IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

И Nissan залага на модулни платформи

Nissan преследва Volkswagen, благодарение на нови, унифицирани технологии

И Nissan залага на модулни платформи


Японската компания Nissan разпространи подробности за нова технология на проектиране и производство на автомобили, носеща името CMF (Common Module Family). Първите модели, които ще бъдат произведени по тази технология са автомобилите, излизащи на пазара през 2013 година.

Най-общо това представлява унифициране на производството, като повече модели ще споделят общи платформи, двигатели и всякакви други агрегати. Това ще даде възможност на Nissan да съкрати разходите на производство с повече от една четвърт, да намали сложността на процесите и същевременно да увеличи безопасността и екологичността на самите автомобили.

На практика новата CMF архитектура ще бъде ползвана за всички модели на марката, като се започне от малолитражните автомобили и се стигне до пълноразмерните кросоувъри. Тази нова технология предполага използването на четири основни модула: двигателен отсек, предни и задни части на шасито, кокпит и обща архитектура на електрооборудването. Всеки от модулите има различни варианти за комбиниране, в зависимост от модела на автомобила, така че от различните съчетания ще се получават и различни видове автомобили.

От ръководството на Nissan вярват, че технологията CMF ще позволи да се достигнат нивата, посочени в бизнес плана за развитие до края на 2016 г. Той включва пускането на 51 нови или модернизирани модела, както и въвеждане на 90 нови технологии.

Унифицираните модули в каросерията ще позволят да се реализира огромен ръст в производството. В тази връзка Nissan има амбициите да достигне показателите на Volkswagen. Неотдавна немският концерн също представи своята универсална платформа, на която вече започна изграждането на редица модели с разнообразни размери.

 

 

0 от 500
  • #27
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    "И Nissan залага на модулни платформи"Нисан бил видял от вагенщайн модулните платформи, пълни глупости за пореден път.Вагенщайн видя модулните платформи на ФИАТ които вече 2 години ги ползват и доработват и веднага и те да правят. За пореден път вагенщайн доказва че е най-големия крадец на технологии в автомобилостроенето.Или така наречените при тях "нови технологии" означава новодкраднатите технологии.
  • #26
    12 rate up comment 3 rate down comment
    истината,само истина ( преди 13 години )
    Истина е че старият Ford отнася новата "високотехнологична" Kia.Истина е ,че Кia харчи най-много.Истина е,че спирачния път на Kia е като на Lada Kalina -над 40 м.Истина е,че е най скъпа в сравнение с Ford и Peugeot,което значи че и бакшишите няма да я купуват.Както е истина,че Дошо е топ-***.
  • #25
    10 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    може да не е селски, а *** - те говорят за себе си в множествено число. а може дори да има служебен голям жълт камион и цялята тумба като си намерят някое списание в коша да говорят после - ние имаме списанието. хахаха. нищо добре че са *** да събират боклика че ще замирише иначе.
  • #24
    15 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    е тоя СЕЛСКИЯ с киата е най *** парче на света. Ясен му постна данните , но той пак не та не. да е жив и здрав - и такива трябват на тая държава - да доят мляко и да стрижат овце. освен ако не е перманентно пиян в селските кръчми.
  • #23
    5 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Та във въпросната статия на АБ се споменаваше, как изборът на редакторът е само и единствено Фокус комби :) Никой не спомена КИА и Хюндай.
  • #22
    8 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    И какво е разменил Ясен? Я погледни броят на АБ и тогава пиши поредните си глупости. Образованият и умен човек, най-напред това би направил, вместо да се излага публично. Добре, че си анонимен. Само, че и това не помага, защото всички знаят, какъв *** си.
  • #21
    5 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Аз ти пуснах снимка на статията за Фокус така, че тихо :) Корейците смянят на 4 години, ама какво? Че те няма какво да сменят :) Я ми кажи мило момче за КИА Оптима. Какъв бе предния модел? Щом 6 годишен Форд бие във всички дисциплини чисто нова КИА, която между другото копира доста от неговия дизайн, има ли смисъл да си говорим?
  • #20
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    AutoBild много хубаво го казаха за Фокус-шумни бензинови мотори,ненадеждни дизели,евтини материали.Това е истината за Форд.
  • #19
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    6 годишен форд,... ле ле,ужас!Не съм знаел,защото за мен Форд е на нивото на Дачия и не ги следя.Ментаци.Форд съвсем са я забатачили.Корейците на 4 години сменят модел,а Форд за 6 години дори фейс лифт не могат да си позволят.Пусто беднотия...
  • #18
    6 rate up comment 7 rate down comment
    до Yasen ( преди 13 години )
    Селски,излишно се напъваш да разменяш времената на ускоренията.Лъжеш само себе си.Ние имаме списанието и виждаме,че киата е най-бърза във всички дисциплини.