IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Седем е щастливото число на Audi

Немската марка залага на седем бъдещи технологии в автомобилите си.

Седем е щастливото число на Audi


Audi публикува брошура, представяща седем бъдещи технологии на марката. Някои от тях са в ранен етап на развитие, но други вече се появяват в новите им модели. Инженерите на немската компания си сътрудничат и с други стратегически партньори за разработката на иновациите.

Новите технологии на Audi касаят следните области:

1. Пилот при паркиране в гараж или паркинги с много места. Това не е просто асистент, подпомагащ водача, когато насочва автомобила, а своеобразен скенер на мястото за паркиране. Асистентът предпазва возилото от докосване на други коли или предмети. Системата работи на принципа на обмен на данни при подхода към паркинга, където компютърът комуникира, посредством WLAN (мрежа) с множеството датчици в колата и след това насочва автоматично автомобила към свободното място.

2. Audi се концентрира над усъвършенстването на бъдещите си серийни електромобили. Инженерите работят над e-tron технологиите и в частност върху безкабелно зареждане на акумулаторите. Изобретението ще позволи възстановяване на батериите, без да се налага включване на контакти към ел. мрежата. Зареждането ще става посредством конструкция, намираща се под земята, генерираща променливо магнитно поле, управлявано от инсталирана в автомобила индукционна бобина. Иновацията няма да се влияе от атмосферните условия и може да се използва в мокро време и при дъжд. Новата разработка ще се появи до няколко години.

3. Друга новост от Audi са осветителните тела (фарове, стопове и др.) базирани на технологията OLED. Става дума за приложението на по-ефективни светодиодни фарове и светлини. Audi вече демонстрира първия в света автомобил с подобна светодиодна оптика. OLED при Audi R8 Concept представлява нещо като дисплей със стотици триъгълни малки светлинки, които очертават контурите на автомобила. OLED екраните се подреждат и синхронизират, така че могат да превърнат задната част в анимирана повърхност. Технологията е по-съвършена от познатите LED (светодиодни светлини). Тя може да се ползва и за интериора на автомобила. Според конструкторите прехода от LED към OLED ще стане през следващите две години.

4. Моделите на Audi ще станат по-леки и безопасни, благодарение използването на „хибридни материали за корпуса“, което означава комбиниране на алуминий с нови материали (предимно въглеродни влакна), които се наричат CFRP (сarbon fiber reinforced plastic) структура. Предстои Audi да започне производството на Multimaterial Space Frame (шаси от различни сплави), което комбинира алуминий, стомана и подсилени пластични компоненти.

5. Подсилени FRP спирални пружини. Това са пружините на окачването, които ще се изработват не от стомана, а от стъкломат и смола по специална технология. Новите пружини са по-леки с 40% в сравнение с конвенционалните. Те вече са намерили приложение в състезателния прототип Audi R8 E-TRON, който бе представен вчера.

6. Сензорен панел за управление Multitouch. В оборудването на следващите генерации от марката ще има иновативна мултимедийна система. Контрола на различните функции ще става с леко докосване. Системата ще осъществява обратна връзка, посредством тактилни усещания. Предвиждат се и разнообразни гласови функции.

7. Предусещащо, интелигентно окачване. Системата използва камера със сензори и лазерни скенери, които идентифицират авансово неравностите по настилката. На база подадената информация, компютърът активира окачването на автомобила, което се адаптира мигновено към пътя. Системата е в състояние да компенсира дупки и неравности от 20-ина метра, така че да осигури максимален комфорт и сигурна возия. Подобна система би имала безкрайно много работа по пътищата на България ... Дали няма да се преумори?!

0 от 500
  • #49
    1 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    На мизерния ауди-фен от казанлъшко му стана тъпо как АутоБилд наплюха новото А4 и му се *** майката.Само минуси пише,хе,хе,***!Много се кефя!
  • #48
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Който има средства - нова кола.Който няма,мръхтари тук и лъже,че има скъпо ауди.
  • #47
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Хе,хе,казанлъшкия *** писал минуси.Какво да прави бедното ***,само това му остава.Той сериозно се изживяваше на собственик на ауди,нищо,че няма книжка.Дано никой не изпада в такава беднотия като него!
  • #46
    2 rate up comment 8 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Ей, Slavo, свветодиодите имат доста по-дълъг живот от обикновената крушка с нажежаема жичка. На практика - вечен. То и сега да ти изгърми крушка на пътя, за 99 % е трудна работа смяната. Пример - Фиеста. За да смениш една *** крушка, трябва да четеш глупавото и нескопосано написано упътване и да се чудиш, трябва ли да дърпаш фара за да излезе или не, за да не се откачи или счупи нещо. Един път научиш ли се, смяната е 15-20 минути. Ама там почват едни откачания и окривявания на брони, не ти е работа. Незапознат човек, още по-малко жена, няма как да се справи сам, без да се чуди един час да рискува или не. Смяна в сервиза 25-30 лева. И мъж да спре на пътя, същата работа. 90 % вероятно изобщо не знаят за какво иде реч. А и като кажеш на момата, че трябва да разпарчадисаш бронята, по-скоро ще се навие да разпарчадисаш нея :P Така, че при някои автомобили и сега смяната става главно на паркинг, защото аз така и така не си нося отверка :)А който кара тия скъпи колички, ще извади някой друг лев за смяна на крушка в най-близкия сервиз веднага на следващия ден.
  • #45
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Извод ( преди 13 години )
    Който има средства и разбира - Мерцедес,Бмв или Ауди.Тези които разбират, на нямат необходимите пари - Форд,Опел,Рено или Алфа.Тези които не разбират - Хюндай,Киа.А идиототе без пари,гаджета,приятели и смислени занимания, като Дошо, спамят по цял ден и се оглеждат за Сивик.Доше, отивам да направя едно кръгче и до като се върна пак ще ти се кефя на злобата,мизерията и кретенизма.Няма да ти казвам какво карам,за да не се чувстваш като тотален неудачник, ама знам че никак не обичаш марката.
  • #44
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    "Според конструкторите прехода от LED към OLED ще стане през следващите две години."Значи след 2 години бизнеса със смяна на свтодиоди ще потръгне и при колите,не само при телевизорите! Мега ПРОСТОТИЯ! Един обикновен мигач има една крушка и тя изгаря... Около 10 минути максимум и си сменяш крушката на пътя, без почти никакви инструменти. Като имаш кола с LED или OLED мигач и се изпърди един единствен наебан СВЕТОДИОД... Какво правиш??? Следва ОБЕЗКЪРВЯВАНЕ в сервиза!
  • #43
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ili Hyudai e kupil AutoBild, ili VW e kupil akcii na ***/K.a.
  • #42
    1 rate up comment 5 rate down comment
    EPAS ( преди 13 години )
    Карал си ти кола с ел.хидравлично :) Истината е в ел.механичното управление. Явно не си карал такава, за да хвалиш которника си :)
  • #41
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Прави впечатление,че AutoBild разлюби Audi и започна да пише обективно (истината) за тях.
  • #40
    4 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    И аз имам кола с ел.хидравилично,но е върха.Няма нищо общо с *** на Ауди.