IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Конфликтът Volkswagen – Fiat се задълбочава

Немците поискаха оставката на Сержио Маркионе като президент на ACEA

Конфликтът Volkswagen – Fiat се задълбочава

Конфликтът между два от най-големите автомобилни концерни Volkswagen  и Fiat се задълбочава. През миналата седмица президентът на италианската компания, която е и собственик на американската Chrysler, Сержио Маркионе обвини немците, че са твърде агресивни с ценовата си стратегия в Европа. А това е недопустимо при условията, в които се намира автомобилната индустрия на Стария континент.
Конфликтът Volkswagen – Fiat се задълбочава
В отговор на това от Volkswagen поискаха незабавно оставката на Маркионе като председател на ACEA – асоциацията на европейските автомобилни производители. „Оставането му на поста е неприемливо, тъй като коментарите му отново показаха колко е неквалифициран. Настояваме веднага да подаде оставка”, заяви шефът на комуникациите във Volkswagen Стефан Грюхсем.
Отговорът на италианския мениджър не закъсня. Пред The International Herald Tribune той заяви, че случващото се на европейския пазар е „кървава баня при образуването на цените на автомобилите”. Маркионе призова Европейската комисия да се намеси и да помогне на индустрията, тъй като тя изпитва проблеми с големи брой произведени автомобили, които няма как да бъдат продадени.
„Това, което трябва да се направи, е да се координира рационализацията на индустрията чрез производителите – обясни Маркионе. – Тези, които не искат да приемат подобни правила, са германците и французите”.
Конфликтът Volkswagen – Fiat се задълбочава
Според анализаторите на пазара в Европа ситуацията е критична, тъй като конкуренцията е огромна. И докатоVolkswagen отчита рекордни продажби и съответно печалби, то други големи концерни като Fiat и PSA Peugeot Citroen търпят сериозни загуби. А в същото време броя на продадени автомобили намалява.
Конфликтът между Volkswagen и Fiat датира от доста време. Една от основните причина за неговото избухване бе отказа на италианците да продадат марката Alfa Romeo на германския концерн.
 

0 от 500
  • #116
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Браво на колегата.За първи път срещам в този форум кадърно написано мнение.
  • #115
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ей, хора... Не ви разбирам, честно. Ние всички сме потребители. Нямаме никакъв интерес от утвърждаването на марка, продаваща и печелеща много повече от всички останали. Не разбирате ли, че говорим за най-консервативния пазар от всички - този на автомобили.Ще придобият огромно влияние - финансово и свързаното с това - пазарно. После ще започнат постъпателно да вдигат цените и да намаляват качеството. И в момента крият информацията за фабрични дефекти и проблеми по колите си. Не забравяйте, че през 80-те и 90-те години, се носеха митове и легенди за качеството и надеждността на Мицубиши. Бяха се превърнали в символ на индустрията по отношение на качеството на изработката и надеждността. А през 2004г. президентът на компанията заедно с още 23 нейни служители бяха арестувани и обвинени в извършване на престъпления по служба, тъй като системно са укривали информация за фабрични дефекти и проблеми по автомобилите им. Утвърждаваането на подобен имидж на който и да е производител не е в интерес на потребителя. Защото стават алчни и започват да лъжат по отношение на всичко. И в тази центрофуга ще се окажем ние плащаме за нищо, че ни рискуват и живота и здравето!!! И в момента зад огромните продажби и печалби на VW не стои съответстващото им и очаквано качество. Като изключим Бентли, Ламборгини и Порше, останалите марки в групата реализират продукти на цени многократно по-високи от предлаганото от тях качество. Не се лъжете! Нито Ауди, нито Фолксваген, нито Сеат са толкова качествени и надеждни, колкото се твърди. За жалост, няма да повярвате докато не си купите такава кола. Тогава ще се убедите по най-древния и примитивен способ проба-грешка. Винаги съм бягал от производители, без значение на какво, развихрящи рекламни кампании за милиарди и пласиращи масовостта на нещата като нещо хубаво.
  • #114
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    ФВ печелят и то много, факт! Умеят да правят бизнес, отдавна са в играта, Фиат са пътници защото не реагират на промените адекватно.
  • #113
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Това, че тези думи са непонятни за теб не означава, че и другите не ги знаят. Не коментирам коя част от Европа какво прави а коментирам какво подават като информация от Фолксваген като печалби. И обяснявам, че това 100% са занижени печалби. Кое ти е трудно да разбереш при толкова ясно обяснени неща? Ооо забравих на село те броят за гражданин, само където в града си личи че всъщност си *** селянин. Европа,Америка, Африка.. никой не пише за тях в статията също пише за какво става въпрос.Прочети я.
  • #112
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Трябва да си луд ако си мислиш, че някой ще обявява баснословни печалби а ще продава под себестойноста стоката си, тоест на загуба, като за капак и да увеличава дивидентите на акционерите и ще плаща 5-6 милиарда евра данъци, за да заблудава, че всъщносте на печалба, по-голяма тъпня не бях чувал. Всичко е маркетинг а при немеца това е висш пилотаж. Печелят милиарди, защото знаят как и го могат. Не напразно правят общи платформи, за да намалят разходите, когато си гъвкав и иновативен печелиш.
  • #111
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Та реално печалбата им може да е 13-14 милиарда. Но изкусвено е занижават, като ти написах и причините. Всъщност в статията точно за това се и говори, че докато едни преяждат други гладуват. Но вина за това нямат немците.
  • #110
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Селянчето си ти. На база печалбите ФВ плаща данъци. По принцип да ти кажа, защото си силно непросветен, всяка фирма обявява по-ниски печалби, за да плаща по-малко данъци в Германия данъка е 50% при 11 и кусур милиарда печалба ФВ ще внесат данък 5 и кусур милиарда евро. Да те светна, че имат армия от счетоводители, които да завишават разходите, за да намалят печалбата и това е във всяка фирма. Но селяка от къде да знае и си мисли, че незнанието и фантазията му го прави градски. Да ама не.
  • #109
    1 rate up comment 6 rate down comment
    до falco ( преди 13 години )
    Ти на това продаване на загуба ли му казваш? Те счупили парите, акционерите от доволни, по-доволни повишили им дивидентите на акция, само *** още си съчинява историйки за схеми и коспирации.
  • #108
    1 rate up comment 1 rate down comment
    falco ( преди 13 години )
    Важно е да има конглокенция,за да се развива пазара и за да се поддържат по-ниски цени на колите,включително чрез антидъмпинг,но това не може да се разбере от бай-***........
  • #107
    1 rate up comment 4 rate down comment
    до falco ( преди 13 години )
    Печалбата на най-големия европейски производител на автомобили Volkswagen AG се е повишила до рекордно ниво през изминалата година, благодарение на добрите резултати на Audi и звеното на компанията за SUV-та. Печалбата преди данъци и такси се е повишила с 58% до 11.3 млрд. евро, отчетоха от немската компания, отговаряйки точно на средните очаквания на анализаторите.Приходите са се повишили с 26% до 159 млрд. евро, отчетоха още от там.От началото на годината Акциите на Volkswagen са се повишили с 20%, с което оценката на компанията възлиза на 60.5 млрд. евро.От Volkswagen повишиха дивидента за изминалата година с 35% до 3.06 евро на акция, в сравнение с 2.26 евро година по-рано.