IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Война за производител №1 в света

Volkswagen Group оспорва лидерството на General Motors

Война за производител №1 в света

General Motors успя да се пребори за званието автомобилен производител №1 в света, но в Европа не всички са съгласни с това. Официално американският концерн обяви продажби от 9 030 000 автомобила, което е със 7.6 % повече от 2010 г. От гледна точка на цифрите това е абсолютна победа за GM, тъй като намиращият се на второ място Volkswagen Group по-рано съобщи за 8 160 000 продажби.



Германците обаче вече претендират за първото място. Пред Wall Street Journal представител на VW, обяви че в отчета за продажби на концерна не са включени резултатите на MAN и Scania. В тези две компании VW притежава контролния пакет, а техните продажби възлизат на 200 000 бройки. Ако те бъдат включени, резултатът ще стане 8 360 000.
От друга страна германците твърдят, че в отчета на GM са включени резултатите на SAIC и Liuzhou Wuling Motors. В тези 2 китайски компании американците имат дялово участие, но то дори не е 50 %. Продажбите им обаче са 1.2 млн. единици, което означава, че при евентуалното им изваждане, резултатът на GM ще бъде под 8 млн.
Интересното обаче е, че в резултата на германците са включени 2.2 млн. коли, произведени от смесеното предприятие FAW - Volkswagen Automobile Co., в което съвместно участие имат Volkswagen Group и китайската First Auto Works Group Corp.
Сериозна борба се води и за третото място, където сега е Toyota. За нейното място обаче претендира алиансът Renault-Nissan. Според неговите ръководители в резултатите за миналата година не са включени продадените от АвтоВАЗ около 600 000 коли. В момента алиансът има 25 % от руския производител, а до края на 2012 г. ще притежава и контролния пакет акции. Ако резултатите на руснаците бъдат включени в отчета, то Renault-Nissan ще излезе на трето място в света.
 

0 от 500
  • #7
    21 rate up comment 16 rate down comment
    Morizo ( преди 12 години )
    Добре че са китайчетата, иначе нито ВАГ нито ГМ щяха да са пред Тойота. Апропо, Тойота защо не включват продажбите на Субару? Все пак имат цели 16% от тях. Мoже би защото не са нещастни пишкомери като ВАГ и ГМ.
  • #6
    27 rate up comment 16 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 12 години )
    Кво те притесняват сервизните акции, бе ***? Те се извършват за сметка на производителя. Виж, проблем са многомилионните дефектиращи Фолксвагени които се ремотнират за сметка на нещастните им собственици. А Тойота са лидери по качество и надеждност.
  • #5
    12 rate up comment 16 rate down comment
    :D ( преди 12 години )
    Дошо *** те в простака !
  • #4
    19 rate up comment 16 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 12 години )
    Ами то затова е по-важно коя марка е най-продаваната, а не кой концерн. Тойота отдавна са лидерите при марките.
  • #3
    30 rate up comment 24 rate down comment
    Дошо ( преди 12 години )
    ВАГ са със сигурност най-големия производител на дефектиращи автомобили.Няма нещо конкретно в дадена област, просто на тях абсолютно всичко им дефектира независимо от ролята в автомобила.
  • #2
    12 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Amerikancite i qponcite veche gubat vlasta i neshto ne mogat da go priemat :D Vupros na vreme beshe VAG i RNA da gi izprevarqt i da pokajat istinata a imenno che evropeskoto si e evropeysko
  • #1
    16 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Fiat, 6te gi ma4ka sled 2,3godini......