IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Седем е щастливото число на Audi

Немската марка залага на седем бъдещи технологии в автомобилите си.

Седем е щастливото число на Audi


Audi публикува брошура, представяща седем бъдещи технологии на марката. Някои от тях са в ранен етап на развитие, но други вече се появяват в новите им модели. Инженерите на немската компания си сътрудничат и с други стратегически партньори за разработката на иновациите.

Новите технологии на Audi касаят следните области:

1. Пилот при паркиране в гараж или паркинги с много места. Това не е просто асистент, подпомагащ водача, когато насочва автомобила, а своеобразен скенер на мястото за паркиране. Асистентът предпазва возилото от докосване на други коли или предмети. Системата работи на принципа на обмен на данни при подхода към паркинга, където компютърът комуникира, посредством WLAN (мрежа) с множеството датчици в колата и след това насочва автоматично автомобила към свободното място.

2. Audi се концентрира над усъвършенстването на бъдещите си серийни електромобили. Инженерите работят над e-tron технологиите и в частност върху безкабелно зареждане на акумулаторите. Изобретението ще позволи възстановяване на батериите, без да се налага включване на контакти към ел. мрежата. Зареждането ще става посредством конструкция, намираща се под земята, генерираща променливо магнитно поле, управлявано от инсталирана в автомобила индукционна бобина. Иновацията няма да се влияе от атмосферните условия и може да се използва в мокро време и при дъжд. Новата разработка ще се появи до няколко години.

3. Друга новост от Audi са осветителните тела (фарове, стопове и др.) базирани на технологията OLED. Става дума за приложението на по-ефективни светодиодни фарове и светлини. Audi вече демонстрира първия в света автомобил с подобна светодиодна оптика. OLED при Audi R8 Concept представлява нещо като дисплей със стотици триъгълни малки светлинки, които очертават контурите на автомобила. OLED екраните се подреждат и синхронизират, така че могат да превърнат задната част в анимирана повърхност. Технологията е по-съвършена от познатите LED (светодиодни светлини). Тя може да се ползва и за интериора на автомобила. Според конструкторите прехода от LED към OLED ще стане през следващите две години.

4. Моделите на Audi ще станат по-леки и безопасни, благодарение използването на „хибридни материали за корпуса“, което означава комбиниране на алуминий с нови материали (предимно въглеродни влакна), които се наричат CFRP (сarbon fiber reinforced plastic) структура. Предстои Audi да започне производството на Multimaterial Space Frame (шаси от различни сплави), което комбинира алуминий, стомана и подсилени пластични компоненти.

5. Подсилени FRP спирални пружини. Това са пружините на окачването, които ще се изработват не от стомана, а от стъкломат и смола по специална технология. Новите пружини са по-леки с 40% в сравнение с конвенционалните. Те вече са намерили приложение в състезателния прототип Audi R8 E-TRON, който бе представен вчера.

6. Сензорен панел за управление Multitouch. В оборудването на следващите генерации от марката ще има иновативна мултимедийна система. Контрола на различните функции ще става с леко докосване. Системата ще осъществява обратна връзка, посредством тактилни усещания. Предвиждат се и разнообразни гласови функции.

7. Предусещащо, интелигентно окачване. Системата използва камера със сензори и лазерни скенери, които идентифицират авансово неравностите по настилката. На база подадената информация, компютърът активира окачването на автомобила, което се адаптира мигновено към пътя. Системата е в състояние да компенсира дупки и неравности от 20-ина метра, така че да осигури максимален комфорт и сигурна возия. Подобна система би имала безкрайно много работа по пътищата на България ... Дали няма да се преумори?!

0 от 500
  • #29
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Важно е тази системата за подържане на лентата е да ползва система, която е патентована, така конглокентите трябва да измислят друга технология, друг софтуер и друга механика ако щеш, за да прескочат патента. Торсен диференциалите в голямата си част са патентовани от ауди (понеже те са пионерите), бмв използва също торсен диференциали, но е значително променен така че да не засегне някой друг патент. Разбира се, на някой не им се занимава и директно си плащат за да ползват същата технология.
  • #28
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Ъ ( преди 13 години )
    Системата за поддържане на лентата е дразнеща, принципно на магистрала, защото по-рядко ползваш мигача...заспиш ли вече става и ненужна..Лично аз я изключвам винаги.
  • #27
    4 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Идеи трудно се патентоват. Правиш нещо, патентоваш го, ама конКУРенцията го прави по друг начин. Да кажем, системите за поддържане на лентата, че се сещам за тях. 10 автомобила, 10 различни системи. Коя по-добра, коя по-лоша, ама никой няма патент за идеята. Затова и всеки си прави тая система, както реши за добре. Повечето идеи са описани от писатели фантасти преди доста години така, че едва ли някой може наново да измисли колелото. Пфу. Него как ли не се е сетил някой да патентова.
  • #26
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Обикновено в немските лимузини ако някой направи нещо "ново" (всичко ново е добре забравено старо) и другите правят същото с подобна, леко по различна технология, главно да не се нарушат патентите на конглокентите. Тук спорят разни пъпчивковци, които казват, че това го е имало ауди не са открили топлата вода. Да, ама не! Като нещо е открито от някой друг е дрябвало да го патентова и да го пусне в сериино производство, което изисква и технологии за производство и пр. Да не занимавам дошовците :)
  • #25
    7 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Нали знаете, защо на лисицата гроздето е кисело.
  • #24
    5 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Точка седем я имаше още в края на осемдесетте и началото на деветдесетте с активните окачвания тогава във F1. Със забраната на електрониката, беше забравена и тая технология. Евала, че след 25 години се сетиха за нея. Мерцедес също разработват подобна технология за новото окачване на новата S-klasa. Предполагам и доста други производители работят по тоя въпрос. Доста бързо почнаха да се развиват технологиите, което не е много добре. Това ще бърка доста по-начесто в джоба ни ( на някои де). Останалите ще шунтират за по-лесно или ще мъдруват тук.
  • #23
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Ъ ( преди 13 години )
    По т.7 или за нащият пазар ще е различно оборудването, или ще има бутoн "bg-off" :)
  • #22
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Щастливи числа,нумерология...след време от Ауди могат да почнат да хвърлят боб дали сутринта колата ще запали или няма да запали.Ама нека се радват завалиите щом числото 7 им е щастливо число. Не им разваляйте кефа! Дори очаквам да патентоват 7 и да няма никой право да го използва, защото те са го измислили. :)
  • #21
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Мдааа,видяхме КЪДЕ ТИ НЕ СИ СТЪПВАЛ.Момче,завърши 8-ми клас.
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Миризмата ( преди 13 години )
    http://vbox7.com/play:fc51b954