Focus е един от новите глобални модели на Ford, които се предлагат по целия свят. Конструирането на такъв глобален модел обаче не е лесна задача, тъй като той трябва да пасва на различните хора по света, независимо от техния ръст или тегло.
За да конструират автомобил, в който да се чувстват еднакво добре различни по възраст и раса хора, инженерите на Ford са използвали последните 3D данни за човешкото тяло.
„Използвахме глобална статистическа база данни, която ни даде точни представи за размерите на водачите от различните части на света,” коментира Ралф Гезанг, Инспектор по пътната обстановка. „Данните ни послужиха не само за височината, но и за различните видове телосложение. Тази информация ни позволи да се уверим, че над 97% от възрастното население на света може да седи удобно в новия Focus.”
Базата данни включва една от най-модерните антропометрични информации, като е направено сечение сред възрастни хора от различни континенти, които са сканирани с лазер от главата до петите. Например, преди 3 години 12 000 немци са били сканирани от SizeGERMANY. Тази информация е добавена към съпоставима база данни за хора от Китай, Япония, Северна и Южна Америка и е създаден компютърен 3D модел на хората с точните им размери, като височина, обиколка на талията, обиколка на ханша и дължина на краката.
Инженерите на Ford са използвали тази информация, за да направят виртуален проект на интериора на автомобила, вземайки предвид пространството, комфорта и безопасността на водача и пътниците.
„Последните 3D данни за човешкото тяло повлияха директно на разработката на седалките, формата на подглавниците и регулирането на волана и педалите,” коментира Ралф Нюрнберг, Мениджър по ергономията на купето. „Мястото за главата и краката на пътниците отзад също бе повлияно при визуализациите на 3D модела на човешкото тяло в нашите компютърни симулации за новия Focus. Освен множеството регионални различния, последните 3D данни за човешкото тяло отразяват и факта, че населението по света става все по-високо и тежи повече, а новият Focus взима предвид тази тенденция.”
Външните площи на автомобила също са били обект на изследване. Например, в някои региони на света, средната височина и дължината на ръцете е осезаемо по-малка, отколкото в останалия свят. За тези региони максималната височина на отваряне на задния капак е снижена за по-голямо удобство.
Китайци / Германци / Американци