IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Америка е по-ценна от Европа за Alfa Romeo

Италианците се фокусират върху северноамериканския пазар.

Америка е по-ценна от Европа за Alfa Romeo

Приоритет номер едно за Fiat е връщането на Alfa Romeo на пазара в САЩ, а не връщането на доверието към марката в Европа. Това заяви шефът на Chrysler и Fiat, Серджо Маркионе, като допълни, че "оправянето" на Alfa Romeo е най-трудната задача, с която се заема откакто е поел управлението във Fiat.

Новите шефове на Alfa Romeo в САЩ ще бъдат назначени до края на този година, а завръщането на марката ще започне през 2013 година. Alfa Romeo не се предлага на северноамериканския пазар от 1995 година. Маркионе обаче твърди, че реномето на Alfa в САЩ е все още много добро, което е изиграло водеща роля за решението фокусът да премие от Европа към САЩ.

Целите на Alfa Romeo са да продава по 400,000 нови автомобила в света през 2014 година. Това не е лесна задача, тъй като през последните 30 години продажбите на марката са около 150,000 автомобила годишно.

Предвидените продажби в САЩ през 2014 година са 85,000, заяви Маркионе, като уточни, че тази бройка е напълно реална.

Моделите които ще стъпят първи в САЩ са Alfa Romeo 4C и нов SUV модел, създаден съвместно с Jeep. След тях, също през 2014 година на разположение на американците ще бъдат: заместникът на 159 - Giulia (във версии седан и комби), луксозен седан, вероятно обозначен като 6C, Mito с пет врати и новото поколение на Spider.

0 от 500
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    xexexexe ( преди 12 години )
    Trugvat to4no po putq na Renault s AMC btw AMC biva kupena ot Chrysler sled tova.V amerika s nalojenite qponci nemoje6 da se prebori6 ima razvita mreja ot diluri rezervni 4asti i tn.Mnogo gre6no re6enie.
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    xe xe xe xe ( преди 12 години )
    A we glupaci.Teq ot Fiat sa mn tupi.V Amerika se kupuvat drug klas koli.Kvo 6te prodavat 1.4 dizel.Mi te nali zatova fransetata ne se natiskat za tam kato se ima vpredvid 4e daje Renault e pritejavalo AMC.Amerika e zalqta s qponski i koreiski koli i na drugite im e mnogo trudno tam.Daje Chrysler sa zle za6toto amerikancite ta4at GM i Ford.Vijte 4e v cenovata lista na BMW za USA po4va 3-ta seriq ot 325 nagore.Vie amerikanec v malolitrajka kak go vijdate a?
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Enzo ( преди 12 години )
    Направиха невъзможни неща, за да се реабилитират на Европейския пазар. Започнаха с уникалната за времето си Alfa 156, изобретиха Common Rail дизела, спечелиха приза Двигател на годината за 1999г. с 1,9 jtd с Alfa 156 - първият в света серийно вграждан CR дизелов агрегат. Днес други няма. И всички модели след това - 147, GT, 159, Brerra, Spider и сега Giulietta. Качеството на изработката от модел на модел ставаше все по-добро. Същото се отнася и за моделите на Fiat - Panda, Grande Punto, 500, новото Bravo, класирано от *** Build на шесто място в тяхната класация за най-надежден автомобил и журналистът, написал статията заявява: "Никой Фолксваген до сега не се е справял толкова убедително в тази класация". Въпросната класация си е на списанието и се провеждат тестове след 100 хил. километра за тестваните автомобили. Същото се отнася и за Lancia. Карал съм 4 години Alfa 156, която купих на шестата й година и която беше на повече от 120 хил. км., продадох я на 200 хил. и си купих чисто ново Mitsubishi Lancer Sportback и въпреки че Mitsubishi - то е чудесен автомобил, да сравняваш Lancer с Alfa 156 е все едно да сравниш Ту 154 със совалка, без грам преувеличение. Няма направление, в което Alfa-та да не е много по-добрият автомобил. И говоря за Mitsubishi 2010г. и Alfa 156. Не мога дори да си представя паралел между Lancer-а и Alfa 159 или Giulietta. Но... аз разбирам, че казвам нещо шокиращо, но го знам от личен опит и затова винаги ще настоявам на него. Ако ме пита някой защо, след като Alfa-та толкова ми харесва, съм си купил Mitsubishi? Всъщност, много е просто. Причините са две - първо, исках нова кола и второ - купих Lancer-а в промоция за 32 хил. лева, а Alfa 159 с аналогичен, съвсем не същия мотор - този на Alfa e много по-добър, имам предвид аналогичен като обем и мощност, струваше 55 хил. Но... като цяло сгреших. Ако сега трябваше да правя същия избор, щях да дам първоначална вноска и да лизинговам една 159-ка... без да се замисля. Подведох се и по пазара на автомобили - най-консервативният пазар сред всички. Италианците никога няма да се реабилитират в Европа - факт, независимо колко качествени станат колите им, защото през 80-те си заслужиха безобразна слава. Затова е правилно да се фокусират върху пазар, на който нямат по-скоро никаква слава и да докажат качествата на продуктите си от 0-та, пред напразните опити да променят вече създадената си лоша слава. Не бива да се забравя също така, че американският пазар винаги е приемал особено добре Ferrari, Maserati и Lamborghini. Това дава на останалите марки от Fiat групата, едно много добро начало. Затова Маркионе насочва усилията си в алианса с Крайслер - това е бъдещето на бранда. Европа е бита карта, както и да го гледаш. Излишно е да хабиш усилия или ресурс за да възстановяваш пазарни позиции на един неплатежоспособен пазар с малки изгледи за подобрение в средносрочен план.
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Enzo ( преди 12 години )
    В Европа, от тридесет години насам Fiat, Lancia и Alfa са много далеч от продажбите не само на германците, но и на французите. И ако през 80-те и ранните 90, и трите бранда направиха някои наистина несполучливи модели, които сринаха имиджа им със земята - спомнете си прекратените договори за доставка на стомана от Швеция и сключването на такива за доставка от СССР, което доведе до това, че колите им гниеха и ръждясваха като Opel-и - то от средата на 90-те, нещата не стоят така.
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Enzo ( преди 12 години )
    Истината е, че не са ви ясни нещата. Първо, Маркионе не е случаен човек, за да се изказваш за него ти неподготвен. Той беше шеф на спортното направление във Ferrari по времето на Шумахер и Ferrari във F1. Осигуряваше на феноменалния екип спокойствие и условия за работа, които наложиха абсолютна хегемония на Ferrari във F1 за години наред и увеличиха драстично продажбите на Ferrari и Maserati ... в USA.
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    1! ( преди 12 години )
    до Sa6t. Anonimen Пич хайде да не ми обясняваш колко съм калпав а!? Успокой се малко ако обичаш! Приятел не Маркионе спасява Фиат ,а италянската държава ,защото до преди година и половина правеше дотации за закупуването на нова кола от концерна. Къде ли щеше да е Фиат ако я нямаше тази субсидия а!? Маркионе спаси затъналия до шия Крайслер от който се отказа динозавър като Даймлер. С Панда и 500 как да продава ФИАТ каквото и да е? Към момента моделната гама на 4-ри бранда е по-бедна от на Шкода.
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    S.A. ( преди 12 години )
    V latinska Amerika;Brazilia, Arjentina, no predvaritelno se izviniavam,4e inform. ne e aktualna v tozi moment-az sa6to si zadavam ? kade sa v momenta v Evropa i vaob6te?
  • #14
    7 rate up comment 3 rate down comment
    КБ ( преди 12 години )
    Интересно мнение. Да го бе написал на кирилица, че да се разбере по-добре. Не знам, къде са ФИАТ, но се сещам, как преди години Уно, а след това и Пунто бяха лидери в Европа. Сега къде са? Италианците разчитат главно на собствения си пазар, а той не е толкова голям. Дай ми пример, къде на друго място в европа и по света ФИАТ е номер едно по продажби дори само в един клас?
  • #13
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Sa6t. Anonimen ( преди 12 години )
    Akciite na Fiat se vdignaha za edna no6t s 30% sled smarta na staria Anieli, koito e obviniavan za sastoianieto na Fiat. Markione raz4isti firmata i sadeistva za puskaneto na modeli kato Panda i 500-sveta ve4e e razli4en i triabva razli4no mislene.Rabotnicite v Italia sa kalpavi sa6to kato teb,a v Pol6a sa super,zatova ima ogromna razlika v ka4estvoto v Ital. i Pol6a.Za tova sa vinovni sindikatite(kato v Anglia).
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Do 1!Sa6t. Anonim. ( преди 12 години )
    Za razbira4ite-ako ne be6e Markione,Fiat be6e zaginal,to4no zaradi takiva kato vas; mislite za,tova koeto na vas vie haresvate , a ne za tova koeto iska pazara,za bade6tite modelni semeistva se gleda s 15-20godini napred.Markione znae po-dobre ot vas za dalgovata kriza v Evropa i za tova kratkosro4no se e orientiral kam USA. 2005god. takiva "specialisti" kato vas obiaviha Fiat za martav, te vzeha zaem ot2,5miliar.$ ot Kadafi,varnat za 2god.Poznaite kade sa 200a miliarda na Kad. sega?