IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Карахме трицилиндровия Ford Focus

Участвахме в състезание за икономично шофиране.

Карахме трицилиндровия Ford Focus

EcoBoost са двигателите, които все по-често ще виждаме под капаците на всички модели Ford. Това е ново семейство високоефективни бензинови мотори, които постепенно ще заменят настоящите атмосферни. Новите EcoBoost двигатели имат по-малък обем и по-малко цилиндри, но предлагат по-добра динамика и значително по-нисък разход на гориво.

Имахме възможност да проверим това при участието си в състезание за икономично шофиране на Ford Focus. Автомобилът беше оборудван с новия 1.0-литров EcoBoost двигател, който заменя широко използвания атмосферен бензинов агрегат с четири цилиндъра и обем 1.6 литра.

Състезанието стартира от шоурума на марката в софийския квартал "Люлин". Следващата спирка бе границата със Сърбия, а от там тръгнахме към площад "Александър Невски" и се върнахме обратно в кв. "Люлин". Трябваше да караме икономично, но не бавно. Целта ни беше най-вече да сменяме предавките когато трябва и да не правим безсмислени ускорения и спирания. За това помага бордовия компютър на автомобила, който показва коя е най-подходящата предавка за движение. И в същото време съставя оценки за начинът ви на шофиране.
Карахме трицилиндровия Ford Focus
Екипът ни не успя да постигне най-ниското потребление, тъй като, признаваме си, това не е нашата най-силна страна. Автомобилът, който карахме - Ford Focus 1.0 EcoBoost седан, регистрира среден разход на гориво от 4.8 л/100 км, а първенците в първия ден на състезанието постигнаха средно потребление от 4.2 литра на 100 км.
Карахме трицилиндровия Ford Focus
За сметка на това обаче успяхме да изпробваме и динамичните възможности на новия двигател. Той разполага с мощност 125 к.с. (литрова мощност равна на тази при Nissan GT-R 2008) и максимален въртящ момент 170 Нм (200 Нм при ‘Overtorq’) . Има и версия със 100 к.с. и същия въртящ момент. Важно е да се отбележи, че максималния въртящ момент от 170 Нм, е наличен в целия диапазон между 1400 и 4500 об/мин. Това означава, че двигателят не се нуждае от високи обороти, за да разгърне своя потенциал, което от своя страна пък означава по-нисък разход на гориво и по-ниски нива на шум.

Трудно е да се повярва, но новия EcoBoost двигател с три цилиндъра не само изразходва по-малко гориво, тегли колата по-уверено, но и звучи далеч по-добре от стария 1.6-литров двигател. Изпробвахме последователно двата агрегата и можем, с ръка на сърцето, да заявим, че мъникът с три цилиндъра е истински шедьовър и не бива да бъде подценяван.
Карахме трицилиндровия Ford Focus
Мотото на новия 1.0 EcoBoost двигател е: "Сбогом, Дизел! Здравей, EcoBoost!". Бензиновото двигателче отчита потребление на гориво като на икономичен дизел, но в същото време има по-ниска пазарна цена (колкото атмосферния 1.6), работи по-тихо и се задвижва от по-достъпното като цена гориво.

Истината е, че когато сте на борда на Ford Focus 1.0 EcoBoost трудно ще повярвате, че под капака на колата има толкова малък двигател. Силата му определено се усеща, а управлението е приятно. Не са необходими чести смени на предавките, тъй като трансмисията има дълги предавателни числа. Разбира се, двигателят няма да ви накара да настръхнете от ускорението или динамиката, които предлага, но със сигурност ще ви впечатли много повече от 1.6-литровия бензинов двигател, който заменя.
Карахме трицилиндровия Ford Focus
Впечатлен от възможностите на двигателя президентът на компанията Алън Мълали го целува по време на премиерата

"Тайната" за успехът на този малък агрегат се крие в компактното нискоинерционно турбо, което е способно да се развърти до 248 000 об/мин. и използва вакумно управляем клапан за излишните газове (wastegate), който намалява обратното налягане, когато компресорът не нагнетява. Двигателят със система за директно впръскване на горивото под налягане 150 бара, е оборудван и с технология за двойно безстепенно регулиране на времето за отваряне на клапаните (Ti-VCT), която изсмуква остатъчните газове от цилиндъра, подобрявайки представянето на турбото. Освен това, двигателят се оборудва стандартно със система старт/стоп и активна решетка на радиатора.

Новият двигател се произвежда във фабриката на компанията в Кьолн, Германия, където за целта са инвестирани $200 млн. Капацитетът на предприятието е 700 000 двигателя годишно.

Освен 1.0-литровия двигател, в новото семейство EcoBoost присъстват още три двигателя - четирицилиндровите 1.6 и 2.0, и шестцилиндровия 3.5.

Подробно ревю на Ford Focus 1.0 EcoBoost очаквайте в близките месеци

Тагове: ecoboost Ford Focus
0 от 500
  • #27
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Дано са направили нещо добро,защото при Фолксваген не е точно така.При теста на АБ с Поло,стария атмосферен двигател и новия турбо бензин имаха близък разход,новия харчеше дори повече.Вярно,е е малко по-динамичен,но извода на редакторите а списанието беше,че новия 1.2 TSI не е по-добър от стария 1.6 MPI.
  • #26
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Не се карайте! Когато някой сериен автомобил от същия клас направи подобен среден разход може говорим кой къде е при икономичните двигатели:http://imageshack.us/f/718/mojapriusrekord.jpg/
  • #25
    3 rate up comment 7 rate down comment
    xax ( преди 13 години )
    abe hubavo ama ford... pravete si smetkata q po dobre si zemi adno bmw ( po skupo no kaji re4i za cq jivot ) ili nekoi merc i aide mirna ti glavica i nema da kiha6 na seki 60k km po edna kamara pari
  • #24
    6 rate up comment 1 rate down comment
    VTI ( преди 13 години )
    Бавареца луд, с Ауди 1.9 тди искарва под 4 литра ей.... :D хахаах абе момченц,толкова автомобилни гиганти като Toyota , BMW , Audi и тнт. работят от години да намалят разхода на гориво и да постигнат задоволителни динамични характеристики,и това с случва едва през 2011-та, ти ми говориш за кошница изхвърлена от Ервопа на 12 години.Престанете да спамите с глупостите си навсякаде по сайтовете.
  • #23
    4 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    бмв трябва да гони форд? та те форд доскоро имаха само един турбомотор бре човек. чак сега изкарват няколко и взеха да ги целуват по снимките.245кс при 5000об. 350 Nm при 1250-4800.дай параметри на тоя екобуст да го сравним с N20. па да видим - може да излезеш прав.
  • #22
    2 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    нищо феноменално не виждам. феномен бе нисан 2008ма а сега има 2013та.а това е средно напомпен бензинов мотор. и разхода съвсем не е феноменален. обяснявам че само на градско може да даде нисък разход заради ниската консумация на празен ход.backpressure аз го използвам като чуждица - ащо да го превеждам. във секи случай не е обратно а по скоро е "задно", защото става дума за налягането на изгорелите газове след турбината.и споря с некъв сляп фен. какво друго не разбра.
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 13 години )
    Всичко това не прави БМВ по-малко велика марка, но ако сме истински фенове (аз съм и на БМВ и на много други), трябва ако не да ги обичаме, поне уважаваме всичките, заедно с постиженията им. Конглокенцията е основния двигател и от това печелим всички в крайна сметка.А ако една или друга марка е толкова скапана колкото си мислите или я изкарвате, тя не би оцеляла на пазара досега.
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 13 години )
    Бре, баварец какво точно се опитваш да докажеш? Очевидно е, че и на хартия и на практика, това е феноменален мотор. БМВ трябва да догонват Форд, факт. Чак сега пускат например новите си 2.0 турбота, които са с показателите на 2.0 Ecoboost. Та дори според теста на АБ двигателя на Фокус 1.6 Ecoboost e по добър от новата 1 серия 1.6 турбо. Факти. Ама какъв е тоя фанатизъм?! А според мен "обратно налягане" си е добър превод на backpressure. Предложи по добър ако можеш, стига се пени, че разбираш.
  • #19
    5 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    човече много си зле. нали мога да си снимам компа как показва среден за 150км. горе нали това са снимали - ср.скорост и ср. разход. даже горе няма дистанцията. аз моа да си снимам и нея. а моментен на място 0,5 на форда пак си е нормално. на мен ми е 1.0 защото съм с двоен обем. а колата ми е на 7г вече. кво толкова са направили форд.добре де разбрах че работиш във форд. само че аз НЕ работя в ауди. ае весели празници. а форд да си мислят колкото искат че са велики, само не пред мен.
  • #18
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    ХахАхаХ Че то по тая логика можеш да снимаш моментен разход на пежо 1.2-1 литър бе кви ги бращолевиш. Сам не си вярваш за тоя разход hahaha А за Wastegate-а беше по повод не вървенето когато не работи турбокомпресора, само дето на доста ниски въпроси си работи вече перфе.