IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Караме на светлини през цялата година

Депутатите не приеха възраженията на КАТ, че фаровете замърсяват

Караме на светлини през цялата година

Автомобилите ще трябва да бъдат със запалени светлини през цялата година. Вчера депутатите от комисията по транспорт към Народното събрание окончателно приеха промените в Закона за движение по пътищата и сега предстои те да бъдат гласувани в пленарна зала. След като това стане, задължително ще се движим със запалени фарове дори през лятото.
Караме на светлини през цялата година
В момента пуснатите светлини са задължителни през деня само за периода от края на октомври до началото на март. Депутатите не се съобризиха с възражението на КАТ и МВР, че карането на фарове хаби повече гориво и замърсява въздуха. Те отхвърлиха и предложението светлините да бъдат запалени само при движение извън града.

Като цяло промените в Закона за движение по пътищата могат да донесат на шофьорите актове от по 200 лв. и отнемане на книжката за месец дори и при преминаване на жълт светофар. В промените се предвижда наказанието да се налага за преминаване на светлина, която не разрешава това. Единственият позволен сигнал е зеленият.

За улеснение на шофьорите, на светофарите на натоварените кръстовища, ще бъдат поставени таймери, които да показват колко време остава да свети зелено или червено. Според шефът на КАТ Алекси Стратиев въпросните теймери имат негативен ефект, тъй като карат шофьорите да вдигат прекалено висока скорост, за да "хванат зеленото". Според депутатите от мнозинството обаче така шофьорите ще се движат по-плавно и ще намалеят задръстванията.

Освен това, според приетите промени, велосипедистите ще трябва да се движат със светлоотразителни жилетки извън населените места, при лоша видимост и нощно време.

Източник: 24 часа

0 от 500
  • #45
    5 rate up comment 3 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    Аз също карам през цялото време на фарове. Направих ги да се включват автоматично през зимата и после така и не го махнах. Но не смятам че трябва да е задължително. В повечето случаи е безсмислено. Да в дъжд, мрачно време трябва да се включват, но да пишат това в закона, а не през цялото време. Или да е препоръчително. Иначе това ще са само нови масови поводи за рушвети на полицаите. И не са ви виновни китайските ксенони, а неправилно регулираните фарове!
  • #44
    0 rate up comment 1 rate down comment
    stelio ( преди 13 години )
    бавареца, по-надолу писах някои коли имат като заводска настройка дневните да са през халогените или фаровете, както при мен. сам си избирам с компа кое да ми е DRL, но което и да избера свети само то, без габаритните и задните крушки, светят или само късите или само халогените(общо 2бр. крушки) в такъв случай през халогените не е проблем, а и на много коли DRL е точно на мястото на халогените, ако ги направиш така не би трябвало да имаш проблем. моите например светват като пусна ръчната
  • #43
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 13 години )
    Blago, да подгряването на седалките, вентилацията на седалките, климатика, ел. подгряването на челното стъкло и абсолютно всеки друг консуматор на енергия в автомобила водят до повишен разход на гориво. Аз пробвах Sprinter-a, който споменах и при него разликата между всичко включено и всичко изключено беше около 1.5л на час при празни обороти. бавареца, просто такъв е закона - фаровете за мъгла са проектирани като фарове замъгла. На въпроса ти какво пречи аз да си кръстя дългите - габарити?
  • #42
    0 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    никой не ми отговори защо да неможе да си караш на халогените за мъгла - пак вършат работа да те виждат хората. до колкото знам закона казва че през деня се кара т.н. "дневни светлини" - аз кво ми пречи да си кръстя халогените дневни?
  • #41
    2 rate up comment 0 rate down comment
    stelio ( преди 13 години )
    ксенон на фар без лупа и без автоматичен реглаж си е забранено навсякъде, не само в БГ, защото заслепява много,дори при регулирани фарове и въпреки това много селяни си слагат на обикновен фар ксенон и ни вадят очите на тях трябва да им късат книжките, за останалите с лупите, ако са регулирани на никой не пречат.
  • #40
    7 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    аз с Ауди ксенони, може и да са правени в завод на Осрам или Филипс в китай, но ще ти кажа каква е разликата с "китайските" - целия фар е проектиран за тази крушка. когато застанеш на 5метра от стена и разликата между тъмното и осветеното е като отсечена. а да си сложиш мощна ксенонова крушка на фар дето не е сметнат за нея си е за конфискация на кола според мен. аз на такива селяни им светкам дълги директно.
  • #39
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Карането на фарове в ясен и слънчев ден в града е чиста комплексарщина, най-често го правят "турбо гъзари" които искат да бъдат забелязани. И май никой досега не се е замислял как това може да бъде опасно - например сигналите с премигване за даване на предимство ще се забелязват по-трудно, също и автомобилите със специален режим, и безразсъдните мотористи които по принцип трябва да си карат със светлини и т.н.
  • #38
    1 rate up comment 5 rate down comment
    hm ( преди 13 години )
    Айде стига с тия китайски ксенони, а? Примерно и на BMW и на Mercedes са китайски ксеноните. Трябва ли всичките да ги забраним?
  • #37
    4 rate up comment 4 rate down comment
    stelio ( преди 13 години )
    при положение, че все повече хора си купуват книжките, не знам колко добри шофиори са останали, затова по-добре включени светлини или DRL.
  • #36
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Един добър шофьор винаги може да прецени кога е нужно да си включи фаровете - в дъжд, в мараня, на път с много изпреварвания, при висока скорост и т.н. През деня в града те са ненужни и дори опасни. Замислете се ако в града всички карат на фарове, колко по-трудно бихте могли да забележите бърз моторист зад вас, а те са най-непредвидими? И не казвайте как в Европа всички карат на фарове, това е само в Германия и скандинавските страни, дори в дъждовната Англия малко хора карат на фарове.