IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Карахме трицилиндровия Ford Focus

Участвахме в състезание за икономично шофиране.

Карахме трицилиндровия Ford Focus

EcoBoost са двигателите, които все по-често ще виждаме под капаците на всички модели Ford. Това е ново семейство високоефективни бензинови мотори, които постепенно ще заменят настоящите атмосферни. Новите EcoBoost двигатели имат по-малък обем и по-малко цилиндри, но предлагат по-добра динамика и значително по-нисък разход на гориво.

Имахме възможност да проверим това при участието си в състезание за икономично шофиране на Ford Focus. Автомобилът беше оборудван с новия 1.0-литров EcoBoost двигател, който заменя широко използвания атмосферен бензинов агрегат с четири цилиндъра и обем 1.6 литра.

Състезанието стартира от шоурума на марката в софийския квартал "Люлин". Следващата спирка бе границата със Сърбия, а от там тръгнахме към площад "Александър Невски" и се върнахме обратно в кв. "Люлин". Трябваше да караме икономично, но не бавно. Целта ни беше най-вече да сменяме предавките когато трябва и да не правим безсмислени ускорения и спирания. За това помага бордовия компютър на автомобила, който показва коя е най-подходящата предавка за движение. И в същото време съставя оценки за начинът ви на шофиране.
Карахме трицилиндровия Ford Focus
Екипът ни не успя да постигне най-ниското потребление, тъй като, признаваме си, това не е нашата най-силна страна. Автомобилът, който карахме - Ford Focus 1.0 EcoBoost седан, регистрира среден разход на гориво от 4.8 л/100 км, а първенците в първия ден на състезанието постигнаха средно потребление от 4.2 литра на 100 км.
Карахме трицилиндровия Ford Focus
За сметка на това обаче успяхме да изпробваме и динамичните възможности на новия двигател. Той разполага с мощност 125 к.с. (литрова мощност равна на тази при Nissan GT-R 2008) и максимален въртящ момент 170 Нм (200 Нм при ‘Overtorq’) . Има и версия със 100 к.с. и същия въртящ момент. Важно е да се отбележи, че максималния въртящ момент от 170 Нм, е наличен в целия диапазон между 1400 и 4500 об/мин. Това означава, че двигателят не се нуждае от високи обороти, за да разгърне своя потенциал, което от своя страна пък означава по-нисък разход на гориво и по-ниски нива на шум.

Трудно е да се повярва, но новия EcoBoost двигател с три цилиндъра не само изразходва по-малко гориво, тегли колата по-уверено, но и звучи далеч по-добре от стария 1.6-литров двигател. Изпробвахме последователно двата агрегата и можем, с ръка на сърцето, да заявим, че мъникът с три цилиндъра е истински шедьовър и не бива да бъде подценяван.
Карахме трицилиндровия Ford Focus
Мотото на новия 1.0 EcoBoost двигател е: "Сбогом, Дизел! Здравей, EcoBoost!". Бензиновото двигателче отчита потребление на гориво като на икономичен дизел, но в същото време има по-ниска пазарна цена (колкото атмосферния 1.6), работи по-тихо и се задвижва от по-достъпното като цена гориво.

Истината е, че когато сте на борда на Ford Focus 1.0 EcoBoost трудно ще повярвате, че под капака на колата има толкова малък двигател. Силата му определено се усеща, а управлението е приятно. Не са необходими чести смени на предавките, тъй като трансмисията има дълги предавателни числа. Разбира се, двигателят няма да ви накара да настръхнете от ускорението или динамиката, които предлага, но със сигурност ще ви впечатли много повече от 1.6-литровия бензинов двигател, който заменя.
Карахме трицилиндровия Ford Focus
Впечатлен от възможностите на двигателя президентът на компанията Алън Мълали го целува по време на премиерата

"Тайната" за успехът на този малък агрегат се крие в компактното нискоинерционно турбо, което е способно да се развърти до 248 000 об/мин. и използва вакумно управляем клапан за излишните газове (wastegate), който намалява обратното налягане, когато компресорът не нагнетява. Двигателят със система за директно впръскване на горивото под налягане 150 бара, е оборудван и с технология за двойно безстепенно регулиране на времето за отваряне на клапаните (Ti-VCT), която изсмуква остатъчните газове от цилиндъра, подобрявайки представянето на турбото. Освен това, двигателят се оборудва стандартно със система старт/стоп и активна решетка на радиатора.

Новият двигател се произвежда във фабриката на компанията в Кьолн, Германия, където за целта са инвестирани $200 млн. Капацитетът на предприятието е 700 000 двигателя годишно.

Освен 1.0-литровия двигател, в новото семейство EcoBoost присъстват още три двигателя - четирицилиндровите 1.6 и 2.0, и шестцилиндровия 3.5.

Подробно ревю на Ford Focus 1.0 EcoBoost очаквайте в близките месеци

Тагове: ecoboost Ford Focus
0 от 500
  • #17
    6 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    240к оборота малките турбини правиха преди 3-4 години - няма нищо ново. вече има такива с по 280к оборота.никой не ме пита за уестгейта - отговорих на един друг Анонимник по долу дето ме обвини че не чета внимателно.
  • #16
    5 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    2,0тфси. с чип правя същите параметри на форд х2. жалко че не направих такава снимка като горе. няма магия - даже ако бях с по еко гуми щях да направя 5.5 . а 250 мога да ти го снимам когато пожелаеш. единственото предимство на тоя фордов мотор се вижда горе на снимката - 0,5л/час разход на място. това е. амлък мотор - малко разход за въртене. и ще дава по нисък разход само на градско. извънграда не ми говори. колко му е компресията? че тук от всички специалисти един не каза.
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    това дали е реална стойност " нискоинерционно турбо, което е способно да се развърти до 248 000 об/мин " това дава 4133 об/сек това е космическа скорост
  • #14
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    баварец кой те пита какъв е според тебе wastegate-а ? При максимален въртящ момент на толкова ниски за бензин обороти значи турбото си нагнетява от рано и то до доста високи обороти както желаят от форд, за да работи добре и икономично двигателя. А ти тия глупости ги говори на друг Ауди 1.8Т ли караш ? 3,1 не ти ли дава разход с 250 ? Форумен магьосник си ти ей !
  • #13
    7 rate up comment 15 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    аз глупости не пиша. цитирам - " (wastegate), който намалява обратното налягане, когато компресорът не нагнетява". еми то като не нагнетява все едно нямаш мотор. кво ми говорят глупости от форд. уестгейта им е като на всяка друга съвременна кола. сигурно е като моя от 2005та - млако са закъснели. аз карам над 1.6 тона кола, куатро, бензин, турбо и съм правил смесен 5,8л при 75км/ч средна скорост. само дето аз мога да вдигна 250км/ч а тоя форд колко?
  • #12
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Литровата мощност определено е впечатляваща. Другото впечатляващо нещо диапазона на въртящия момент. При всичките тези данни среденя разход от 4.8/100 е меко казано възхитителен.
  • #11
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Drianov ти прочете ли ,че има старт-стоп система ? Къде ги пишете тия простотии е така от злоба бе, абе вие бъкате от комплекси. Хич не харесвам Форд аз, но трябва да се признават постиженията на хората ... Те му направили тест извънградско и градско, той пак мрънка ?
  • #10
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Аре, тая година трицилиндровия, догодина - четирицилиндровия. Хаирлия да е и наслука.
  • #9
    9 rate up comment 12 rate down comment
    drianov ( преди 13 години )
    Хубаво - 4,8/100 извънградско, ама колко ще даде при 140 км/ч? Мога да се обзаложа че ще е около 7, че да не е и повече... Колко ще даде градско? Мога да се обзаложа че ще е пак около 7. Това прави среден разход 7/100 откъдето и да го погледнеш... Ако искаш да паднеш под 7 ще трябва да ходиш до Калотина и обратно ;-)Човек си прави сметка къде се движи и колко се движи, не познавам хора да се движат само извънградско и по селски пътища... освен пенсионери до вилата и обратно...
  • #8
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Браво на Форд!Не съм фен на марката,но трябва да призная,че с този двигател ще жънат успехи.Стига обаче да е достатъчно надежден,защото доста години марката е символ за лошо качество.А показателите на двигателя наистина са много,много добри - малка кубатура,повечко коне,максимален въртящ момент започва от ниските обороти и малък разход на гориво.