Toyota Motor Corp. не възнамерява да вдига нивото на продажбите си, като предлага евтини автомобили. Това обяви президентът на японската компания Акио Тойода, цитиран от вестник The Economic Times. .jpg)
Снимка: CarAdvice.com.eu
Тойода допъни, че за клиентите е най-важно да получат нужното ниво на надеждност и сигурност. Неговото изявление дойде като коментар на намеренията на Nissan да възроди марката Datsun, както и на решението на Volkswagen да започна разработката на евтин модел, насочен към пазара в Китай.
"Ние сме производител, който има пълната моделна линия в гамата си - каза още Тойода. - За да се развиваме постоянно обаче, трябва да поддържаме определено ниво на печалбата от всеки автомобил. Без значение дали той е голям или малък. Не мисля, че е възможно Toyota да произвежда кола за 50 000 йени (6000 долара), както го прави Tata. Не можем да рискуваме качеството, за да постигнем по-ниска цена".
Toyota има опит при производството на подобни машини, след като се опита да лансира модела си Enios точно на пазара в Индия. Цената му обаче бе доста висока в сравнение с други такива автомобили - 7800 долара.
Според Тойода неговата компания трябва да се съсредоточи върху развитието на продукти за средния и висок пазарни класове, където е силата на Toyota. "Китай има един милиард население, но за нас са важни 200-300 млн., което е колкото САЩ. Хубаво е да си на върха по продажби, но това не означава всичко на света. Според мен тепърва ще има промени сред първите 5 или 7 компании в свата", каза още президентът на Toyota.
Японският концерн вече заема трето или дори четвърто място по продажби, след като през 2008 г. бе на върха. Преди него са GM и Volkswagen благодарение на продажбите си именно в Китай. Прогнозите за тази година са, че Toyota ще увеличи продажбите си с 21 %.


2