IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

И Nissan залага на модулни платформи

Nissan преследва Volkswagen, благодарение на нови, унифицирани технологии

И Nissan залага на модулни платформи


Японската компания Nissan разпространи подробности за нова технология на проектиране и производство на автомобили, носеща името CMF (Common Module Family). Първите модели, които ще бъдат произведени по тази технология са автомобилите, излизащи на пазара през 2013 година.

Най-общо това представлява унифициране на производството, като повече модели ще споделят общи платформи, двигатели и всякакви други агрегати. Това ще даде възможност на Nissan да съкрати разходите на производство с повече от една четвърт, да намали сложността на процесите и същевременно да увеличи безопасността и екологичността на самите автомобили.

На практика новата CMF архитектура ще бъде ползвана за всички модели на марката, като се започне от малолитражните автомобили и се стигне до пълноразмерните кросоувъри. Тази нова технология предполага използването на четири основни модула: двигателен отсек, предни и задни части на шасито, кокпит и обща архитектура на електрооборудването. Всеки от модулите има различни варианти за комбиниране, в зависимост от модела на автомобила, така че от различните съчетания ще се получават и различни видове автомобили.

От ръководството на Nissan вярват, че технологията CMF ще позволи да се достигнат нивата, посочени в бизнес плана за развитие до края на 2016 г. Той включва пускането на 51 нови или модернизирани модела, както и въвеждане на 90 нови технологии.

Унифицираните модули в каросерията ще позволят да се реализира огромен ръст в производството. В тази връзка Nissan има амбициите да достигне показателите на Volkswagen. Неотдавна немският концерн също представи своята универсална платформа, на която вече започна изграждането на редица модели с разнообразни размери.

 

 

0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    ? ( преди 13 години )
    Е , не си ли ***?
  • #6
    14 rate up comment 5 rate down comment
    и как се класира? ( преди 13 години )
    И на кое място я класираха?Май след стария Ford!!
  • #5
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    В последния AutoBild Kia Optima я сравняваха с Пежо 508 и Форд Мондео.Киата беше с най-малкия двигател 1.7 срещу 2.0 и 2.2,а ги утрепа по ускорение и динамика,по всичките показатели,направи ги за смях.
  • #4
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Мдааа,а Фолксваген иска да догони Хюндай.Винтеркорн лично инспектира новия i30.
  • #3
    13 rate up comment 4 rate down comment
    До анонима Дошо ( преди 13 години )
    А бе ***, освен копиране на ниво, би ли обяснил какво технологично има в която и да е кошница на Hyundai/Kia - двигатели, окачване, електриника!?!?!?
  • #2
    16 rate up comment 19 rate down comment
    Добро изречение ( преди 13 години )
    Какво хубаво и правилно изречение!!!"Nisan има амбициите да достигне показателите на Volkswagen."Kакто и да итерпретирате това, по ясно е трудно да бъде написано. Или както казва един класик тук"Написали са го хората!!!"Всички искат да се сравняват с Volkswagen най добрите в този занаят.
  • #1
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Има смисъл от това ако могат да паднат на цените на Хюндай,но не вярвам.Корейците за момента са най-технологичния производител и за това имат по-ниски цени.