.... Защо Ферари не се оплакват? Защото правят добри коли !
  • #10
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Действително политиката на ФВ е отвратителна.Държат се като световни господари само защото немската държава стои зад тях.В Германия се продават много ФВ знаете ли защо.От една страна хората си я обичат тази марка,колкото и калпава да е а от друга страна почти всички служебни автомобили там са на тази марка.Не,че са по-добри,здрави и евтини от другите,а просто това е неписано правило.Няма конглокси няма прозрачност.Истината е,че Германия налива млрд.в тази компания по директен и индиректен начин.
  • #9
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Profesora ( преди 13 години )
    VW, атакува и пазара в Бразилия(с правителствена помощ 400мил.)там FIAT e 1 с продажби 1,2мил. единици.Нормално е да злобеят!
  • #8
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Profesora ( преди 13 години )
    Изказването на Маркионе е като председател на АСЕА,а не като ръководител на FIAT,има разлика!
  • #7
    10 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Доста глупости прочетох. Германците били овце! Странно най-умната нация в света да бъде наречена овце . Относно статията не виждам какво очаква Сержио Маркионе да направи Европейската комисия, за да спаси ФИАТ? Това е пазар а пазара е саморегулиращ се орган, което се търси се продава, което не се търси умира. Ако хората не търсят Фиат, значи няма нужда да има Фиат. Просто и ясно. Каква ЕК, какъв ЕС?