IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Караме на светлини през цялата година

Депутатите не приеха възраженията на КАТ, че фаровете замърсяват

Караме на светлини през цялата година

Автомобилите ще трябва да бъдат със запалени светлини през цялата година. Вчера депутатите от комисията по транспорт към Народното събрание окончателно приеха промените в Закона за движение по пътищата и сега предстои те да бъдат гласувани в пленарна зала. След като това стане, задължително ще се движим със запалени фарове дори през лятото.
Караме на светлини през цялата година
В момента пуснатите светлини са задължителни през деня само за периода от края на октомври до началото на март. Депутатите не се съобризиха с възражението на КАТ и МВР, че карането на фарове хаби повече гориво и замърсява въздуха. Те отхвърлиха и предложението светлините да бъдат запалени само при движение извън града.

Като цяло промените в Закона за движение по пътищата могат да донесат на шофьорите актове от по 200 лв. и отнемане на книжката за месец дори и при преминаване на жълт светофар. В промените се предвижда наказанието да се налага за преминаване на светлина, която не разрешава това. Единственият позволен сигнал е зеленият.

За улеснение на шофьорите, на светофарите на натоварените кръстовища, ще бъдат поставени таймери, които да показват колко време остава да свети зелено или червено. Според шефът на КАТ Алекси Стратиев въпросните теймери имат негативен ефект, тъй като карат шофьорите да вдигат прекалено висока скорост, за да "хванат зеленото". Според депутатите от мнозинството обаче така шофьорите ще се движат по-плавно и ще намалеят задръстванията.

Освен това, според приетите промени, велосипедистите ще трябва да се движат със светлоотразителни жилетки извън населените места, при лоша видимост и нощно време.

Източник: 24 часа

0 от 500
  • #75
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Николай Сибирски ( преди 13 години )
    Зависи,кога изтича срокът по транспонирането на директивата,защото общият срок е 2 години,а ако 7.02.2011г. е датата на влизане в сила,то има време докато директивата трябва да бъде изпълнена добре/правилно.
  • #74
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Венелин Тодоров ( преди 13 години )
    Шофирането на дневни светлини е прието като директива с която трябваше да се съобразят всички страни от ЕС от дата 7 февруари 2011, просто в Бг го приемаме по-късно. За тези които не искат да карат на къси светлини са DRL светлинит които могат да се монтират на всеки автомобил. Консумацията на LED диодите е 7 пъти по-малка от обикновените светлини, което се отразява и на разхода на гориво.
  • #73
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 13 години )
    Хайде едно кратко обяснение от мен защото виждам че има неразбрали. Магнитното поле в алтернатора се променя постоянно в зависимост от количеството изразходвана електроенергия, т.е. когато имате повече включени консуматори и изразходвате повече електроенергия, магнитното поле се увеличава (по този начин се произвежда повече електроенергия), алтернаторът се върти с повече усилие и това натоварва двигателя повече. От там идва и завишаването на консумацията на гориво.
  • #72
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    do Triforce:Твоята "елементарна" логика рухва веднага. Сръвнението е много неуместно, защото увеличаването на консумациа на гориво при включен климатик идва от триенето, което принуждава двигателя да се движи на по-високи обороти, за да задържи същата скорост (без климатик). От там нататък крушките действително харчат повече ел. енергия, но това не се отразява на консумациата на гориво, а само на състоянието на акумолатора. мерси
  • #71
    4 rate up comment 4 rate down comment
    cs ( преди 13 години )
    Стига философствах те бе ... аман от прознодумци в тая държава. Каквото се реши все против бати умрелия народ!Тея фарове са абсолютно задължително, защото еи такива СМЕТКАДЖИИ като вас карат в тумното без габарит даже,да не вземе да ви се изхаби крушката. дребни души
  • #70
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Triforce ( преди 13 години )
    Елементарна логика:Климатикът - ако го включите при по-слаб двигател, веднага се усеща. Колата се зори. Включен климатик вдига от 600 грама до 2.4 литра на 100 км, в зависимост от марката и модела. Това е официално.Климатикът е допълнителен консуматор. Електрическата крушка също е допълнителен консуматор, само че в пъти по-малка консумация. Две къси светлини са 40-60 вата на крушка. Енергията, изчерпана от акумулатора трябва да бъде наваксана. Как? С магия ли? Мислете бе :)Аз съм против!!!
  • #69
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    ...Казваш че съм от хората, които не разбират. Ами виж колко хора мислят като мен и колко като теб! Ако не ми вярваш на мен, повярвай им на тях!
  • #68
    10 rate up comment 0 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    Ime, как ще се върти с една и съща скорост, че и постоянна генераторът!? Върти се с различна скорост в зависимост от оборотите на ДВГ. На празен ход е най-бавно, даваш газ - върти се по-бързо. Затова има и регулатор, защото иначе напрежението ще се вдигна повече от препоръчваните 13,8-14,2 В. Казваш че няма значение дали е с товар или без генератора? След като си учил ДВГ, дали разходът му е един и същ по нанагорнище и по нанадолнище? Същото е и с генератора. Ако го товарят него, той товари ДВГ.
  • #67
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Коста ( преди 13 години )
    Здравейте, включвам се пак. Вярно е, че генераторът е зацепен с ремък към двигателя и се върти заедно с него, но не е без значение дали акумулаторът е празен. Затова разхлабените ремъци свирят най-много след старта. Или казано по друг начин, ако караш с 90 нагоре или надолу, разходът не е еднакъв.
  • #66
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Slav78 ( преди 13 години )
    до Ime: С основание жижота те захвърлил на другаде, не говори за неща които не са ти ясни, че ставаш смешен.