IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Карахме трицилиндровия Ford Focus

Участвахме в състезание за икономично шофиране.

Карахме трицилиндровия Ford Focus

EcoBoost са двигателите, които все по-често ще виждаме под капаците на всички модели Ford. Това е ново семейство високоефективни бензинови мотори, които постепенно ще заменят настоящите атмосферни. Новите EcoBoost двигатели имат по-малък обем и по-малко цилиндри, но предлагат по-добра динамика и значително по-нисък разход на гориво.

Имахме възможност да проверим това при участието си в състезание за икономично шофиране на Ford Focus. Автомобилът беше оборудван с новия 1.0-литров EcoBoost двигател, който заменя широко използвания атмосферен бензинов агрегат с четири цилиндъра и обем 1.6 литра.

Състезанието стартира от шоурума на марката в софийския квартал "Люлин". Следващата спирка бе границата със Сърбия, а от там тръгнахме към площад "Александър Невски" и се върнахме обратно в кв. "Люлин". Трябваше да караме икономично, но не бавно. Целта ни беше най-вече да сменяме предавките когато трябва и да не правим безсмислени ускорения и спирания. За това помага бордовия компютър на автомобила, който показва коя е най-подходящата предавка за движение. И в същото време съставя оценки за начинът ви на шофиране.
Карахме трицилиндровия Ford Focus
Екипът ни не успя да постигне най-ниското потребление, тъй като, признаваме си, това не е нашата най-силна страна. Автомобилът, който карахме - Ford Focus 1.0 EcoBoost седан, регистрира среден разход на гориво от 4.8 л/100 км, а първенците в първия ден на състезанието постигнаха средно потребление от 4.2 литра на 100 км.
Карахме трицилиндровия Ford Focus
За сметка на това обаче успяхме да изпробваме и динамичните възможности на новия двигател. Той разполага с мощност 125 к.с. (литрова мощност равна на тази при Nissan GT-R 2008) и максимален въртящ момент 170 Нм (200 Нм при ‘Overtorq’) . Има и версия със 100 к.с. и същия въртящ момент. Важно е да се отбележи, че максималния въртящ момент от 170 Нм, е наличен в целия диапазон между 1400 и 4500 об/мин. Това означава, че двигателят не се нуждае от високи обороти, за да разгърне своя потенциал, което от своя страна пък означава по-нисък разход на гориво и по-ниски нива на шум.

Трудно е да се повярва, но новия EcoBoost двигател с три цилиндъра не само изразходва по-малко гориво, тегли колата по-уверено, но и звучи далеч по-добре от стария 1.6-литров двигател. Изпробвахме последователно двата агрегата и можем, с ръка на сърцето, да заявим, че мъникът с три цилиндъра е истински шедьовър и не бива да бъде подценяван.
Карахме трицилиндровия Ford Focus
Мотото на новия 1.0 EcoBoost двигател е: "Сбогом, Дизел! Здравей, EcoBoost!". Бензиновото двигателче отчита потребление на гориво като на икономичен дизел, но в същото време има по-ниска пазарна цена (колкото атмосферния 1.6), работи по-тихо и се задвижва от по-достъпното като цена гориво.

Истината е, че когато сте на борда на Ford Focus 1.0 EcoBoost трудно ще повярвате, че под капака на колата има толкова малък двигател. Силата му определено се усеща, а управлението е приятно. Не са необходими чести смени на предавките, тъй като трансмисията има дълги предавателни числа. Разбира се, двигателят няма да ви накара да настръхнете от ускорението или динамиката, които предлага, но със сигурност ще ви впечатли много повече от 1.6-литровия бензинов двигател, който заменя.
Карахме трицилиндровия Ford Focus
Впечатлен от възможностите на двигателя президентът на компанията Алън Мълали го целува по време на премиерата

"Тайната" за успехът на този малък агрегат се крие в компактното нискоинерционно турбо, което е способно да се развърти до 248 000 об/мин. и използва вакумно управляем клапан за излишните газове (wastegate), който намалява обратното налягане, когато компресорът не нагнетява. Двигателят със система за директно впръскване на горивото под налягане 150 бара, е оборудван и с технология за двойно безстепенно регулиране на времето за отваряне на клапаните (Ti-VCT), която изсмуква остатъчните газове от цилиндъра, подобрявайки представянето на турбото. Освен това, двигателят се оборудва стандартно със система старт/стоп и активна решетка на радиатора.

Новият двигател се произвежда във фабриката на компанията в Кьолн, Германия, където за целта са инвестирани $200 млн. Капацитетът на предприятието е 700 000 двигателя годишно.

Освен 1.0-литровия двигател, в новото семейство EcoBoost присъстват още три двигателя - четирицилиндровите 1.6 и 2.0, и шестцилиндровия 3.5.

Подробно ревю на Ford Focus 1.0 EcoBoost очаквайте в близките месеци

Тагове: ecoboost ford focus
0 от 500