Южнокорейският алианс Hyundai-KIA си е поставил амбициозната цел да стане лидер на пазара в масовия сегмент и неговите автомобили добиват все по-голяма популярност. Особено в Северна Америка и Европа, което няма как да не притеснява големите концерни.
Затова и един от тях - Volkswagen AG, смята да се противопостави на тази тенденция, като основното му оръжие ще бъде марката Skoda. Нейните бъдещи модели ще трябва да спрат нашествието на Hyundai и KIA най-вече на Стария континент, като ще предложат високо качество и достъпни цени.
Първият удар трябва да бъде нанесен с третото поколение на Skoda Fabia, което ще се появи на пазара след 2 години. Както повечето нови модели на VAG и то ще бъде построено на новата платформа MQB. Благодарение на това вътрешното пространство на автомобила ще нарасне, а обемът на багажника ще достигне 350 л. Машината ще бъде обзаведена с ново поколение трицилиндрови, икономични турбодизелови двигатели с мощност от 75 до 90 к.с. Външността на автомобила също ще претърпи сериозни промени, като предната част ще се доближава до концепта MissionL (на снимките).
Силен коз ще бъде и новото поколение Octavia, което също ще порасне на размери. Платформата му също ще бъде MQB. Преди това обаче ще се появи седанът Rapid, който няма да има нищо общо с показания неотдавна модел, носещ същото име и който се произвежда в Индия. Екстериорът на новия Rapid ще се доближава до този на SEAT Toledo, чието последно поколение показаха на изложението в Женева миналия месец. Дебютът на автомобила ще бъде на изложението в Париж през септември, а през януари 2013 г. той ще бъде на разположение на дилърите.
През есента чехите ще покажат и следващото поколение на компактния ван Roomster, който ще претърпи доста промени. Моделът ще бъде построен не настоящата платформа Polo/Fabia, а на базата Golf/Octavia. По размери той ще се доближи до VW Touran, като ще има версия със 7 места.
Skoda отделя специално внимание и на кросовърите, които стават все по-популярни. Yeti ще претърпи фейслифт в началото на 2013 г., а следващото поколение ще бъде готово през 2015 г. То също ще бъде на платформата MQB. След това се очаква и голям всъдеход, който ще бъде аналог на VW Tiguan XL.
Информация: Аutobild


7