IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Седем е щастливото число на Audi

Немската марка залага на седем бъдещи технологии в автомобилите си.

Седем е щастливото число на Audi


Audi публикува брошура, представяща седем бъдещи технологии на марката. Някои от тях са в ранен етап на развитие, но други вече се появяват в новите им модели. Инженерите на немската компания си сътрудничат и с други стратегически партньори за разработката на иновациите.

Новите технологии на Audi касаят следните области:

1. Пилот при паркиране в гараж или паркинги с много места. Това не е просто асистент, подпомагащ водача, когато насочва автомобила, а своеобразен скенер на мястото за паркиране. Асистентът предпазва возилото от докосване на други коли или предмети. Системата работи на принципа на обмен на данни при подхода към паркинга, където компютърът комуникира, посредством WLAN (мрежа) с множеството датчици в колата и след това насочва автоматично автомобила към свободното място.

2. Audi се концентрира над усъвършенстването на бъдещите си серийни електромобили. Инженерите работят над e-tron технологиите и в частност върху безкабелно зареждане на акумулаторите. Изобретението ще позволи възстановяване на батериите, без да се налага включване на контакти към ел. мрежата. Зареждането ще става посредством конструкция, намираща се под земята, генерираща променливо магнитно поле, управлявано от инсталирана в автомобила индукционна бобина. Иновацията няма да се влияе от атмосферните условия и може да се използва в мокро време и при дъжд. Новата разработка ще се появи до няколко години.

3. Друга новост от Audi са осветителните тела (фарове, стопове и др.) базирани на технологията OLED. Става дума за приложението на по-ефективни светодиодни фарове и светлини. Audi вече демонстрира първия в света автомобил с подобна светодиодна оптика. OLED при Audi R8 Concept представлява нещо като дисплей със стотици триъгълни малки светлинки, които очертават контурите на автомобила. OLED екраните се подреждат и синхронизират, така че могат да превърнат задната част в анимирана повърхност. Технологията е по-съвършена от познатите LED (светодиодни светлини). Тя може да се ползва и за интериора на автомобила. Според конструкторите прехода от LED към OLED ще стане през следващите две години.

4. Моделите на Audi ще станат по-леки и безопасни, благодарение използването на „хибридни материали за корпуса“, което означава комбиниране на алуминий с нови материали (предимно въглеродни влакна), които се наричат CFRP (сarbon fiber reinforced plastic) структура. Предстои Audi да започне производството на Multimaterial Space Frame (шаси от различни сплави), което комбинира алуминий, стомана и подсилени пластични компоненти.

5. Подсилени FRP спирални пружини. Това са пружините на окачването, които ще се изработват не от стомана, а от стъкломат и смола по специална технология. Новите пружини са по-леки с 40% в сравнение с конвенционалните. Те вече са намерили приложение в състезателния прототип Audi R8 E-TRON, който бе представен вчера.

6. Сензорен панел за управление Multitouch. В оборудването на следващите генерации от марката ще има иновативна мултимедийна система. Контрола на различните функции ще става с леко докосване. Системата ще осъществява обратна връзка, посредством тактилни усещания. Предвиждат се и разнообразни гласови функции.

7. Предусещащо, интелигентно окачване. Системата използва камера със сензори и лазерни скенери, които идентифицират авансово неравностите по настилката. На база подадената информация, компютърът активира окачването на автомобила, което се адаптира мигновено към пътя. Системата е в състояние да компенсира дупки и неравности от 20-ина метра, така че да осигури максимален комфорт и сигурна возия. Подобна система би имала безкрайно много работа по пътищата на България ... Дали няма да се преумори?!

0 от 500
  • #39
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Верно, че пише някои от тия неща, но също така пише и друго за мотора на Ауди. Прочети го и после продължавай с глупостите си. Никъде не видях да пише, че 170 к.с. се исещали като 100. Напротив. Ауди е с най-голям въртящ момент ot 320 Нм, постигани при 1400-3600 об/мин и максимална мощност, която се достига още при 3800 об/мин и се задържа до 6200 об/мин!!! От бързане не си обърнал внимание, че турбобензиновият мотор на Ауди се оприличава с турбодизелов. Тоест - голяма тяга. Това е дало основание на Ауди да използват скоростна кутия с дълги предавки. Така при 200 км/ч, моторът работи с 3600 об/мин! Това означава, че при 100 км/ч те са само 1800 об/мин. Въпреки тая скоростна кутия, Ауди е най-бързо при доускорението. Тоя мотор е върха на техниката със своите 5.7 л/100 км среден разход на стенд. И ако за теб няма значение това, за данъчните има, както и за притежателите на тоя автомобил. Все пак тоя ннисък разход се дължи главно на частичните натоварвания, при които се изпитват автомобилите. Тогава горивото се впръсква индиректно в цилиндрите, вместо директно в тях. Така икономията е налице. От друга страна това означава, че ако не настъпваш много газта, както АБ, ще се движиш главно в тоя режим. От там и икономията ти ще е голяма. Изобщо, цикълът на АБ може да е валиден за Германия, но тук не става по простата причина, че никой не кара със 160, както правят Германците при измерване на разхода. Що се отнася до ел.хидравличното управление...бих казал, че е въпрос на свикване. Аз минах от хидравлично на ел.механично. Отначало ти прави някакво впечатление, но после не само се свиква, а се виждат и предимствата при ниски и високи скорости. Все пак моето е ел.механично, а не ел.хидравлично както при Ауди. Може би не са успели да настроят добре управлението си или което е по-вероятно, тестващите са свикнали да карат по друг начин. Все пак съм склонен да им вярвам, понеже е глупаво да се ползва и хидравлика освен ел.мотор.
  • #38
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Споменатите бъдещи новости ми звучат познати,но 7-то, за интелигнтното окачване,вече го има в Ровер Евок, заедно с видеокамера да гледаш отдолу.Все пак въвеждането на всички тези новости би бил голям успех!
  • #37
    3 rate up comment 4 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    Изпуснал си една дума в извода за А4.Пише така - "А4-то е твърде тясно и твърде скъпо".
  • #36
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Изводът на стр.37 - В техническо отношениеVW доста изостава Toyota.Скъпите разработки отнемат време.
  • #35
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Друга интересна статия е,че Golf-ът Plug-In Hybrid се отлага за много напред,най-рано за 2015.И с големи букви "Защо се забави толкова?".Въпросът е към Фолксваген,за поредното неспазено обещание,имайки предвид и едногодишното отлагане на Голф 7 след салона във Франкфурт през септември.
  • #34
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    AutoBild-"При А4 дразни кормилното управление.Липсва му информативност,което не се подобрява от различните настройки на сервоусилвателя.Реагира нехармонично от средно положение:при малки корекции на глокса завива странно "ръбесто".При по-силно завъртане на волана сервоуправлението замъглява всякакво усещане за контакт с пътя и дразни със синтетично(лигаво) усещане."Леля" Пасат също не може наречена майстор на завоите...." и т.тн и т.н.Четете,броят е от 1 март на стр.30 е статията.
  • #33
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Цитирам дословно АутоБилд:Ауди иска да е модна марка,но за модернизиран автомобил лимузината прави впечатления на-как да го кажем,недоизкосурена.Някои може би харесват стлизирания малък Phaeton триобемния Passat.Но той не е Phaeton,няма и да бъде.Колата си е скучничка-най-бляскавото нещо което и се случи,е когато в сериала "Tatort"Мария Фуртвенглер го размаза в един стълб."Та това пишат АутоБилд за А4 и Пасат.Доста подигравателно.
  • #32
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Вижте последния АутоБилд.Правят новото А4 за смях.Уж било ново,а имало само няколко външни линии и превключвателя за подгряване на седалките различни от предишното А4.За сметка на това разхода на гориво бил с цели 40% по-висок от обявения,мотора бил доста шумен и не можело да става дума за никаква динамика,170 к.с. се усещали като 100.И спирачен път 38 м.,Пасата дози за 38.5 м.За сравнение i40 - 36.1 м.Извода на Аб за А4:Неикономичен,лошо ел.хидравл. управление.А4-то е твърде и твърде скъпо.
  • #31
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Какво били патентовали Ауди? Торсен диференциала ли? Били пионери ли? Ама това ВАГиналите наистина сте били много кухи ***. Я марш да четеш! Да ти кажа само, че по-смотана система от 4х4 на Ауди едва ли има. Става единствено за добър път и високи скорости. На трудни участъци издиша. Скъпа е и много трошлива. Това са фактите.
  • #30
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Абе то и за ESP говореха така, че щяло да притъпи вниманието ми, но изобщо не е така. Ако има някаква опасност, то тя идва от това, че по-често ми се ще да експериментирам, а не от това, че почвам да карам невнимателно, разчитайки на нея. Нарочно споменах системата за поддържане на лента, защото тя е различна при различните автомобили. А дали помага или не, не знам. Знам само, че много често на много дълъг път ставам невнимателен. А мигач на магистралата винаги давам, дори да няма никой зад мен