IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Седем е щастливото число на Audi

Немската марка залага на седем бъдещи технологии в автомобилите си.

Седем е щастливото число на Audi


Audi публикува брошура, представяща седем бъдещи технологии на марката. Някои от тях са в ранен етап на развитие, но други вече се появяват в новите им модели. Инженерите на немската компания си сътрудничат и с други стратегически партньори за разработката на иновациите.

Новите технологии на Audi касаят следните области:

1. Пилот при паркиране в гараж или паркинги с много места. Това не е просто асистент, подпомагащ водача, когато насочва автомобила, а своеобразен скенер на мястото за паркиране. Асистентът предпазва возилото от докосване на други коли или предмети. Системата работи на принципа на обмен на данни при подхода към паркинга, където компютърът комуникира, посредством WLAN (мрежа) с множеството датчици в колата и след това насочва автоматично автомобила към свободното място.

2. Audi се концентрира над усъвършенстването на бъдещите си серийни електромобили. Инженерите работят над e-tron технологиите и в частност върху безкабелно зареждане на акумулаторите. Изобретението ще позволи възстановяване на батериите, без да се налага включване на контакти към ел. мрежата. Зареждането ще става посредством конструкция, намираща се под земята, генерираща променливо магнитно поле, управлявано от инсталирана в автомобила индукционна бобина. Иновацията няма да се влияе от атмосферните условия и може да се използва в мокро време и при дъжд. Новата разработка ще се появи до няколко години.

3. Друга новост от Audi са осветителните тела (фарове, стопове и др.) базирани на технологията OLED. Става дума за приложението на по-ефективни светодиодни фарове и светлини. Audi вече демонстрира първия в света автомобил с подобна светодиодна оптика. OLED при Audi R8 Concept представлява нещо като дисплей със стотици триъгълни малки светлинки, които очертават контурите на автомобила. OLED екраните се подреждат и синхронизират, така че могат да превърнат задната част в анимирана повърхност. Технологията е по-съвършена от познатите LED (светодиодни светлини). Тя може да се ползва и за интериора на автомобила. Според конструкторите прехода от LED към OLED ще стане през следващите две години.

4. Моделите на Audi ще станат по-леки и безопасни, благодарение използването на „хибридни материали за корпуса“, което означава комбиниране на алуминий с нови материали (предимно въглеродни влакна), които се наричат CFRP (сarbon fiber reinforced plastic) структура. Предстои Audi да започне производството на Multimaterial Space Frame (шаси от различни сплави), което комбинира алуминий, стомана и подсилени пластични компоненти.

5. Подсилени FRP спирални пружини. Това са пружините на окачването, които ще се изработват не от стомана, а от стъкломат и смола по специална технология. Новите пружини са по-леки с 40% в сравнение с конвенционалните. Те вече са намерили приложение в състезателния прототип Audi R8 E-TRON, който бе представен вчера.

6. Сензорен панел за управление Multitouch. В оборудването на следващите генерации от марката ще има иновативна мултимедийна система. Контрола на различните функции ще става с леко докосване. Системата ще осъществява обратна връзка, посредством тактилни усещания. Предвиждат се и разнообразни гласови функции.

7. Предусещащо, интелигентно окачване. Системата използва камера със сензори и лазерни скенери, които идентифицират авансово неравностите по настилката. На база подадената информация, компютърът активира окачването на автомобила, което се адаптира мигновено към пътя. Системата е в състояние да компенсира дупки и неравности от 20-ина метра, така че да осигури максимален комфорт и сигурна возия. Подобна система би имала безкрайно много работа по пътищата на България ... Дали няма да се преумори?!

0 от 500
  • #59
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    На това му казвам " Правилния човек на правилното място в правилното време". И ако ти си написал име "Търсач на истината" то немеца за който пишеш направо си е "НАМЕРИЛ ИСТИНАТА", ама отвсякъде!!!
  • #58
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Търсач на истината ( преди 13 години )
    Не съм бъчварчето, ще ти отговоря с писмо на немец в Аутобилд: Една крушка струвала 1-3 евро, а на него за изгорял LED на стопа му искат 100 евро.
  • #57
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    бъчварче, имам един въпрос. Светодиода е вечен и свети вечно!!!!!! За тая работа- спор няма! (да е ясно!) Не е скъпо да си купя 1000 бели LED на 3.6 волта за нормален монтаж- не SMD. Може и 3 дни да запоявам като луд, ама ще ги свържа паралелно (не последователно, а ПАРАЛЕЛНО). Имам 2 лабораторни захранващи блока "mitutoyo" на единия (свободен ми е) ги включваме да светят на 3.5 волта!!! И ги оставяме 1 цяла година! Въпроса е: СЛЕД ЕДНА ГОДИНА КОЛКО ОТ ВСИЧКИТЕ 1000 СВЕТОДИОДА ЩЕ СВЕТЯТ?????
  • #56
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    На теб говорех недоносче.
  • #55
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Капута не е айтоски,а казанлъшки,че и е черен ***,човече.И понеже е беден *** и няма дори книжки,изпада в *** бълнувания как "скача" от А8 на А6 на А7 и на каквото още А ти дойде на ум.Гладен ***,аудита сънува!Ха,ха,няма такъв сдуханяк!
  • #54
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До айтоския капут ( преди 13 години )
    Все си мислех, че не си баш ***, ама такъв си бил.
  • #53
    3 rate up comment 5 rate down comment
    EPAS ( преди 13 години )
    То па голям келепир да продаваш хибриди. Май не прочете малките букви, колко хибриди са продадени в Германия за миналата година - малко над 1000, докато общите продажби на автомобили е над 3 милиона. За какво им е на Фолксваген да се нашиват с ненужни технологии, след като е още много рано за това? Видя се какво направи Тойота - тотално изоставане при двигателите с ВГ. Затова взеха от Субару боксер, а сега разработват и турбомотори. Смешници. Дръпнаха и 2 места надолу при продажбите.
  • #52
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Покрай издънката на А4-ката,в сянка остана новината,че шумно рекламирания хибриден Голф няма да го видим през 2013 (първо беше 2012),а най-рано през 2015.На края извода беше : VW доста изостава технологично от Toyota. Забележете не просто изостава,а доста изостава.Е,нещата си идват на местата,т.е. фалшивите реклами на Групата им се връщат като бумеранг.
  • #51
    3 rate up comment 15 rate down comment
    до Анонимния ( преди 13 години )
    "Аз минах от хидравлично на ел.механично...." ха,ха,*** *** пак цепи мрака!Как мина,бе ***,сложи на фиестичката от 1989 ел.мегханично управлние ли,или на Б4-ката на баща ти..:)) Ха,ха,казвам ви казанлъшкия *** съвсем изтрещя.Голям шамар от АутоБилд за Ауди.Всъщност хората решиха по-реално да представят нещата,защото се бяха оляли в *** инфантилщини по адрес на ВАГ.И пак им удрят рамо,щото това А4 е тотален ***,пълна с инженерни гафове.
  • #50
    5 rate up comment 3 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    *** е този който си е мислил,че Ауди превъзхожда с нещо която и да е друга марка.Дори и Фиат.