Германският концерн Volkswagen продължава да разширява моделната си, представяйки автомобили в нови класове и сегменти. По този начин компанията иска да бъде възможно най-широко представена на пазара и да удовлетвори желанията на всички клиенти.
Неофициално изображение
Неотдавна германците показаха своето високо-проходимо комби Passat Alltrack, готвят купе с четири врати Golf CC и разработват следващото поколение на Passat. На практика, в Европа Volkswagen е лидер в повечето класове, но има други пазари, където положението е различно. Един от тях е този на големите всъдеходи, които са много търсени в Северна Америка. Затова и концернът от Волфсбург започва разработката на голям, 7-местен SUV, който да може да конкурира "зверове" като Infiniti QX56 и Cadillac Escalade.
За да може да се направи подобен автомобил, неговият създател има нужда от платформа. Тази на Tuareg e по-малка и ще се наложи нейното разтягане във всички посоки, което е доста сложно. Затова и германските инженери са решили да взаимстват подхода на американските си колеги. В Северна Америка големите всъдеходи се правят върху платформата на пикапи, а Volkswagen има такъв - Amarok.
Очакванията са новият всъдеход да бъде готов най-късно до 2 години, като премиерата му ще бъде или на някой от салоните в САЩ, или на изложението в Катар. В Европа тази машина няма да се продава и затова тя ще бъде снабдена само с бензинови двигатели. Освен към Катар и Близкия Изток, машината ще бъде насочена и за пазарите в Китай и Русия.
Освен въпроса с новия голям SUV, Volkswagen ще преразгледа и бъдещето на най-голямата си машина от този клас в момента - Touareg. Фейслифтът на настоящото поколение ще излезе на пазара догодина, като основните промени ще бъдат в базовото оборудване на автомобила, което ще бъде доста по-богато. Цената няма да се промени.
Следващото, трето поколение на Touareg, обаче все още е под въпрос. Той ще трябва да бъде приспособен към новата платформа MQB, на която ще се прави и следващият Tiguan.