IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Евтини колани правят задната седалка опасна

Сигурността се оказва лукс.

Евтини колани правят задната седалка опасна

Евтини колани правят задната седалка опасна
Задните седалки на автомобилите не са по-безопасни от предните, дори напротив. Оказва се, че заради по-евтините предпазни колани задните места в автомобилите носят по-голям риск от сериозни наранявания при катастрофа, разкрива разследване на DW (Дойче Веле).

Това се потвърждава и от статистиката за катастрофи на ADAC, която показва, че седящите на задните места в колата имат по-сериозни наранявания в областта на торса, от седящите на предните седалки.

Причината е, че масово производителите на автомобили поставят предпазни колани с обтегачи само на предните места. Задните оборудват с обикновени - заключващи се.

Изключение правят марките Volvo и Mercedes, както и луксозни автомобили като Audi A8 и Volkswagen Phaeton. За останалите (не луксозни) коли на пазара предпазните колани с обтегачи за задните седалки се предлагат в допълнителното оборудване.

Подобна "екстра" за задните седалки би оскъпила колите с по около 140-150 евро, при масово производство, сочат резултатите от проучването на Дойче Веле. Нищожна сума на фона на цената на един нов автомобил.

Още по-нелогичното в случая е, че при краш-тестовете на Euro NCAP няма категория за наранявания на възрастни, седящи на задната седалка. Оценяват се единствено нараняванията по "дъмитата" (манекени) в детските столчета. Причината е, че според производителите и изпитателите, задната седалка се използва сравнително рядко от възрастни.
Евтини колани правят задната седалка опасна
*При катастрофа, предпазният колан с обтегач придърпва тялото към сделката и по този начин значително намалява нараняванията. Заключващият се колан (блокира при рязко опъване) не бива да бъде бъркан с този с обтегач.

Тагове: euro NCAP
0 от 500
  • #6
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Какво се оказа, само европейските производители ги ежи за пътниците на задната седалка, всички производители на японски и корейски трошки им е все тая..
  • #5
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До jojo ( преди 12 години )
    И какво е твоето определение?
  • #4
    11 rate up comment 11 rate down comment
    jojo ( преди 12 години )
    Само колегата по-долу леееко се е объркал:Изключение правят марките Volvo и Mercedes, както и луксозни автомобили като Audi A8 и Volkswagen Phaeton, както и луксозни автомобили като Audi A8 и Volkswagen PhaetonТова, че А8 и Phaeton имат културни колани, далеч на правят VAG отговорен производител...
  • #3
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Бъркам - било заключващ се колан . . . сори!
  • #2
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Карам Примера от 91 - на задната седалка има два колана - с обтегачи?...
  • #1
    16 rate up comment 14 rate down comment
    Няма изненада!!! ( преди 12 години )
    Да повторим добрите в теста: Volvo,Mercedes,Audi и Volkswagen.Лукс,ка'ество и сигурност - само при тях!