IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Купето с 4 врати се налага в Европа

Volkswagen и Opel ще покажат подобни автомобили до края на годината

Купето с 4 врати се налага в Европа

Дълго време европейските автомобилни производители произвеждаха компактни седани, колкото да отбележат участие в този сегмент. На Стария континент подобни машини не са особено популярни, тъй като се търсят по-практичните хечбек и комби. Седаните обаче имат успех в Русия, САЩ и Азия, където собствениците им търсят по-солиден външен вид на возилата си.
Купето с 4 врати се налага в Европа
Според специалистите обаче нещата съвсем скоро ще се променят. Затова и европейските производители залагат на един нов вид автомобили - купе с 4 врати. С такова разполага Volkswagen - Passat CC, а се очаква и новият Golf VII да се произвежда в подобен вариант. Нищо, че германците вече предлагат такава машина на пазара като Jetta. Очакванията са, че Golf CC (на първото изображение ) ще бъде по-дълъг от Jetta, но по-къс от Passat CC.

Само че Volkswagen Golf CC няма да е първият автомобил в сегмента на компактните купета с 4 врати. Още в края на 2012 г. трябва са се появи аналогичен модел под марката Opel. Дължината на Astra Coupe (на втората снимка) ще бъде около 4600 мм, като благодарение на формата на покрива, автомобилът ще прилича повече на истинско купе. Впрочем в настоящето семейство на Astra няма класически седан.
Купето с 4 врати се налага в Европа
През 2013-2014 г. своите компактни седани с 4 врати ще покажат и представителите на премиум-сегмента Audi и Mercedes-Benz. И докато при първите новият модел все пак ще напомня класически седан, нещата при Mercedes-Benz са различни. Автомобилът, който ще се произвежда на платформата на В-class, ще бъде именно четириврато купе. Освен тези две компании нов модел готови и Alfa Romeo. Появата на Giulietta Coupe е най-вече заради завръщането на италианската марка на пазара в Северна Америка.

0 от 500
  • #8
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    По-скоро не купе, а лифтбек. Ако на лифтбека/седана му се отваря задната врата това ще е една много по-функционална кола от един хечбек, защото седаните обикновено имат по-големи багажници.
  • #7
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Na vremeto ima6e Jeta1 i 2,s dve vrati,tova pravi li gi kupeta?
  • #6
    24 rate up comment 0 rate down comment
    vel_co ( преди 13 години )
    И какво всъщност е "купе с четири врати",след като наличието на именно две врати е най-отличителната черта на купетата? И по какво се различават от ниските спортни седани със също толкова полегати покриви в задната част? Чесане на езици за лъскавите маркетингаджии.
  • #5
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    а французите са измислили лифтбека (по-точно рено)...та кой от кого копира?
  • #4
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Да има такива но са малко!Това са коли приличашти на Лифтбек, или по скоро това е новото им име, А5 и А7 са си лифтбеци от всякъде, това е много стаеа формула за успех която е биля хит през 60-70-82 годиниАуди, Сааб ВФ и досата японски марки са залагали на именно тази порода коли...
  • #3
    19 rate up comment 12 rate down comment
    ... до Анинимен ( преди 13 години )
    Как да нямат Японците:Тойота Корола,АвенсисХонда Сивик седан
  • #2
    20 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Хаха японците нямат такова нещо и сега като направят copy-paste ще извадят и те скоро помнете ми думите...
  • #1
    24 rate up comment 4 rate down comment
    ... ( преди 13 години )
    "един нов вид автомобили - купе с 4 врати"Подобни автомобили има открай време: С-клас,БМВ-3, Ситроен С5, Фокус седан и др.Тъй като някога "компактните седани" на Ауди и Фолксваген вече гонят 4,80-5+ метра дължина, то трябва да бъдат заменени с по-малки, нали?Статията е много тенденциозно написана/преведена. Човек може да остане с впечатление, че никога не е имало компактни седани. А може би редактора на статията не знае тази подробнобности? ;-)