IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В кухнята на руската суперкола Marussia

"Искаме всичко да бъде наше. И да не ни е срам на този автомобил да пише "Произведено в Русия", заявяват руснаците.

В кухнята на руската суперкола Marussia

В кухнята на руската суперкола Marussia
Някак си бяхме свикнали, че руското автомобилостроене е достигнало своя пик с моделите Lada Priora и Kalina, които бяха пуснати в масово производство. Затова и изглеждаше някак си нелепо появата на суперкола, която може да се конкурира на пистата с продукти на Lotus, например.

Преди година обаче в Москва бе отворен шоу-рум, в който всеки желаещ можеше да си поръча руската Marussia. При това в 2 варианта - B1, чиито цени започват от 100 000 евро, и по-скъпа B2 - с цени от 117 000 евро нагоре.

И двете машини са спортно купе със задвижване към задните колела. Ускоряват от 0 до 100 км/час за по-малко от 5 сек., а създатели на проекта са автомобилният състезател Николай Фоменко и технологът Ефрим Островский, които се надяват да предизвикат истински фурор на пазара. Успоредно с това руснаците придобиха и контролния пакет акции на отбора от F1 - Virgin Racing.
В кухнята на руската суперкола Marussia
Първите тестове на машината екипът на Marussia проведе в чужбина - на пистата Paul Ricard във Франция. В този ход на Фоменко и Островский няма нищо странно. Просто те се опитаха да убедят евентуалните си клиенти, че руската суперкола по нищо не отстъпва на останалите. Това веднага даде ефект - още през първите няколко месеца бяха получени 700 поръчки за автомобила, като всички те бяха от западноевропейски купувачи.
В кухнята на руската суперкола Marussia
Странното в случая, е че Marussia Motors, както се нарича компанията, не разполага със собствен завод, а използва такъв за производство на хладилници в руската столица. Там шефовете на фирмата са наели няколко халета, в които се произвежда автомобила. Когато попаднеш вътре, обаче веднага забравяш, че си в Русия. Просто хората от Marussia Motors влагат пари, за да направят един наистина качествен продукт. И съответно се надяват да спечелят повече от него.

Главен конструктор на компанията е Игор Ермилин. По времето на Съветския съюз той е работил в лаборатория за производство на скоростни автомобили. Първият му опит в частния сектор е създаването на прототипа Fenix, който изглежда обещаващ, но така и не се намират инвеститори, които да заложат на производството му. Работата му обаче прави впечатление и той е поканен в Marussia Motors, където има основното за подобно нещо - сериозен финансов ресурс.

Шеф на проекта пък е Дмитрий Родионов, които лично надзирава абсолютно всяка дейност по производството на машината. Той през цялото време е в движение и следи отблизо действията на работниците. Те от своя страна действат като машини - нещо нетипично за предприятията в Русия. Преди да започнат работа всички са преминали 6-месечен курс на обучение в някои от най-големите европейски заводи.

"Ако искаме качество, трябва да се поучим от големите компании. Нямаме право на грешки, защото всеки пропуск може да струва нечий живот", коментира Родионов и продължава обиколката си.
В кухнята на руската суперкола Marussia
И двата модела на Marussia се произвеждат върху една и съща платформа, но имат различен дизайн. Материалите са от най-високо качество и се използват при строенето на самолети. За да може да бъде избегнати шума и вибрациите пространствата между страните на кабината се пълнят със специална пяна.

В Marussia могат да се похвалят и със специално си окачване "мултилинк". То е проектирано изцяло от екип на руската компания, но е произведено в Германия - от фирмата KW. Самото окачване може да бъде променяно от водача, който сам избира клирънса на машината си. В началото руснаците са имали намерение да залагат на амортисьори "Плаза", които са родно производство, но техните характеристики се оказали толкова нестабилни, че бързо се отказали от идеята си и заложили на KW.

Спирачната система обаче си остава загадка. Родионов категорично отказва да съобщи чие производство е тя. Единственото, което уточнява е, че не е руска или китайска. За моторите обаче няма нищо против да разкрие подробности. Те са производство на Cosworth. Единият е атмосферен V6 с обем 3.5 л. и мощност 300 к.с., а другият е 2.8 л. с турбо и мощност от 360 к.с. Предстои този агрегат да бъде напомпан допълнително, за да достигне 420 к.с. Предавателната кутия е 6-степенен автоматик, но се очаква съвсем скоро Marussia да разполага и с ръчна смяна на предавките.
В кухнята на руската суперкола Marussia
Големият проблем на компанията е наличието на качествени специалисти на пазара на труда. По-читавите вече работят за западни компании. Сега в "Marussia Motors" работят около 300 души, като 150 от тях се занимават пряко с производството, а 52-ама са ангажирани в конструкторското бюро. Никой от тях обаче не пожела да коментира колко пари получава. Отговорът им на този въпрос е: "Сумата е добра за стандартите на Москва и Русия".

Като цяло в "Marussia Motors" са на мнение, че целта им е да направят един технологичен шедьовър. Там обаче не крият, че автомобилът им си има своите недостатъци и сега най-важното е да се работи по тяхното отстраняване.

Проектът "руски суперавтомобил" обаче си има своите положителни страни и те като цяло са повече от отрицателните "Главната ни цел е Русия да може да се похвали със спортно купе. Можехме да наемем западен дизайнер, но се отказахме. Искаме всичко да бъде наше. И да не ни е срам на този автомобил да пише "Произведено в Русия", категоричен е Родионов.
В кухнята на руската суперкола Marussia
Голямата изненада обаче тепърва предстои. В Marussia не мислят да се ограничат само с B1 и B2. Планира се строежът на завод, който през 2014 г. трябва да бъде готов и да пусне на пазара седана F2. При това с около 10 000 бройки на година. Предстои и разработката на кросоувър.

"Единственото, което ме притеснява е, че интересът към нашите машини е по-голям от чужбина, отколкото в Русия. На изложението в Монако дойде арабски шейх, който каза, че е готов да плати изложената машина веднага. При това в брой. Ние обаче му отказахме и това доста го разстрои. За съжаление, у нас интересът към западните спортни автомобили е много по-голям. Но ние ще се борим да променим това", коментира Родионов.

0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Well ( преди 13 години )
    ..И жадна като руски интелектуалец! :D
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Да върви като танк,лети като МИГ,безшумна като подводница,гъвкава като вертолет и яростна като командос :)))
  • #12
    4 rate up comment 4 rate down comment
    dpa ( преди 13 години )
    Да руснаците много се дънят когато става въпрос за коли, но този път ми харесва тази Маруся. Дизайна е странен но ме привлича, различна е, и вътре много ми харесва даже. Писна ми от недодяланите дизайни на новите коли на "водещите" марки. Немските марки се надпреварват да извадят кой по грозен модел. Дано е качествено направена Марусята.
  • #11
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Дилиян ( преди 13 години )
    Например гордоста на немците Мерцедес всичко ли е немско в него.Във всеки автомобил западен има части от няколко държави.Русия е громна държава с огромен капацитет не само като територия,население и природни ресурси но и като учени.Не виждате ли че се борят срещу целият свят.Една атомна подводница да не е по проста като проект и изработка от едно немско гниещо возило дет само си ходи до сервиза.
  • #10
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Well ( преди 13 години )
    В днешно време сливаният в автомобилният бранш толкова омешаха ситуацията, че няма породист автомобил вече. Примери колкото щеш. Колко автомобилни марки извън Германия "качват на Билщейн, колко неамерикански оборудват с Косуърт. Това не значи, че Маруся не е руска фирма. Аз лично един спортен автомобил бих го оценявал по спортните характеристики, а не по дизайна на арматурното табло!
  • #9
    5 rate up comment 12 rate down comment
    TURBO_CHARGED ( преди 13 години )
    мда, все още не могат да направят нещо по-добро от жигулата
  • #8
    28 rate up comment 11 rate down comment
    VTEC ( преди 13 години )
    А бе ***, тази държава има собствена космичекса програма, произвеждат най-добрата военна техника в света и вие ще ми говорите, че не са способни един автомобил да направят? Просто това никога не е било приоритет. Не означава, че не го могат. И мисля, че точно този автомобил доказва умението им стига да искат, могат да направят и супер кола.
  • #7
    10 rate up comment 5 rate down comment
    DRUGS-BUNNY ( преди 13 години )
    Е-е-е, ми това не е Пернишкия ви GOLF с поставките за кафе и телефони вътре.. Забравили са да купят и телевизор от битака да сложат вътре, ама и това ше се преживее..
  • #6
    10 rate up comment 15 rate down comment
    хах! ( преди 13 години )
    Отново смешен напън. Винаги ги е морял или запек или разстройство. Нали знаете един от най-късите вицове: "Руски суперавтомобил". А къде останаха Москвичите, на които последната страница в упътването беше разписанието на влаковете?
  • #5
    15 rate up comment 20 rate down comment
    hi-hi-hi ( преди 13 години )
    Кое му е руското на това дърво?Двигател Косуърт,немско окачване,технологии на Върджин....няма що!