
Японската компания Nissan разпространи подробности за нова технология на проектиране и производство на автомобили, носеща името CMF (Common Module Family). Първите модели, които ще бъдат произведени по тази технология са автомобилите, излизащи на пазара през 2013 година.
Най-общо това представлява унифициране на производството, като повече модели ще споделят общи платформи, двигатели и всякакви други агрегати. Това ще даде възможност на Nissan да съкрати разходите на производство с повече от една четвърт, да намали сложността на процесите и същевременно да увеличи безопасността и екологичността на самите автомобили.
На практика новата CMF архитектура ще бъде ползвана за всички модели на марката, като се започне от малолитражните автомобили и се стигне до пълноразмерните кросоувъри. Тази нова технология предполага използването на четири основни модула: двигателен отсек, предни и задни части на шасито, кокпит и обща архитектура на електрооборудването. Всеки от модулите има различни варианти за комбиниране, в зависимост от модела на автомобила, така че от различните съчетания ще се получават и различни видове автомобили.
От ръководството на Nissan вярват, че технологията CMF ще позволи да се достигнат нивата, посочени в бизнес плана за развитие до края на 2016 г. Той включва пускането на 51 нови или модернизирани модела, както и въвеждане на 90 нови технологии.
Унифицираните модули в каросерията ще позволят да се реализира огромен ръст в производството. В тази връзка Nissan има амбициите да достигне показателите на Volkswagen. Неотдавна немският концерн също представи своята универсална платформа, на която вече започна изграждането на редица модели с разнообразни размери.