Toyota GT 86 - Женева 2012
Имаше време, когато в моделната гама на Toyota присъстваха няколко спортни автомобила. За последно това беше преди десетина години, когато феновете се радваха на Supra, Celica и MR-2. Последното поколение на Supra слезе от поточните линии още през 2002 г., Celica я последва през 2006 г., а MR-2 - година по-късно. След това Toyota като че ли се отдалечи от спортните си корени, съсредоточавайки се върху по-масовите модели.
Феновете бяха изгубили надежда, че някога отново ще има достъпни спортни коли с марка Toyota. През 2009 г. обаче се появи светлина в тунела, когато първата концепция на Toyota GT 86 видя бял свят. Последваха още няколко концепта, а след тях, преди около шест месеца, бе представен и серийният вариант на GT 86.
Моделът вече е в България, скрит в един от софийските шоуруми на Toyota. Скрит е, защото ще бъде представен официално след месец, когато ще имаме възможността да го изпробваме. Днешното ни запознанство с колата бе по детски - огледахме я, поразпитахме, седнахме вътре и стартирахме двигателя.
Всъщност това не е първото ни запознанство с този модел. Видяхме го в Женева и още тогава ни стана ясно, че автомобилът е от онези, които трябва да се видят на живо. Чарът на GT 86 може да бъде усетен само при среща очи в очи. Тогава проличават истинските размери на колата - ниска и широка, с дизайн, към който няма да останете безразлични.
А дизайнът й е вдъхновен от най-успешните спортни коли на Toyota. Моделът е идеологически наследник на култовата Corolla AE-86, като във формите му можем да открием прилики както със Celica, така и със Supra.
Салонът обаче е нещо ново, което няма общо с нито един модел на Toyota. Това важи за самия дизайн. Ергономията, качеството на материалите и изработката са такива, каквито сме свикнали да виждаме при Toyota. Позицията на седeне е ниска, близо до пода и напомня силно на тази при Supra, Celica и MR-2. Твърди пластмаси почти няма, а голяма част от елементите са обшити с кожа. Воланът е малък, спортен, без излишни копчета. Педалът на газта е твърд, чувствителен и реагира дори при леко докосване. Скоростния лост има много къс ход, а до него са разположени бутоните, с които се изключват електроните спомагателни системи.
Оборудването е повече от богато, още повече, че това е спортна кола. GT 86 се предлага само с едно ниво на оборудване, носещо тематичното име Drift. То включва 9 въздушни възглавници, LSD диференциал, Cruse Control, двузонов климатроник, седалки с подгряване, следящи пътя ксенонови светлинни и още много други, сред които присъства и мултимедията Toyota Touch, разполагаща с 6.1 инчов дисплей.
Цената на Toyota GT 86 в Бълагрия е 64 550 лв. с ДДС. Версията с автоматична трансмисия пък струва 67 550 лв. с ДДС. В тези суми са включени 5 годишна гаранция (или 160 000 км) и безплатно техническо обслужване за период от 5 години.
Техническа информация за Toyota GT 86 вижте ТУК. Впечатленията ни от колата очаквайте след около месец, когато ще я вземем за тест.


1