IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият Prius ще е още по-икономичен

Следващото поколение на бестселъра на Toyota ще се появи през 2014 г.

Новият Prius ще е още по-икономичен

Четвъртото поколение на Toyota Prius ще бъде още по-икономично от сегашния модел, твърдят неговите създателите. Автомобилът трябва да се появи на бял свят през 2014 г.
Новият Prius ще е още по-икономичен
Как обаче най-добре продавания хибрид в света ще смъкне разхода си на гориво, след като в досегашните 3 поколения неговата конструкция бе максимално олекотена и почти всички мерки за икономия бяха използвани? Според информация от Toyota инженерите на компанията ще заложат на нови батерии, специални гуми и още по-добра аеродинамика.

Следващият Prius ще се появи след 2 години, което означава, че настоящият трябва да претърпи още един фейслифт. При него настоящата никелова батерия ще бъде заменена с литиево-йонна, която ще бъде използвана и за четвъртото поколение на хибрида, твърдят запознати, цитирани от няколко световни издания. Тя ще се предлага обаче само за по-скъпите версии, докато по-евтините ще останат с настоящия акамулатор.

Гумите ще бъдат с още по-ниско съпротивление при търкаляне, което също ще спомогне за намаляване на разхода на гориво. Промените в аеродинамиката пък ще са в стила на показания концепт Toyota FT-Bh, чиято външност бе критикувана от някои експерти. За направата на купето ще бъде използвана високоякостна стомана, тъй като алуминия би вдигнал сериозно цената на автомобила.

Японците не смятат да се задоволят само с пускането на хечбек, но и работят върху други версии на Prius ІV. Тази стратегия вече доведе до пускането на по-малък хечбек - Prius C и на миниван – Prius V (Prius+), както и на версията, чиито батериите се зареждат в електрическата мрежа - Prius Plug-in Hybrid. Очаква се да ги последват купе, пикап и дори кабриолет.

Тагове: Toyota Prius
0 от 500
  • #17
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Според доста оспорвания и скандален водещ Джереми Кларксън, след пет години всички ние ще караме китайски коли. Това наистина е доста пресилено, но китайската вълна постепенно и безпощадно залива автомобилния свят. Китайските автопроизводители разтварят хоризонтите си далеч извън Поднебесната империя, особенно след като развитието на вътрешния пазар в нея показва признаци на забавяне. Растежът на пазара в Китай спадна от максималните си 30% до около to 2.5%, карайки местните производители да хвърлят яки погледи извън границите. Интересен е въпросът, колко всъщност са китайските автомобилни марки? Сигурно са стотици, далеч повече от санитарния минимум и това кара партийните ръководители на държават дори да взимат мерки за тяхното съкращаване. По-големите и важни марки са над 40, а някои от по-поулярните, като Chery Auto, Great Wall и Geely вече събират и то доста агресивно сериозен международен опит. Geely, например, е вече собственик на Volvo cars. Chery укрепва връзките си с Jaguar-Land Rover в съвместното производство. Brilliance работи с BMW, а BYD и Daimler подписаха съглашение за развитие на електромобили с марката Denza. Китайците са се насочили сериозно към развиващите се пазари на страните от Азия, Африка и Средния Изток, а поглеждат и към такива изконни територии на световните автопроизводители като Щатите и Англия. Най-голямото предизвикателство пред китайската автопродукция е недоброто й възприемане й като цяло. Най-вече заради практиката "копи-пейст" масово практикувана в страната на Великата стена. Доскоро продукцията им се възприемаше като некачествена и неприемлива за окото. Но китайците разбраха проблемите си и работят за промяна на имиджа си, използвайки съвместните си предприятия с водещите световни автопроизводители за развитие на нови дизайн, технологии и възможности на колите си. Beijing Automotive Group нае наскороЛеонардо Фиораванти, дизайнерът на Ferrari Daytona, да помага за новия дизайн и имидж на моделите си. Chery работи с Герт Хилдебрант, генерален мениджър на Mini Design a Brilliance China Automotive Holdings използва *** на Димитри Виседомини от Pininfarina за да направи продуктите си привлекателни за световната публика. Безопасността е друг голям проблем на китайските автомобили. И те работят сериозно върху него. Changan Automobile group откри развойни центрове в Щатите, Япония, Италия и Англия. Geely ползва вече опита на Volvo за да направи колите си много по-безопасни. Дали тепминът "китайска кола" ще придобие ново съдържание, подобно на това което постигнаха преди тях япотците и южнокорейците? Защо не? Корейците го постигнаха в рекордно кратко време. Китайците имат всякакъв капацитет - финансов, производствен и вече правят точните продукти за износ. Може би Джереми ще се окаже прав в прогвозата си, макар и не в чак толкова близко бъдеще.
  • #16
    7 rate up comment 3 rate down comment
    до:дошо галошо ( преди 13 години )
    Няма да ти коментирам глупостите дето си изписал,но ще те попитам само как разбра,че Приус на извънградско гори поне 5/100?Карал ли си го,някой ти каза ли или имаш тайни източници на инфо?Да приемем обаче че си прав извън града да гори 5,а в града 3/100 средно става 4/100.Един автомобил от същия клас извън града да гори пак 5/100,а в града е поне 8/100.Ако си учил алгебра смятай каква е разликата в средния разход.Друг е въпроса,че има начини за икономично каране на хибридите извън града.
  • #15
    3 rate up comment 10 rate down comment
    дошо галошо ( преди 13 години )
    И моя приус дава разход под 2 на сто. Когато го забута братчеда по баира от айтос и се засилвам чак до бургас и обратно, а пък насабраната инерция ми стига да стигна до царево! Нищо че братчеда после е като бит кон, защото през цялото време бута отзад и скача в багажника щом развием малко скорост, но това е истината за да имам такъв нисък разход! Инече гори поне 5 на сто извънградско, като всяка средна кола..
  • #14
    3 rate up comment 8 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    Ама верно ли ГОРИ Приуса бензин!? Аз мислих, че го проивежда! ;)
  • #13
    9 rate up comment 4 rate down comment
    FORZA ITALIA ( преди 13 години )
    Приус действително може да гори и под 2/100км. Плъг Ин Приус гори около и под 2/100км.
  • #12
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Prius ( преди 13 години )
    А моя Лексъс Хибрид гори под 1/100!!!!Няма такава кола, даже извънземните се опитаха да ми купят, ама не им я давам, тя е не просто кола....тя е МЕТАКОЛА, СВРЪХКОЛА, ОТВЪДКОЛАТА....
  • #11
    13 rate up comment 9 rate down comment
    adn ( преди 13 години )
    Приус е наистина невероятен автомобил, миналото лято имах късмета да карам един такъв за 2 дена на един румънец, защото му взеха книжката в един от нашите глокорти и колата наистина даде уникален разход и то във Варна-около 4-5л/100км!!!
  • #10
    15 rate up comment 8 rate down comment
    до: А стига бе.. ( преди 13 години )
    Щом за теб един от най-високотехнологичните автомобили в света е консерва и предпочиташ Chevrolet Cruze си ми напълно ясен.Разбираш от автомобили,колкото баба ми от ядрен синтез.
  • #9
    8 rate up comment 4 rate down comment
    до: Александър ( преди 13 години )
    Виждам,че си много запознат с разхода на сегашния Приус,та би ли ни казал какъв е той!Колко икономичен е той?
  • #8
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Понеже все още има хора,които вярват на празните приказки на разни разбирачи и платени медии ето един разход на Приус на българин:http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/485763_421686174508300_1459062543_n.jpgНяма автомобил от същия клас с подобен среден разход.Просто няма.Ако все пак някой знае за друг подобен нека каже.Ще се радвам да науча кой е той.