IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Jeep с двойка, Honda - отличник по безопасност

Кросоувърът Jeep Compass се провали в краш-тестовете на Euro NCAP. Civic е сред най-безопасните коли.

Jeep с двойка, Honda - отличник по безопасност

Euro NCAP разпространи резултатите от краш-тестовете на два нови за европейския пазар модела. Това са Jeep Compass и Honda Civic, които си тръгват от тестовете съответно с двойка и шестица.

Наскоро обновеният Jeep Compass успя да запише едва две (от пет възможни) звезди в актива си. Компактният SUV е тестван с опционални странични въздушни възглавници за гръдния кош, но резултатите са показали ниски нива на защита, особено при страничен удар.

При фронтален сблъсък оценката на автомобила е била намалена, заради травмоопасен преден панел, който може да нанесе щети върху коленете и бедрата на водача, както и на пътника до него. Експертите са установили, че нивото на защита на гръдната област е много ниско и може да доведе до сериозни контузии. Незадоволително е и представянето по отношение предпазването на пешеходците. Единствения добър резултат от теста Jeep Compass е записал при удар отзад, имитиращ сблъсък от друг автомобил.

В тази връзка ще оставим да говорят цифрите. Jeep Compass в проценти:

61% - защита на възрастните пътници
71% - защита на децата в салона
23% - безопасен за пешеходците
43% - за активна безопасност

Успоредно с теста на американската офроуд машина, Euro NCAP обяви и резултатите от краш-тестовете на новия Honda Civic. При 9-тото поколение на фамилния хечбек нещата изглеждат съвсем различно. Автомобилът покрива всички изисквания и е отличен с максималния бал от 5 звезди. Не само това, но експертите посочват, че 5 вратия Civic е един от най-безопасните автомобили за Европа.

През 2010-та автомобилът бе отличен с награда за фирмената Collision Mitigation Braking System (CMBS) система, която се базира на радар и автономна спирачна система за предотвратяване на нежелани удари. Сега наградата е актуализирана отново. Максимален бал Civic получава за удар, имитиращ челен сблъсък с друга кола и за защита от травми във врата. Всички модели на Honda, тествани през последните 3 години са с оценка 5 звезди.

Ето и резултатите на Civic в цифри:

94% - защита на възрастните пътници
83% - защита на децата в салона
69% безопасен за пешеходците
86% - за активна безопасност

Европейският комитет по провеждане на независими краш-тестове на автомобили с оценки за активна и пасивна безопасност, както е цялото име на организацията, съществува от 1997 г. и неговите изпитания са най-важни при производството на всеки автомобил. От 2009-та насам организацията за тестване безопасността на автомобилите Euro NCAP завиши критериите си по отношение сигурността на автомобилите. Резултатите, които получават тестваните автомобили често рефлектират върху търсенето и пазарните цени.

Още краш-тестове от Euro NCAP

0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Все пак, тук говорим за деформационни зони. Ти не блъскаш две гюлета. Проблем може да възникне с височината на двата автомобила. Кой е *** не знам, но кой не може да мисли, се вижда от хубавия правопис най-напред, а след това и от овчата мисъл, следваща тоя правопис.
  • #20
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Значи според хейтърите тук,ако на Хондата и напълним багажника и задната част в купето с чакъл и я докараме по-тежка от някой джип то джипа повече ще пострада понеже масата на Сивика е по-голяма.Иначе си давайте примери със слонове,сумисти и какви ли не още не.Лошо нема.Ама тук говорим за съвсем различни неща,които не са само маса и скорост.То,ако беше както си мислите нямаше да има такива тестове,а направо по-тежките коли щяха да са с 5 звезди,а по-леките с по-малко.
  • #19
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Логично Уотсън скороста по масата на квадрат дава енергията. Айнщайн го е написал още преди 100г. ако тяло с маса 3 тона се движи със скорост 100км. при удар ще нанесе щета еди си колко. Тяло с маса 1тон при скорост от 100км. при сблъсък ще даде тройно по-малка щета. при сблъсък на двете тела тялото с по-малка маса ще поеме тройно по-голяма щета.
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Shamy ( преди 12 години )
    e to mnogo iasno triabva da si mnogo tup 4e da si pomislish 4e pri udar na leka i tejka kola udara se razpredelia ednakv0. osobenno mnogo se smiah na glupaka s prujinite. to vse biah 4uval za glupaci no tozi e osobenno tup. Glupaka da vidi snimki s katastrofi na reis ili kamion s kola. Reisa ne 4ul 4e se blusnal a kolata za skrab. 20 godishen ikarus s 0 zvezdi shte sma4ka do neoznavaemost kola ako shte da ia oki4at i s 10 zvezdi
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Откога математиците и физиците дават примери със сумисти, волове и слонове? :)))))))))))) Продължавайте да си чешете езиците, не се притеснявайте :))))))
  • #16
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ако сравнявате сблъсък на двете машини хондата изобщо не я слагайте в сметките по-законите на физиката при сблъсък на две тела по-лекото поема по-голямата част от енергията.пример 250 кг. сумист се засилва а срещу него се засилва 100кг. след сблъсъка по малкия ще отскочи назад поемайки по-голямата част от енергията на сблъсъка. същото ще е между засилен слон и вол. вола въпреки че е 1 тон ще бъде проснат с много травми. И не търсете къде са другите марки защото са тествани са само тези две коли.
  • #15
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Споко бе До6е ( преди 12 години )
    Споко,До6е, тоя Civic ти е таргет след 2022 год. Под условие":по-малко в нет-а и по-ве4е работа,заплата,бонуси,добро поведение.А ако си много успе6ен 6те си позволи6 дори и Passat.A за6то не и Audi дори!!!
  • #14
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Много физици тука ей,много нещо.Като не ви се отдава да мислите що се напъвате толкова?Хората са ви го написали черно на бяло кой от двата автомобила е по-сигурен.Точка!С това се занимават и това им е работата.Не вярвам да измислите вие нови физични закони.Какво щяло да стане,ако двете се били блъснели?Ами питайте ги!Специално за вас умниците ще правят тестове,като блъскат колите,които вие си пожелаете,за да видите кое е по-здраво.
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    или аз не разбрах.. ( преди 12 години )
    И по твоята логика какво трябва да се получи, когато се сблъскат локомотива в челото на една композиция и Honda Civic например? В тези уравнения освен елементарното изчисление на силата,като функция на маса и скорост има още много компоненти.Импулса например.
  • #12
    10 rate up comment 12 rate down comment
    Боклуци ( преди 12 години )
    Това са новините от брака по сметка между Fiat и Chrysler. И не мислете че нещата с Lancia, пардон Chrysler 300 или 200 са различни .Те и преди правиха *** поотделно,сега ги правят заедно.