IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mazda вади 400 к.с. от новия 2.2-литров дизел

Ще впечатлява американците.

Mazda вади 400 к.с. от новия 2.2-литров дизел

Mazda вади 400 к.с. от новия 2.2-литров дизел
Малко преди състезанията за Голямата награда на Детройт, Mazda Motorsports съобщи, че ще доставя състезателни версии на 2.2-литровия SKYACTIV-D на клиентски отбори, състезаващи се в новия GX клас в сериите Grand-Am през 2013 година.

Състезателният мотор ще използва сериен алуминиев блок с отделени цилиндрови втулки и модифицирани версии на системата за впръскване common-rail и каскадното турбопълнене. Максималните оборотни режими по всяка вероятност ще надвишават тези на серийния SKYACTIV-D - 5200 об./мин.

Двигателите са съвместна разработка на Mazda Motor Corp., Mazda North American Operations и американската компания SpeedSource Engineering, която в момента разработва състезателни автомобили Mazda RX-8 за надпреварата Grand-Am. Тестовете на динамометричен стенд вече започнаха, а тестовете на писта ще стартират през четвъртото тримесечие на 2012 година. Целта е постигане на мощност от 400 к.с. със сериен цилиндров блок.

Според говорителя на Mazda U.S.A. Тома Макдоналд, инженерите смятат, че мощността на двигателя ще е от порядъка на 400 к.с., но пояснява, че точните стойности на въртящия момент и мощността ще бъдат ясни след като Grand-Am определи спецификациите на GX сериите по-късно през тази година.

Базираната в САЩ организация добави новия GX клас с идеята той да включва автомобилни и двигателни технологии, които в момента не участват в популярните серии Rolex. Тя разработва правила за GX, насочени към въвеждането на възможност за използване на алтернативни горива и двигатели като дизели, хибриди, както и горива, различни от бензина.

Засега Mazda не съобщава, кой точно автомобил ще задвижва състезателният дизелов агрегат за сериите GX за 2013 година. Според Джей Аместои, вицепрезидент на Mazda Motorsports North America, състезателният SKYACTIV-D ще бъде “най-авангардният и чист мотор, базиран на сериен агрегат в моторните спортове до момента.” Джон Дуунан, директор на Mazda Motorsports, добавя факта, че дизелът “ще разполага с изключителна динамика и нисък разход на гориво, съчетани с високо качество, надеждност и издръжливост, необходими за производството както на високотехнологични серийни автомобили, така и на победители в състезанията.”

Изпълнителният директор на Mazda в Северна Америка, Джим О’Съливан, отбелязва че дизеловите двигатели SKYACTIV са потенциален стратегически елемент, който ще отличава продуктовата гама на Mazda.

Още за SKYACTIV технологията на Mazda

0 от 500
  • #29
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Вагнер ( преди 13 години )
    Японски фантасмагории.Мазга си е кошник от всякъде!Японците правят само хубаво СУШИ,а пичките им са с косми, дори и сега през 21 век!
  • #28
    2 rate up comment 6 rate down comment
    ДО Mikan ( преди 13 години )
    Извинявай с това "всезнайкото" ако съм те обидил с нещо. Но също бих ти казал ако не знаеш че дизела като гориво има по-високо КПД от бензина. Няма значение дали е за Ф1 Grand-Am или НАСА. Толкова има е трябвало толкова са го надули. :)
  • #27
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до Фермера ( преди 13 години )
    А колега това вече е друго нещо.За стоманени детаили може обаче *** с диаментени режещи инструменти не се обработва.Поздрави!
  • #26
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Мани го Микан-а ( преди 13 години )
    Той е малко книжен плъх, оня ден се опитваше да ме поучава в една друга тема, че не съм знаел как да си изключвам i-stop-а на маздата, само дето явно никога не е сядал в мазда с и-стоп, за да знае, че на всяко запалване стартоп системата е активна по подразбиване. Та и другите му знания сигурно са такива- чел нещо и повтаря.А иначе крайно време да извадят някакъв малко по-сериозен двигател, който да стигне до 6-цата. Че сега с 2.5 170 коня пасатите по 200 коня ни правят смешни.
  • #25
    4 rate up comment 2 rate down comment
    NANI ( преди 13 години )
    Като сте започнали,някой защо не каже на кого е най-мощният атмосферен мотор използван някога във F1? С турбина и баба знае :) Не ,че е нещо лошо турбото де ;)
  • #24
    2 rate up comment 5 rate down comment
    фермера ( преди 13 години )
    Бил съм в завод за скоростни кутий на трактори и там обработват зъпчатките с диамантени дискове на стругове либхер.чугинените корпуси се обработваха на струг който се управляваше по интернет от фирмата производител в италия.Дизеловият мотор намазда е със сгъстяване 14:1 и високо налягане на пълнене.работните му обороти са над 5000 и се доближава до бензиновия.аз лично харесвам архитектурата на изходящите тръби.
  • #23
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    допира мУ с нея
  • #22
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Е той за желязо-въглеродна диаграма явно само е чувал и с това се изчерпва допира ми с нея.
  • #21
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Mikan ( преди 13 години )
    Всезнайкото Микан, прави разлика между 400 коня изцедени от дизел и такива изцедени от бензин, като в твоя случай говорим за Формула 1! Малко не се връзват нещатата. Следващия път очаквам да ме обориш с двигатели произведени от НАСА.
  • #20
    1 rate up comment 6 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    това за припикаването и аз съм го чувал - заравяли са моторите в земята (или в пясък) и са казали на техниците да ходят да пикаят там. смешно е и са го чували много малко хора. и не обиждайте фермера защото повечето от вас изобщо не са чували за въглеродна диаграма.