Сигурността се оказва лукс.
Задните седалки на автомобилите не са по-безопасни от предните, дори напротив. Оказва се, че заради по-евтините предпазни колани задните места в автомобилите носят по-голям риск от сериозни наранявания при катастрофа, разкрива разследване на DW (Дойче Веле).Това се потвърждава и от статистиката за катастрофи на ADAC, която показва, че седящите на задните места в колата имат по-сериозни наранявания в областта на торса, от седящите на предните седалки.Причината е, че масово производителите на автомобили поставят предпазни колани с обтегачи само на предните места. Задните оборудват с обикновени - заключващи се.Изключение правят марките Volvo и Mercedes, както и луксозни автомобили като Audi A8 и Volkswagen Phaeton. За останалите (не луксозни) коли на пазара предпазните колани с обтегачи за задните седалки се предлагат в допълнителното оборудване.Подобна "екстра" за задните седалки би оскъпила колите с по около 140-150 евро, при масово производство, сочат резултатите от проучването на Дойче Веле. Нищожна сума на фона на цената на един нов автомобил.Още по-нелогичното в случая е, че при краш-тестовете на Euro NCAP няма категория за наранявания на възрастни, седящи на задната седалка. Оценяват се единствено нараняванията по "дъмитата" (манекени) в детските столчета. Причината е, че според производителите и изпитателите, задната седалка се използва сравнително рядко от възрастни.*При катастрофа, предпазният колан с обтегач придърпва тялото към сделката и по този начин значително намалява нараняванията. Заключващият се колан (блокира при рязко опъване) не бива да бъде бъркан с този с обтегач.