fallback

Евтини колани правят задната седалка опасна

Сигурността се оказва лукс.

Задните седалки на автомобилите не са по-безопасни от предните, дори напротив. Оказва се, че заради по-евтините предпазни колани задните места в автомобилите носят по-голям риск от сериозни наранявания при катастрофа, разкрива разследване на DW (Дойче Веле).Това се потвърждава и от статистиката за катастрофи на ADAC, която показва, че седящите на задните места в колата имат по-сериозни наранявания в областта на торса, от седящите на предните седалки.Причината е, че масово производителите на автомобили поставят предпазни колани с обтегачи само на предните места. Задните оборудват с обикновени - заключващи се.Изключение правят марките Volvo и Mercedes, както и луксозни автомобили като Audi A8 и Volkswagen Phaeton. За останалите (не луксозни) коли на пазара предпазните колани с обтегачи за задните седалки се предлагат в допълнителното оборудване.Подобна "екстра" за задните седалки би оскъпила колите с по около 140-150 евро, при масово производство, сочат резултатите от проучването на Дойче Веле. Нищожна сума на фона на цената на един нов автомобил.Още по-нелогичното в случая е, че при краш-тестовете на Euro NCAP няма категория за наранявания на възрастни, седящи на задната седалка. Оценяват се единствено нараняванията по "дъмитата" (манекени) в детските столчета. Причината е, че според производителите и изпитателите, задната седалка се използва сравнително рядко от възрастни.*При катастрофа, предпазният колан с обтегач придърпва тялото към сделката и по този начин значително намалява нараняванията. Заключващият се колан (блокира при рязко опъване) не бива да бъде бъркан с този с обтегач.

Тагове: euro NCAP
fallback
  • #16
    Анонимен ( преди 12 години )
    Да, те Волво се рекламираха че са най-сигурния автомобил докато Тойота не ги осъдиха за реклама с невярно съдържание. :Dhttp://***.thelocal.se/25492/20100312
  • #15
    badi ( преди 12 години )
    Koi polzva kolan na zadnata sedalka te i nqi hubavite danslojat faida nqma
  • #14
    Анонимен ( преди 12 години )
    който иска да кара сигурна кола, а не да се гъзарее и да се перчи по форумите, избира волво и после не се чуди коланите обтягащи ли са не са ли, колко еърбега има и т.н. защото знае, че колата му има най-доброто за сигурността, останалото зависи само от него
  • #13
    Чичко Алуди ( преди 12 години )
    А, дал съм ти линк за IS-F, но разбира се и там го има. За СТ линка е: http://***.lexusbulgaria.bg/files/ct/Lexus_CT_pricelist.pdf
  • #12
    Чичко Алуди ( преди 12 години )
    До анонимното ВАГиналче: Отваряш каталог на най-евтиния Лексус - CT200h и на страница 4 в категория пасивна безопастност четеш: Система за автоматично изпреварващо обтягане на предпазните колани на предни и задни места - s (стандартна).http://***.lexusbulgaria.bg/files/isf/Lexus_ISF_pricelist.pdf След което си замълчаваш като ***, защото така изисква доброто възпитание.
  • #11
    Анонимен ( преди 12 години )
    Я прочети отново,тапунгерче малко!
  • #10
    Анонимен ( преди 12 години )
    давай факти, доше, факти. И на пешо на стринката колата имала обтегачи, ама го казва галошо. Както и да е, ако наистина някоя японска или корейска тенджера го имаше щяха да го въртят по рекламите като луди.. те никога не изпускат да напишат какво предрагат в сравнение с другите!
  • #9
    Анонимен ( преди 12 години )
    Корейците имат,освен коланите и въже,което шофьора си навива около врата,веднага щом си закупи МПСто.
  • #8
    А ( преди 12 години )
    мИ то НИСАН имат обтегачи на задните колани отдавна така са си сериини ама щом сега някой пише ,че само германските имали -ми добре:)))
  • #7
    Анонимен ( преди 12 години )
    Да, европейските- На Фолксваген не му пука, но в Мерцедес слагат СРЕЩУ ДОПЛАЩАНЕ. Аз ли бъркам ,но Фолксваген европейска марка ли е ,че не слагат?
fallback
Последни