Toyota Motor Corp. не възнамерява да вдига нивото на продажбите си, като предлага евтини автомобили. Това обяви президентът на японската компания Акио Тойода, цитиран от вестник The Economic Times.
Снимка: CarAdvice.com.eu
Тойода допъни, че за клиентите е най-важно да получат нужното ниво на надеждност и сигурност. Неговото изявление дойде като коментар на намеренията на Nissan да възроди марката Datsun, както и на решението на Volkswagen да започна разработката на евтин модел, насочен към пазара в Китай.
"Ние сме производител, който има пълната моделна линия в гамата си - каза още Тойода. - За да се развиваме постоянно обаче, трябва да поддържаме определено ниво на печалбата от всеки автомобил. Без значение дали той е голям или малък. Не мисля, че е възможно Toyota да произвежда кола за 50 000 йени (6000 долара), както го прави Tata. Не можем да рискуваме качеството, за да постигнем по-ниска цена".
Toyota има опит при производството на подобни машини, след като се опита да лансира модела си Enios точно на пазара в Индия. Цената му обаче бе доста висока в сравнение с други такива автомобили - 7800 долара.
Според Тойода неговата компания трябва да се съсредоточи върху развитието на продукти за средния и висок пазарни класове, където е силата на Toyota. "Китай има един милиард население, но за нас са важни 200-300 млн., което е колкото САЩ. Хубаво е да си на върха по продажби, но това не означава всичко на света. Според мен тепърва ще има промени сред първите 5 или 7 компании в свата", каза още президентът на Toyota.
Японският концерн вече заема трето или дори четвърто място по продажби, след като през 2008 г. бе на върха. Преди него са GM и Volkswagen благодарение на продажбите си именно в Китай. Прогнозите за тази година са, че Toyota ще увеличи продажбите си с 21 %.