IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mazda вади 400 к.с. от новия 2.2-литров дизел

Ще впечатлява американците.

Mazda вади 400 к.с. от новия 2.2-литров дизел

Mazda вади 400 к.с. от новия 2.2-литров дизел
Малко преди състезанията за Голямата награда на Детройт, Mazda Motorsports съобщи, че ще доставя състезателни версии на 2.2-литровия SKYACTIV-D на клиентски отбори, състезаващи се в новия GX клас в сериите Grand-Am през 2013 година.

Състезателният мотор ще използва сериен алуминиев блок с отделени цилиндрови втулки и модифицирани версии на системата за впръскване common-rail и каскадното турбопълнене. Максималните оборотни режими по всяка вероятност ще надвишават тези на серийния SKYACTIV-D - 5200 об./мин.

Двигателите са съвместна разработка на Mazda Motor Corp., Mazda North American Operations и американската компания SpeedSource Engineering, която в момента разработва състезателни автомобили Mazda RX-8 за надпреварата Grand-Am. Тестовете на динамометричен стенд вече започнаха, а тестовете на писта ще стартират през четвъртото тримесечие на 2012 година. Целта е постигане на мощност от 400 к.с. със сериен цилиндров блок.

Според говорителя на Mazda U.S.A. Тома Макдоналд, инженерите смятат, че мощността на двигателя ще е от порядъка на 400 к.с., но пояснява, че точните стойности на въртящия момент и мощността ще бъдат ясни след като Grand-Am определи спецификациите на GX сериите по-късно през тази година.

Базираната в САЩ организация добави новия GX клас с идеята той да включва автомобилни и двигателни технологии, които в момента не участват в популярните серии Rolex. Тя разработва правила за GX, насочени към въвеждането на възможност за използване на алтернативни горива и двигатели като дизели, хибриди, както и горива, различни от бензина.

Засега Mazda не съобщава, кой точно автомобил ще задвижва състезателният дизелов агрегат за сериите GX за 2013 година. Според Джей Аместои, вицепрезидент на Mazda Motorsports North America, състезателният SKYACTIV-D ще бъде “най-авангардният и чист мотор, базиран на сериен агрегат в моторните спортове до момента.” Джон Дуунан, директор на Mazda Motorsports, добавя факта, че дизелът “ще разполага с изключителна динамика и нисък разход на гориво, съчетани с високо качество, надеждност и издръжливост, необходими за производството както на високотехнологични серийни автомобили, така и на победители в състезанията.”

Изпълнителният директор на Mazda в Северна Америка, Джим О’Съливан, отбелязва че дизеловите двигатели SKYACTIV са потенциален стратегически елемент, който ще отличава продуктовата гама на Mazda.

Още за SKYACTIV технологията на Mazda

0 от 500
  • #9
    8 rate up comment 4 rate down comment
    фермера ( преди 13 години )
    Блокът на БМВ е бил от *** и е отлежавал по няколко години преди да бъде монтиран.При съвремените технологий се използва сферичен *** и много фирми го ползват за блокове на двигатели дори ФОРД в новия си три цилиндров мотор .Чугунът е антивибрационен и умората на материала е десетки пъти по бавна в сравнение с алуминия.Дори и да извадят тази мощност при серийно производство ще имат малък ресурс.
  • #8
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    и аз така съм чувал - на БМВ мотора за Ф1 навремето е бил със сериен блок. но ми е интересно японците какво взеха да се напъват за дизели - скоо ЦЗО обяви че от саждите се хваща рак.... да с турбо бяха формулите едно вреем. и скоро пак ще бъдат. явно не знаеш какво е турбо - е оноя големия *** на снимката.
  • #7
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    То едно време формулите бяха с турбо!
  • #6
    19 rate up comment 14 rate down comment
    ДО Mikan ( преди 13 години )
    Не знам за MAZDA но BMW още през 1983 конструира двигател за F1 въз основа на сериен блок който вади по 533 к.с. на литър или по точно 1.5L 800 к.с. а на квалификации е достигал дори до 1200 к.с. Това знаеше ли го? И няма какво да ми го сравняваш с "М3 ГТС или Ауди РС3..." защото това са серийни автомобили а този двигател няма почти нищо общо със серийните освен блока.
  • #5
    24 rate up comment 10 rate down comment
    ross ( преди 13 години )
    Всичко е много хубаво, което пишете за немските "кошници", но господа, вие май или не четете, или двете Ви очи гледат в различни посоки. В статията, цитирам, пише: "Целта е постигане на мощност от 400 к.с. със сериен цилиндров блок.", а не, че са достигнали тази мошност. Все пак похвално е старанието на американския отдел на МАЗДА да разработва дизели, но моля, ако обичате - не хвърляйте фойерверки, преди да са стигали прословутите 182к.с. от литър!!!
  • #4
    25 rate up comment 15 rate down comment
    Mikan ( преди 13 години )
    Хаха колко смешни изглеждат вече всички колици на ВАГ, БМВ и М.Б АМГ... Айде сега да ви видим доводите що немските кошници били по хубави от японските! Хайда чакам! Какво Голфче ли ще изкара толкова мощност, или пък М3 ГТС или Ауди РС3...
  • #3
    36 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    182к.с. от литър!При това от стандартен,серийно произвеждан двигател.Смятай какъв потенциал има.Щом японци са намесени нямам никакви съмнения в изкарването на някоя брутална машина.
  • #2
    31 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 13 години )
    Не само американците ще впечатлят, ами всеки нормален човек, който знае какво е двигател с вътрешно горене!
  • #1
    36 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    182к.с. от литър! Това ако е исатина ще е тотален убиец. Прототипите от Льо Ман не вадят такава литрова мощност.