IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

И Nissan залага на модулни платформи

Nissan преследва Volkswagen, благодарение на нови, унифицирани технологии

И Nissan залага на модулни платформи


Японската компания Nissan разпространи подробности за нова технология на проектиране и производство на автомобили, носеща името CMF (Common Module Family). Първите модели, които ще бъдат произведени по тази технология са автомобилите, излизащи на пазара през 2013 година.

Най-общо това представлява унифициране на производството, като повече модели ще споделят общи платформи, двигатели и всякакви други агрегати. Това ще даде възможност на Nissan да съкрати разходите на производство с повече от една четвърт, да намали сложността на процесите и същевременно да увеличи безопасността и екологичността на самите автомобили.

На практика новата CMF архитектура ще бъде ползвана за всички модели на марката, като се започне от малолитражните автомобили и се стигне до пълноразмерните кросоувъри. Тази нова технология предполага използването на четири основни модула: двигателен отсек, предни и задни части на шасито, кокпит и обща архитектура на електрооборудването. Всеки от модулите има различни варианти за комбиниране, в зависимост от модела на автомобила, така че от различните съчетания ще се получават и различни видове автомобили.

От ръководството на Nissan вярват, че технологията CMF ще позволи да се достигнат нивата, посочени в бизнес плана за развитие до края на 2016 г. Той включва пускането на 51 нови или модернизирани модела, както и въвеждане на 90 нови технологии.

Унифицираните модули в каросерията ще позволят да се реализира огромен ръст в производството. В тази връзка Nissan има амбициите да достигне показателите на Volkswagen. Неотдавна немският концерн също представи своята универсална платформа, на която вече започна изграждането на редица модели с разнообразни размери.

 

 

0 от 500
  • #17
    11 rate up comment 5 rate down comment
    и още от АБ ( преди 13 години )
    За да се спрат някои спекулации, моля също така да се отбележи че в таблицата за оценка на надеждността на автомобилите/която я има в всеки АБ/ прехвалената като най-надеждна Toyota Prius дели едно и също място с два автомобила на VAG -Seat Ibiza и VW Golf TSI. Рзултатите от теста са абсолютно еднакви 2 нак. точки и оценка 6.Разликата е само,че автомобилите на VAG са постигнали тези резултати преди една година и с нищо не са по-ненадеждни от Toyota Prius III Live.Останалото са спекулации на Дошо
  • #16
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    КИА-ta утрепала 6 годишния Форд? Напротив. Бе на 16 точки зад него, което си е направо срамна загуба за големите претенции. А за спирачния път да не говорим - още първите автомобили с АБС даваха подобен :) Иначе, сложили и малко по-къси скорости за по-добро доускоряване и толкова. А максималната скорост? 197 срещу 210 на конглокентите. да не говорим и за шума - два пъти по-висок при 130 км/ч от тоя на Мондео, тоест цели 3 децибела. Благодаря.
  • #15
    12 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    благодаря на ясен. а за платформите истината е че те спестяват пари на производителя и по този начин и на нас купувачите. аз нямам нищо против. важно е да имаш избор и когато искаш да речем нещо по лускозно да можеш да избереш тези обции и конфигурация. а и какво да се оплакваме - навсякъде е така - компютри телефони..
  • #14
    6 rate up comment 5 rate down comment
    do ttt ( преди 13 години )
    Ако иска6 да направи6 впе4атление и две tt са достta4ни. Например: AUDI TT.Лесно е!A ти о6те трака6 с разбития Fiat, но това не те притеснява, нали.
  • #13
    13 rate up comment 6 rate down comment
    ttt ( преди 13 години )
    и още кой даде на автомобилния свят команрейл дизела...Доскоро вагините тракаха със помпа дюза
  • #12
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Yasen ( преди 13 години )
    Не виждам смисъл да спорите за Киа под статия за Нисан.. Имам подръка списанието и ето данните за да приключи.0-50 F:3.5 K:3.8 P:3.50-100 F:10.4 K:10.5 P:10.460-100 F: 8.1 K:7.5 P:7.780-120 F:14.3 K:12.5 P:14.1Kia-та е по-бавна на ускорение и по-добра на доускорение на 4-та и 6-та предавка. По-лека е от форда и еднаква с Пежото. Спира ужасно (40.6 метра).Преместете се да спорите в съседната тема за Киа.
  • #11
    12 rate up comment 5 rate down comment
    ttt ( преди 13 години )
    Ех момчета, момчета запитайте се от кога Fiat, Lancia i Alfa romeo споделят общи платформи.
  • #10
    10 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    те хората имат по 2лв. но ти май нямаш. взел си назаем списанието и си забравил какво пише. айде постни тук данните за ускорение да видим кой лъже. пак да повторя - най бавна от 0-100 и с най висок разход. и са най малък двигател. и това ако е утрепване по всички показатели - значи си или много *** или работиш като продавач в киа.
  • #9
    9 rate up comment 6 rate down comment
    до бавареца ( преди 13 години )
    Какво ще лъжеш тук няма значение.Хората за разлика от теб имат 2 лева за списание и ще прочетат истината,утрепан ***.
  • #8
    13 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    утрепала ги в ускорение. до колкото помня 0-100 бе най бавна и също помня че имаше най висок разход. при положение че е с най малкия мотор - не ми мяса това на високи технологии.