Оpel Ampera и Chevrolet Volt спечелиха титлата “Автомобил на годината 2012” . С връчването на тази награда на революционните електрически автомобили, журито съставено от 59 водещи автомобилни журналисти от 23 европейски страни, подкрепиха машините на General Motors.
Opel Ampera/Chevrolet Volt станаха безспорни победители с 330 точки срещу VW Up (281) и Ford Focus (256). Останалите претенденти за първото място в тази престижна класация бяха Citroen DS5, Fiat Panda, Range Rover и Toyota Yaris. Журито отново се спря на екологичен автомобил, както стори и през миналата година. Тогава за №1 на Стария континент бе избран Nissan Leaf. Преди него победители в конкурса бяха Volkswagen Polo, Opel Insignia и Fiat 500.
За първи път в историята на тази награда изборът на победител се прави във връзка с международното автомобилно изложение в Женева. Изпълнителният директор на Opel/Vauxhall, Карл-Фридрих Щраке и Президентът и Управляващ директор на Chevrolet, Сюзан Дохарти заедно получиха наградата “Автомобил на годината 2012” от президента на журито Хейкън Матсон.
Ampera и Volt станаха съвместно победители от общо седем финалиста в конкурса COTY. Първоначално 35 наскоро лансирани нови модела участваха в надпреварата. Критериите, според които журито прави своя подбор, са основани на достойнства като дизайн, комфорт, динамични показатели и особено много на иновативни технологии, както и ефикасност – области, в които Ampera и Volt доминират.
Volt и Ampera са спечелили множество международни награди включително и титлите “Световен зелен автомобил на годината 2011” и “Автомобил на годината 2011 в Северна Америка”. Моделите получиха отличия за безопасност като например, най-високата оценка от 5 звезди в тестовете Euro NCAP.
Ampera и Volt са първите електрически автомобили на пазара, с които собствениците им могат да отидат навсякъде и по всяко време. Литиево-йонен акумулаторен пакет с капацитет 16 кВтч в съчетание с високотехнологичният електромотор с мощност 150 к.с. осигуряват в зависимост от пътните условия и стила на шофиране между 40 и 80 километра пробег, осигурен от батерията без каквито и да било вредни емисии. Колелата на автомобила се задвижват по електрически път във всеки един момент. В режим на удължен пробег, който се активира при спадане на заряда в батерията до определен минимум, бензиновият двигател задвижва генератор, който осигурява необходимата за работата на електромотора енергия. В режим на удължен пробег автомобилът може да измине до 500 километра.