IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Не се шегуваме, Duster харчи 11 лева на 100 км

Подкарахме Dacia Duster LPG.

Не се шегуваме, Duster харчи 11 лева на 100 км

SUV автомобилите стават все по-популярни, тъй като предлагат комбинация от офроуд възможности и поведение по асфалтов път, като на лек автомобил. Имат и недостатъци – цената и потреблението на гориво (при бензиновите двигатели).

Румънската марка Dacia вече елиминира проблема с цената, като пусна на пазара достъпния модел Duster, а от няколко месеца има решение и за втория недостатък на бензиновите SUV автомобили – потреблението на гориво.

Решението им се нарича Duster LPG. Той не е оборудван със скъпоструващи високотехнологични системи, за да бъде по-достъпен за употреба, а с най-обикновена LPG (Liquid Petroleum Gas) инсталация.

Резултатът е SUV с цена под 20 000 лева*, който харчи около 11 лева на 100 километра.

Противниците на тези системи трябва да знаят, че при Duster LPG газовата инсталация е фабрично поставена и има срок на гаранция 3 години или 100 000 км. Трябва да знаят и че в багажника на Duster LPG няма бутилка – тя е "скрита" под колата и не влияе на пространството за багаж. Другата положителна черта е, че газовата уредба напомня за себе си единствено когато горивото в нея свърши (със звуков сигнал).

Вероятно повечето от вас са запознати с работата на този тип системи, но все пак сме длъжни да поясним. Двигателят винаги се стартира на бензин, а след като достигне определена работна температура, автоматично превключва на газ.

Докато карахме Dacia Duster LPG, се постарахме да открием разлика в динамиката на колата, като превключвахме от газ на бензин, но не открихме такава. От техническите характеристики на Duster обаче разбрахме, че разлика има, тъй като при работа с LPG ускорението от място до 100 км/час е с около секунда по-бавно, а максималната скорост на движение – с около 3 км/час по-ниска.

Разлика има и в потреблението на гориво. Според таблиците разходът на гориво скача с около 2 литра при движение на газ, но въпреки това инсталацията спестява поне 6-7 лева на всеки 100 км.

Иначе останалото си е същото – симпатичен, но грубоват външен вид, неособено комфортен салон и изненадващо приятно пътно поведение.

Както заключихме при първото си запознанство с Duster: "На външен вид колата е симпатична, личи си, че е замислена да създава усещане за добри офроуд качества: издути калници, голям клиренс, специфична форма на броните и т.н. Интериорът е най-слабото място на Duster, но ако не сте маниак по "изящните изкуства", ще го преживеете. Вътре има всичко необходимо (в по-скъпите версии)".

Сега добавяме още – изненадващо мека возия и изключително стабилно поведение в завои (за SUV). Duster наистина вози меко, а в завоите не се накланя, което позволява по-динамичен стил на шофиране. Като недостатък може да се отбележи нивото на шум в салона при движение по магистрала.

Цените на Duster LPG стартират от 18 408 лева без ДДС и от 22 090 лева с ДДС (*Duster притежава заводска хомологация N1).


Оценка на Duster LPG по десетобалната система

Приложимост в ежедневието – 10 (Duster се кара с лекота в гарда и извън него, както и по пресечени терени)

Надеждност – 10 (под капака работи двигател Renault, а задвижващата система е Nissan)

Оборудване – 6 (по-скъпите версии разполагат с всичко необходимо)

Пространство – 10 (просторен салон, голям багажник)

Цена/Качество – 10 (цена под 20 000 лева и гаранция от Renault-Nissan)

Качество на материалите – 5 (пластмасите в салона са твърди, но изглеждат добре)

Разход на гориво – 10
(около 11 лева на 100 километра при движение на газ)

Удоволствие от шофирането – 7 (стабилна и мека возия, директен волан, добра видимост, неособено динамичен двигател)

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    vel_co ( преди 12 години )
    Тук май говорят за най-честия монтаж на бутилката в "легена" за резервната гума. Тогава бутилката има формата на гума и наистина се намира извън багажника(покрита е с ***,която се явява дъно на багажника). Не остава обаче специализирано място за резервната гума. Но който е карал френски коли знае,че гумата при тях не стои в леген, а е навън,закопчана с масивна скоба. Ако там,отвън са сложили бутилката...
  • #7
    25 rate up comment 2 rate down comment
    miladinov ( преди 12 години )
    нямам нищо против рейндж роувър това ми е любимия СУВ но в този случай предпочитам нов дъстър който е в гаранция а рейнджа кой знае кой го е карал къде го е карал и как го е карал знам че изобщо няма база за сравнение рейндж/дъстър ама бих заложил на новото :)
  • #6
    7 rate up comment 19 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    miladinov, виж, моля те сайтът:http://dacia.bg/gamma/Duster/Prices.aspxГледаш ли внимателно? Газовите Дъстър са само с предно! Ако искаш автомобил 4х4... ела да ти продам Range Rover 98 на 170 000 км, реални, автоматик, кожа, автоматичен климатик, всичко. Като ти го продам с разликата ще го караш още поне 5 години, в които ще влезнат разхода за гориво и ремонти. Разликата, която ще е до цената на този, нов Дъстър - 22 000 лева. Не, че нещо,ама... Range Rover VS Dacia Duster... да ме извиняваш!
  • #5
    20 rate up comment 2 rate down comment
    браво ( преди 12 години )
    браво на Дачия! Действително правят народни коли. Надявам се да поддържат темпото и да правят все така стабилни и атрактивни оферти.
  • #4
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Аз като неразбиращ от газови бутилки (но пък е евтино, идеята ме кефи), да попитам - бутилката не е в колата, това е супер (от към безопасност). Но къде е? Ако има допир до външна среда, това няма ли да влияе на бутилката и оттам да наруши безопасността? Моля, някой ако е запознат, да го опише. Това за мен е плюс, защото много хора искат газова, ама ги е страх (като мен). Явно съм евреин, щом ме е страх от газ... :D
  • #3
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Well ( преди 12 години )
    Напълно съгласен!Ако едно семейство, което има да отдели 500 лева за месечна вноска излезе на пазара Дъстъра е голяма опция.А и все повече фирми гледам си закупуват този автомобил.Относно GW и Хувъра, ще е интересен автомобил като излезе двулитровият дизел, сега с този 2.4 бензин, който няма нахранване не са конглокенция на Дачия, но определено ще има игра в бъдеще ;)
  • #2
    33 rate up comment 5 rate down comment
    miladinov ( преди 12 години )
    браво браво добре се ориентират от дачия сега остава някой умник да каже че за тия пари ще си вземе СУВ дизел 2-ра ръка :)
  • #1
    33 rate up comment 3 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 12 години )
    Охаа не се дават от Дачия . Хоовера на Голямата стена го видях наживо. Доста добре изглежда, като изпълнение доста прилича на джипа на мазда, но доста по евтин. А тук дачия предлага един още по евтин джип, но без толкова екстри. Ще е доста интересна битката м/у 2те марки за пазара на балканите :)