IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Караме на светлини през цялата година

Депутатите не приеха възраженията на КАТ, че фаровете замърсяват

Караме на светлини през цялата година

Автомобилите ще трябва да бъдат със запалени светлини през цялата година. Вчера депутатите от комисията по транспорт към Народното събрание окончателно приеха промените в Закона за движение по пътищата и сега предстои те да бъдат гласувани в пленарна зала. След като това стане, задължително ще се движим със запалени фарове дори през лятото.
Караме на светлини през цялата година
В момента пуснатите светлини са задължителни през деня само за периода от края на октомври до началото на март. Депутатите не се съобризиха с възражението на КАТ и МВР, че карането на фарове хаби повече гориво и замърсява въздуха. Те отхвърлиха и предложението светлините да бъдат запалени само при движение извън града.

Като цяло промените в Закона за движение по пътищата могат да донесат на шофьорите актове от по 200 лв. и отнемане на книжката за месец дори и при преминаване на жълт светофар. В промените се предвижда наказанието да се налага за преминаване на светлина, която не разрешава това. Единственият позволен сигнал е зеленият.

За улеснение на шофьорите, на светофарите на натоварените кръстовища, ще бъдат поставени таймери, които да показват колко време остава да свети зелено или червено. Според шефът на КАТ Алекси Стратиев въпросните теймери имат негативен ефект, тъй като карат шофьорите да вдигат прекалено висока скорост, за да "хванат зеленото". Според депутатите от мнозинството обаче така шофьорите ще се движат по-плавно и ще намалеят задръстванията.

Освен това, според приетите промени, велосипедистите ще трябва да се движат със светлоотразителни жилетки извън населените места, при лоша видимост и нощно време.

Източник: 24 часа

0 от 500
  • #65
    3 rate up comment 2 rate down comment
    rovch ( преди 13 години )
    голяма тъпотия са измислили, в северна и западна европа има много повече облачни и дъждовни дни за това там е целогодишно, но тук е излишно, трябва да е само за извънградско
  • #64
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    Проблема у нас, обаче, е че никой не се съобразва с това, а се смята, че жълтото е едва ли не зелено. Джигитите ни са много, не друго.
  • #63
    1 rate up comment 11 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    66 редовно бъркане от хора, които не разбират/. Генератора е вързан към двигателя и се върти с една и съща, постоянна скорост и няма начин ад започне да върти по трудно, т.е. да натоварва двигателя. Може да не работя по специалноста /просто живота на другаде ме захвърли/ но съм изучавал 5 години ДВГ. Така че поинтересувайте се, почетете и после пак, а?А за жълтото е абсолютна глупост. То и сега си лъжен ад спреш на него, освен ако не представлява риск за теб и останалите.
  • #62
    10 rate up comment 2 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    А фаровете са един от големите консуматор на ел.енергия в колата. Късие са около 2х60=120 Вт. За дългите още толкова. Ксенните са около 35 Вт, което е на половина на халогенните лампи и са начин за намаляване на консумацията. Толкова с "лирическото" отклонение. Да се върнем на темата, а тя е за грандионите глупости които творят депутатите и единственото което ще се посигне е стимулация на корупционните практики за полицаите на пътя. Или поводи за рушвети.
  • #61
    12 rate up comment 0 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    Ime, алтернатора на автомобила е ел.машина, която преобразува механичната енергия на въртенето в електричество. Когато няма консуматори той не е натоварен. Приеми го образно казано че се върти леко без усилие. Когато се натовари с ел.консумтори като фаровете например започва да се върти по-трудно и двигателя на своя сметка за да поддържа оборотите трябва да увеличи количеството гориво, което му се подава. Така се вдига разхода. Може да е миниално, но все е нещо. А фаровете са един от големите ко
  • #60
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Коста ( преди 13 години )
    Да спрем временно да се обиждаме на интелект и да помислим какъв е смисълът да остане жълтата светлина при тези предложения.....
  • #59
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    Хм, при отнесени 5 минуса /до момента/ никой не ми е дал отговор... Много сериозни доводи вадите.
  • #58
    3 rate up comment 14 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    Аз пък искм някой да ми обясни по каква логика фаровете вдигат разхода...Щот генераатора не бачка по усилено като ги включиш, така че не ми обяснявайте градските легенди, ако обичате.
  • #57
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    "През деня в града те са ненужни и дори опасни. Замислете се ако в града всички карат на фарове, колко по-трудно бихте могли да забележите бърз моторист зад вас,"Извинявай пич, ама я ми обясни защо ще виждаш по трудно мотористите, че не хванах логиката ти... Или си говориш така за спорта, да има и моторист включен в разговора...Само в комплексирана България се приема, че фаровете през деня се ползват от турбогъзари. Само там сме такива ***...
  • #56
    6 rate up comment 5 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Вярно е, че и фаровете качват разхода на гориво и то не малко. Наистина, ще спасим един-два човешки живота, но ще опропастим хиляди с по-голямото замърсяване на въздуха! Значи, според мен решението трябва да е друго - да се задължат новозакупените и нововнесените автомобили да притежават дневни фарове. Дневните фарове са икономични и не оказват влияние на разхода на гориво, а от там и на замърсяването. Така постепенно ще се обнови парка и проблемът ще бъде решен.