Euro NCAP разпространи резултатите от краш-тестовете на два нови за европейския пазар модела. Това са Jeep Compass и Honda Civic, които си тръгват от тестовете съответно с двойка и шестица.
Наскоро обновеният Jeep Compass успя да запише едва две (от пет възможни) звезди в актива си. Компактният SUV е тестван с опционални странични въздушни възглавници за гръдния кош, но резултатите са показали ниски нива на защита, особено при страничен удар.
При фронтален сблъсък оценката на автомобила е била намалена, заради травмоопасен преден панел, който може да нанесе щети върху коленете и бедрата на водача, както и на пътника до него. Експертите са установили, че нивото на защита на гръдната област е много ниско и може да доведе до сериозни контузии. Незадоволително е и представянето по отношение предпазването на пешеходците. Единствения добър резултат от теста Jeep Compass е записал при удар отзад, имитиращ сблъсък от друг автомобил.
В тази връзка ще оставим да говорят цифрите. Jeep Compass в проценти:
61% - защита на възрастните пътници
71% - защита на децата в салона
23% - безопасен за пешеходците
43% - за активна безопасност
Успоредно с теста на американската офроуд машина, Euro NCAP обяви и резултатите от краш-тестовете на новия Honda Civic. При 9-тото поколение на фамилния хечбек нещата изглеждат съвсем различно. Автомобилът покрива всички изисквания и е отличен с максималния бал от 5 звезди. Не само това, но експертите посочват, че 5 вратия Civic е един от най-безопасните автомобили за Европа.
През 2010-та автомобилът бе отличен с награда за фирмената Collision Mitigation Braking System (CMBS) система, която се базира на радар и автономна спирачна система за предотвратяване на нежелани удари. Сега наградата е актуализирана отново. Максимален бал Civic получава за удар, имитиращ челен сблъсък с друга кола и за защита от травми във врата. Всички модели на Honda, тествани през последните 3 години са с оценка 5 звезди.
Ето и резултатите на Civic в цифри:
94% - защита на възрастните пътници
83% - защита на децата в салона
69% безопасен за пешеходците
86% - за активна безопасност
Европейският комитет по провеждане на независими краш-тестове на автомобили с оценки за активна и пасивна безопасност, както е цялото име на организацията, съществува от 1997 г. и неговите изпитания са най-важни при производството на всеки автомобил. От 2009-та насам организацията за тестване безопасността на автомобилите Euro NCAP завиши критериите си по отношение сигурността на автомобилите. Резултатите, които получават тестваните автомобили често рефлектират върху търсенето и пазарните цени.
Още краш-тестове от Euro NCAP